مقابله با جنگ نرم دشمن با بهره گيري از تعاليم مسجد محور ميسر مي شود

مسجد و کانون‌هاي مساجد: مديرکل اداره ارشاد ايلام مقابله باجنگ نرم دشمن را درگرو بهره‌گيري ازتعاليم مسجدمحور دانست و گفت:مساجد مهم‌ترين پايگاه تحولاتند.

حجت‌الاسلام حسين ملکي، مدير کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ايلام پيرامون نقش کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن به خبرنگار شبستان گفت: مساجد و کانون‌هاي فرهنگي هنري مهم‌ترين پايگاه فرهنگي هستند که در تحولات روحي، رواني و معنوي مردم به ويژه نوجوانان و جوانان تأثيرگذارند.

وي با اشاره به اينکه امروز هر چقدر مردم با کانون‌هاي فرهنگي هنري ارتباط بيشتري برقرار کنند بيشتر در مسير سعادت دنيوي و اخروي قرار مي‌گيرند، افزود: مساجد به عنوان پايگاه مقدس و تأثيرگذار ديني از صدر اسلام تاکنون همواره مورد توجه اکثريت مردم بوده است. هم‌اکنون نيز اين ارتباط ناگسستني بيش از گذشته برقرار است.

حجت‌الاسلام ملکي ادامه داد: امروز دشمنان نظام اسلام، نگاه‌شان به توانمندي‌ها و پتانسيل‌هاي موجود در مسجد جلب شده است و با قابليت‌هاي موجود در اين مراکز آشنا هستند. اين مسئله مسئوليت متوليان مساجد را بيش از پيش سنگين‌تر مي‌کند تا با برنامه‌ريزي صحيح و دقيق حضور مردم به ويژه جوانان را در اين مراکز پررنگ‌تر کنند.

مدير کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ايلام نقش کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد را در بصيرت‌بخشي به آحاد مردم مهم ارزيابي کرد و ادامه داد: بدون شک کانون‌هاي فرهنگي هنري جزو اولين حلقه‌ هاي اطاعت از ولايت و اجراي منويات رهبري به شمار مي‌روند و به عنوان اولين عنصر و مردمي ترين جبهه در مقابله با جنگ نرم دشمن به شمار مي‌روند. اعضاي کانون ها در اولين خط مقابله با دشمن هستند.

حجت‌الاسلام ملکي نقش کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد را در مقابله با جبهه جنگ نرم با اهميت عنوان کرد و افزود: امروز فعالان اين مراکز به عنوان عناصر مهم فرهنگي در بهره‌گيري از تعاليم مسجدي همواره در عرصه‌هاي مقابله با جنگ نرم و سخت دشمن مي‌توانند تأثيرگذار عمل کنند که اميد است در سال‌هاي آينده شاهد فراگيري فعاليت‌هاي اين مجموعه در تمام عرصه‌هاي فرهنگي، هنري، اجتماعي و سياسي باشيم.

وي به حمايت‌هاي اين اداره از فعاليت‌هاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد اين استان اشاره کرد و گفت: تجهيز کتابخانه‌هاي اين استان به کتب مورد نياز جوانان، توسعه کمي و کيفي کانون‌هاي فرهنگي هنري، برگزاري دوره‌هاي آموزشي در رشته‌هاي مختلف و برپايي برنامه‌هاي مختلف مذهبي و ملي بخشي از برنامه‌هاي موثر کانون ها در عرصه فرهنگ است.

پايان پيام/

کد خبر 717

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha