مسجد بهترين مکان براي آموزش ارزش‌هاي اسلامي و دشمن‌شناسي است

مسجد و کانون هاي مساجد: امام جماعت مسجد الرسول (ص) مسجد را بهترين مکان آموزش و ترويج ارزش‌هاي اسلامي و دشمن‌شناسي براي نسل جوان جامعه اسلامي دانست.

حجت‌الاسلام دکتر غلامعلي شجاعي، امام جماعت مسجد الرسول (ص) نارمک با اشاره به اينکه سازمان‌هاي امنيتي آمريکا و رژيم اشغالگر صهيونيستي، شبکه اجتماعي مساجد را مانع اجراي سياست‌هاي خود در ايران مي‌دانند، به خبرنگار شبستان گفت: مسجد در اسلام از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است و اسلام ديني جامع پوياست که براي همه زندگي انسان‌ برنامه دارد.

وي مسجد را بهترين مکان آموزش و ترويج ارزش‌هاي اسلامي و دشمن‌شناسي براي نسل جوان جامعه اسلامي دانست و اظهار کرد: امام خميني (ره) فرمودند: "مساجد سنگر است و سنگرها را حفظ کنيد". اين شعار محور برنامه‌هاي جامعه اسلامي است از همين رو بيگانگان از حضور نسل جوان و يادگيري مباني اصيل ديني در مساجد مي‌هراسند.

امام جماعت مسجد الرسول (ص) نارمک يادآور شد: دين اسلام دين همه‌جانبه و فراگير است و روحانيون پرچمدار و علمدار انقلاب اسلامي در مساجد و سنگربانان تبليغ و نشر ارزش‌هاي ديني هستند که امام خميني (ره) به عنوان بنيان‌گذار انقلاب اسلامي و روحاني عالم و موفق، جايگاه مسجد و دين اسلام را آن‌چنان که پيامبر (ص) در جامعه عربستان احيا و زنده کرد، به يادآوري اين عظمت و جايگاه از دست رفته پرداختند.

وي ادامه داد: امام نه صرفا سياست‌مدار که به عنوان عالم ديني به قيام براي مبارزه عليه کفر در سنگر اسلام و مساجد پرداختند و روحيه بيداري و آزا‌د‌انديشي خود که برگرفته از مفاهيم اسلام ناب بود را به جهان صادر کردند.

حجت‌الاسلام شجاعي تصريح کرد: هرچه جوان جامعه اسلامي پيوند محکم‌تري با مساجد و مراکز ديني داشته باشد به همان نسبت از آسيب‌ها و خطرات تهاجم فرهنگي و آسيب‌هاي اجتماعي در امان مي‌ماند اين در حالي است که در صورت عدم ارتباط با مسجد و کمرنگ شدن حضور خطر و تأثيرگذاري فرهنگ بيگانه و مسخ ارزش‌ها براي وي دوچندان مي‌شود.

استاد معارف اسلامي دانشگاه علم و صنعت با اشاره به راهکارهاي افزايش حضور جوانان در مساجد گفت: پشتيباني مالي از مساجد به همت دولت لازم و ضروري به نظر مي رسد زيرا فعاليت‌هاي فرهنگي نيازمند صرف هزينه است و بسياري از مساجد و مردم مناطق محروم توان پرداخت هزينه‌ها را ندارند.

وي افزود: گسترش برنامه‌هاي فرهنگي، علمي، آموزشي، هنري و ورزشي، تقويت مباني فکري و بينش نسل جوان، ايجاد کتابخانه‌ مجهز و به روز براي برطرف کردن نيازهاي علمي و فرهنگي نسل جوان و نيز ارتباط نسل جوان با امام جماعتي که با اخلاق اسلامي، رأفت و آگاهي بينش متواضعانه نسل جوان را پذيرفته و با آنان همانند دوست برخورد مي‌کنند از مهم‌ترين عوامل حضور جذب نسل جوان به مساجد است.

وي با اشاره به اينکه صهيونيست‌ها و غربي ها در اثر استيصال و ضعف به تخريب مساجد و آتش زدن قرآن روي آورده‌اند، يادآور شد: رژيم صهيونيستي مجري اهداف استکبار و مخالف با اصل اسلام ناب محمدي است، به همين دليل يکي از ساده‌ترين کارهايي که مي‌توانند انجام دهند آتش زدن قرآن و تخريب مساجد است. آنها با فرهنگ ديني و اسلامي که مانع فساد و موجب ترويج فضيلت‌ها است مخالف هستند و بسيار ناشيانه دست به چنين اعمالي مي‌زنند که اين عامل باعث تحريک احساسات مردم شده و روحيه دين‌مداري را تقويت مي‌کند.

استاد دانشگاه علم و صنعت تصريح کرد: بيگانگان براي منحرف کردن نسل جوان با زبان هنر اقدام به ساخت فيلم، تصاوير، عکس‌ها و موسيقي مي‌کنند و در اين راستا هنرمندان متعهد ايران اسلامي بايد با ساخت آثار مفيد و اثرگذار به تقويت ارزش‌هاي ديني نسل جوان بپردازند و آثار ممتاز خود را در سطح جهان اطلاع‌رساني کنند و در اختيار علاقه‌مندان به فرهنگ ديني قرار دهند.

وي با اشاره به اين نکته که گنبد و مناره نماد دين و ارزش‌هاي ديني هستند، گفت: مسجد تجلي‌گاه ارزش‌هاي اسلامي است. بيگانگان با ساخت مناره و گنبد مخالفت مي کنند زيرا با ديدن گنبد و مناره معنويت تداعي مي‌شود.

حجت‌الاسلام شجاعي سرمايه‌گذاري براي آموزش مباحث ديني و به ويژه هنر اسلامي را نشانه حضور دين در همه ابعاد زندگي و جامعه اسلامي دانست و خا طرنشان کرد: هنرمندان متعهد در جامعه اسلامي بايد براي ايجاد نمادهاي اسلامي و هنري اصيل بکوشند زيرا جاذبه و نشانه‌هاي اسلامي عاملي تأثيرگذار براي جذب نسل جوان و هراس و وحشت بيگانگان است.

پايان پيام/
 

کد خبر 73

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha