فهیم، شکارچی شنبه را فیلمی ضد صهیونیست و صلح طلب دانست

فرهنگی: آرش فهیم گفت: هر فیلمی که در هر کشوری ساخته می شود به طور مستقیم و یا غیرمستقیم بیانگر جنبه هایی از فرهنگ و منافع ملی آن کشور می باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در جلسه ای که شب گذشته در فرهنگسرای انقلاب برگزار شد فیلم سینمایی شکارچی شنبه به کارگردانی پرویز شیخ طادی با حضور منقدان سینما نقد و بررسی شد.

آرش فهیم، روزنامه نگار صفحه ی سینمایی روزنامه کیهان شکارچی شنبه را فیلمی صلح طلب معرفی کرد و افزود: در فیلم های کودک، کودک نماد صلح و آرامش است اما در این فیلم در کنار علی نصیریان به طور عمد به کار گرفته شده است تا بتواند خشونت را ؟؟؟ کندشخصیت کودک بسیاری از مسائل را در زندگی خود نمی پذیرد و به نوعی نماینده انسان جدید و بشری است که تحت سیطره صهیونیسم قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: کودک در این فیلم به پدربزرگ خود که نماینده قدرت جهان است شلیک می کند و او را می کشد این سکانس از فیلم بازگوکننده آینده جهان است که افرادی از جنس خودشان این نظام سلطه گر را نابود خواهند کرد امروزه جنبش های ضدصهیونیسم درکشورهای مختلف اروپایی از جمله فرانسه، انگلیس و ... در حال گسترش می باشند.

آرش فهیم به فیلم های سفارشی در ایران اشاره کرد و عنوان داشت: در ایران هجمه ی زیادی به سمت فیلم های سفارشی می باشد که کارگردانان سینما به سراغ آن نمی روند امروز سینما در ایران با آن چیزی که شکل آرمانی دارد در تضاد می باشد در کشور ایران دو جریان عمده سینمایی رایج است که غالب آن فیلم های عامه پسند و تجاری و همچنین جریان شبه روشن فکری است که برای جشنواره های خارجی ساخته می شوند.

این گونه از فیلمها عمدتاً با بودجه دولتی شروع به کار می کنند که تاثیرات منفی در سینما خواهند داشت.

وی با اشاره به فیلم شاتر آیلند اسکورسیزی بیان کرد: یکی ازمشکلات مردم در مقابله با فیلم های آمریکایی این است که ظاهر آن را باور می کنند هر فیلمی که در هر کشوری ساخته می شود به طور مستقیم و یا غیرمستقیم بیانگر جنبه هایی از فرهنگ و منافع ملی آن کشور می باشد جزیره شاتر به دولت آمریکا معترض است اما در زیر نفس آن توطئه را ترویج می کند.

فهیم در پایان بر خشونت در فیلم تاکید کرد و افزود: نشان دادن خشونت در فیلم های کودک و نوجوان مخرب و مضر است اما کودکان امروز خشونت های برتر از این را می بینند و به طور کلی این فیلم نمی تواند آثار بدی در آنان داشته باشد.

پایان پیام/
 

کد خبر 75

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha