فيلم سازي يا سياست بازى/آثار سينمايي با باورهاي ملت ايران پيوندي ندارد

فرهنگي:قهرماني گفت: آثار سينمايي نتوانسته اند با باورهاي ملت ايران پيوند برقرار کنند، امروزه هنرمندان مردم ما را با فيلم هاي مبتذل سرگرم مي کند.

به گزارش خبرگزاري شبستان، در جلسه نقد و بررسي فيلم سينمايي شکارچي شنبه که در غياب پرويز شيخ طادي کارگردان اين فيلم برگزار شد، محمد قهرماني تهيه کننده فيلم و مديرعامل موسسه فرهنگي و هنري شهيد آويني به فيلم هاي امروز سينماي ايران اشاره داشت و گفت: هنرمندان ما از دو جنبه از مردم عقب هستند. عرصه اول عرصه اي است که به تقاضاي فراوان مردم براي فيلم هاي ارزشمند پاسخگو نيستند و همچنين در برابر هجمه عظيم رسانه هاي بيگانه عکس العملي نشان نمي دهند.

وي در ادامه خاطرنشان کرد: هنرمندان سينماي ايران بايد کارهاي فاخر را از تهيه کنندگان مطالبه کنند و کساني که در عرصه سينما هستند بايد در زمينه هايي ورود پيدا کنند که بتوانند پاسخ توليدات سرکوب کننده خارجي را بدهند. هنرمندان بايد بتوانند پاسخ اعتقادات و باورهاي عقلاني مردم ايران را در فيلم هاي خود نشان دهند. کارگردانان خارجي با فيلم خود امروزه اعتقادات کشورهاي ديگر را به تمسخر مي گيرند.

مديرعامل موسسه فرهنگي و هنري شهيد آويني عنوان داشت: در چند سال گذشته کشور ايران دستاوردهاي علمي، پزشکي و ... کمي نداشته است. اما هنرمندان ما نتوانستند دراين موضوعات فيلمي بسازند. يکي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي به دست آوردن انرژي هسته اي بوده که متاسفانه تا به حال به آن پرداخته نشده است. فرستادن ماهواره اميد و ماهواره هاي ديگر به فضا از جمله دستاوردهاي ديگري بوده که حتي يک بيت شعر نيز در مورد آن نشنيده ام.

وي دليل خالي بودن سينما از سينما دوستان را آثار ضعيف هنرمندان دانست و خاطرنشان کرد: علت خالي بودن صندلي هاي سينما ارتباط برقرار نکردن مردم با آثار سينمايي است که اين آثار نتوانسته اند با باورهاي ملت ايران پيوند خوبي داشته باشد امروزه هنرمندان مردم ما را با فيلم هاي مبتذل سرگرم مي کنند.

قهرماني با اشاره به فيلم هاي سخيف توليد شده در سينما بيان کرد: خانواده ها حاضر نيستند که 5 ساعت از وقت خود را در سينما تجربه کنند بخشي از آن به تغيير ذائقه مردم و بخشي از آن به توليدات هنرمندان و بازيگران ايراني برمي گردد. بازيگراني که کارهاي خوبي را در کارنامه خود دارند نبايد فيلم هاي سخيف را بپذيرند و همچنين سرمايه گذاران ما بايد قبول کنند که سينماي فاخر بسازند تا مردم نيز به سراغ آن روند.

پايان پيام/

کد خبر 80

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha