سياست ورشکستگان کاخ سفيد از زبان خالد مشعل

بين الملل: رئيس دفتر سياسي جنبش حماس از سياست کاخ سفيد انتقاد و تاکيد کرد: اوباما در عملي کردن وعده هاي خود ناتوان است.

به گزارش خبرگزاري شبستان، خالد مشعل، رئيس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي "حماس" روز گذشته(14 آبان) در سخناني در جريان مراسم گراميداشت سالروز تاسيس جنبش جهاد اسلامي فلسطين در دمشق گفت: باراک اوباما، رئيس جمهوري آمريکا نتوانسته به وعده هاي خود به ويژه فلسطين عمل کند و درحالي که با شکست در انتخابات ميان دوره اي کنگره ضعيف شده و بعيد است که بتواند کاري براي ما بکند.

مشعل به شدت از سياست "انتظار کاخ سفيد" انتقاد کرد و افزود: که اين سياست، سياست ضعيفان و ورشکستگان است.

وي تاکيد کرد: ما به کاخ سفيد مي گوييم که ما منتظر شما نمي مانيم و ما گروه هاي مقاومت و احزاب فلسطين براي خود ديدگاه و رويکرد مشخصي داريم؛ اين سرزمين، سرزمين ما و قدس، قدس ما و فلسطين متعلق به ما و گزينه ما همان مقاومت است و وعده هايمان را با اتکا به بازو و سلاح و توکل به خدا و نه آمريکا تحقق خواهيم بخشيد.

اين مقام فلسطيني با خطاب قرار دادن طرف مذاکره کننده فلسطيني و طرف هاي عربي حامي آن ، گفت: مذاکره گزينه اي شکست خورده شکست خورده و شکست خورده است و هيچ چشم انداز و آينده روشني ندارد. آيا کسي از بنيامين نتانياهو، نخست وزيري صهيونيستي انتظاري دارد؟ رژيم صهيونيستي که بر کشتار و غارت و سرقت و مصادره زمين ها و کوچاندن و آوارگي ملت فلسطين ساخته شده است، بر اساس تفکر نژاد پرستي شکل گرفته است و مذاکره با اين رژيم سنخيت ندارد.

مشعل تصريح کرد: مذاکرات و بازتوليد آن کافي است و بايد به دنبال راهکار جايگزين بود که مي توان آن را در يک کلمه در مقاومت خلاصه کرد و هيچ گزينه جايگزيني بجز مقاومت وجود ندارد.

بنابر گزارش الاسلام اليوم، اين رهبر برجسته فلسطيني همچنين بر لزوم حفظ وحدت و يکپارچگي ملي مبتني بر طرح مقاومت، اصول ملي و تمسک بر حقوق ملت فلسطين تاکيد کرد و گفت: يک هيئت از جنبش فتح به دمشق که بر صلح ملي نظارت دارد، سفر مي کند و ما ديدار با اين هيئت ديدار خواهيم کرد و به دستاورد ها صلح ملي را عمل مي کنيم.

وي در پايان از طرف جنبش حماس و ديگر گروه هاي فلسطيني سالروز تاسيس جنبش جهاد را به اين جنبش و دکتر "رمضان عبد الله شلح" دبير کل آن تبريک گفت و افزود: در همين فرصت بر رابطه صميمانه با رهبران و برادارنمان در اين جنبش، هدف و برنامه واحد و سرنوشت مشترک مان تاکيد مي کنيم.

پايان پيام/
 

کد خبر 801

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha