القاعده بهانه ای برای سرکوبی شیعیان یمن

بین الملل: گروه تروریستی القاعده در اکثر مواقع در کشورهایی ظاهر می شوند که این کشورها جنبش های ملی گرا و ضدامپریالیستی فعال هستند.

خبرگزاری شبستان، خوی مبارزه طلبی آمریکا که بخش عظمی از آن متوجه خاورمیانه است، این بار متوجه کشور مسلمان یمن شده است و تمرکز گروه تروریستی القاعده در این کشور و طرح یک عملیات تروریستی علیه در یک پرواز آمریکایی بهانه مناسب و فرصت مغتنمی است که آمریکا با سر دادن آن به یمن لشکر کشی کرده است.

احاطه و کنترل دنیای مسلمانان از اهدافی است که آمریکا به خصوص در سرزمین های نفت خیز شرقی جویای آن است.

دور از ذهن نیست که فعالیت های اخیر گروه تروریستی القاعده در یمن به دست نویسندگان سیاسی داستان های تروریستی آمریکا رقم زده شده تا راه برای باز شدن چتر نیروهای نظامی آمریکایی در آسمان یمن باز شود.

جالب است بدانیم هر بار که کشوری از سوی آمریکا مورد حمایت های عجیب و غریب قرار می گیرد بلافاصله مامن و جایگاه گروه های تروریستی از جمله القاعده می شود.
گروه تروریستی القاعده در اکثر مواقع در کشورهایی ظاهر می شوند که این کشورها جنبش های ملی گرا و ضدامپریالیستی فعال هستند و خطری بزرگ برای دولت های دست پرورده آمریکا محسوب می شوند.

و این همان چیزی است که امروز یمن با آن مواجه است.کشوری که به دست دولتی متصل به واشنگتن اداره می شود و با گروه های مقاومت درونی به شدت تهدید می شود.

دولت 30 ساله علی عبدالله صالح در یمن به واسطه ارادت خود به دو لت واشنگتین همواره در سالها محبوبیت خود را در میان مردم به خصوص شیعیان از دست داده است و همین امر موجب تشکیل گروههایی مخالف دولت در این کشور شده است.

حیات این گرو هها در شمال و جنوب کشور موجب شده تا دولت حامی امپریالیسم در این زمان احساس خطر کند و دولت آمریکا که در چنین شرایطی کنترل و اختیار کشور را از دست رفته می یابد دست به طرح های جدیدی برای سرکوب گرو ههای مخالف می زند.

به گزارش شبگه خبری اینفو- فلسطین، اکثر کشوره ای عربی از جمله عربستان سعودی و مصر حامی سیاست های غرب در خاورمیانه هستند و با سرکوب مخالفت های اخیر گروههای مخالف دولت یمن به گونه ای آمادگی خود را برای حفظ منافع آمریکا در منطقه اعلام کردند اما این مخالفت ها برای آمریکا که چشم طمع به نفت منطقه دارد تهدید بزرگی به حساب می آید که دولت این کشور را بر آن داشت تا به هر طریقی که شده است خود را به طور مستقیم وارد بازی ای سیاسی کند.

در این میان اقتصائ ضعیف کشور یمن که به فعالیت های ناچیز کشاورزی و صید ماهی خلاصه می شود راه را برای دخالت بیگانگانی که در راس آن آمریکاست باز گذاشته است.

کد خبر 811

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha