موسسه شهید آوینی فعالیتی در برابر فیلمهای سخیف انجام نداده است

فرهنگی: کارگردانان آمریکایی به راحتی در خیابان‌های تهران فیلم سینمایی خود را تصویربرداری می‌کنندو کسی جلودار آنان نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در جلسه نقد و بررسی فیلم سریال شکارچی شنبه که محمد قهرمانی تهیه‌کننده فیلم و جمعی از دانشجویان رشته سینما و علاقه‌مندان این هنر حضور داشتند، علاوه بر پرداختن به مسایل مرتبط با شکارچی شنبه به بحث و گفت‌وگو در مورد فیلم‌های دیگر مؤسسه فرهنگی و هنری شهید آوینی پرداختند.

یکی از دانشجویان حاضر در جلسه در نشست پرسش و پاسخ فیلم شکارچی شنبه گفت: آرش فهیم فیلم را صلح‌طلب دانست، در صورتی که این فیلم کاملا جنگی است و حتی اشاره‌ای بر صلح ندارد. فیلم با شلیک یک گلوله به سمت پدربزرگ به پایان می‌رسد که این سکانس فلسفه جنگ را در جهان تسری خواهد داد.

وی در ادامه افزود: فیلم سینمایی شکارچی شنبه داستان جذاب و یا حتی می‌توان گفت داستان ندارد و مخاطب نمی‌تواند با آن ارتباط برقرار کند چون شکارچی شنبه چیزی را روایت نمی‌کند.

افراد دیگر حاضر در جلسه به فیلم سینمایی دل‌شکسته ساخته علی رویین‌تن اشاره کردند و در قسمتهایی از این نشست از طف حاضرین جلسه عنوان شد: امروزه مسئولان اکران فیلم‌های سخیف مؤسساتی چون مؤسسه فرهنگی- هنری شهید آوینی هستند. کارگردانان آمریکایی به راحتی در خیابان‌های تهران فیلم سینمایی خود را تصویربرداری می‌کنند و به همان راحتی در سینماها اکران می‌کنند و کسی جلودار آنان نیست.

حال اینکه فیلم سینمایی دل‌شکسته که بازگوکننده انقلاب و دفاع مقدس است با وضعیت بد اکران مواجه می‌شود و تنها پنج سالن از سینما به بخش این فیلم در زمانی نامناسب اختصاص می‌یابد. همچنین فیلم‌هایی هچون زمهریر حتی به مرحله اکران عمومی نمی‌رسد و به صورت نامتعارفی نقد و بررسی می‌شود.

محمد قهرمانی در ابتدا در برخورد با هجمه عظیم انتقادات به فیلم شکارچی شنبه و مؤسسه فرهنگی هنری شهید آوینی عنوان کرد: فیلم سینمایی شکارچی شنبه فیلمی است که مسایل روز جهان را بازگو می‌کند و اتفاقا دارای داستان است. فرزندی از خانواده‌اش جدا می‌شود و زنی نیز به خاطر اعتقاداتش با فرد دیگری ازدواج می‌کند. داستان فیلم داستانی واقعی است که در مذاهب جهان به صورت عمده پی‌گیری می‌شود.

وی در ادامه به اکران فیلم دل‌شکسته اشاره داشت و گفت: دل‌شکسته در زمان اکران خود با 25 سینمای بزرگ به کار خود پایان داد و استقبال خوبی از این فیلم شد و تهیه‌کننده فیلم دل‌شکسته هر چه که در توان داشت برای این فیلم انجام داد، اما فیلم زمهریر را همه منتقدان و هنرمندان سینمای ایران به عنوان یک فیلم ضد ارزشی شناختند و مسایلی که در جریان آن هستیم در برج میلاد رخ داد.

پایان پیام/

کد خبر 82

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha