طرح هاي مرتبط با سلامت دانش آموزان به زودي ابلاغ مي شود

اجتماعي: معاون پرورشي آموزش و پرورش شهر تهران از ابلاغ طرح هاي مرتبط با حوزه سلامت دانش آموزان در آينده نزديک خبر داد.

محمد بنيادي، معاون پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش شهر تهران پيرامون تأثير سلامت در پيشرفت تحصيلي و جسمي دانش‌آموزان به خبرنگار شبستان گفت: حفظ سلامت در دين مبين اسلام از اهم امور شمرده شده و تمام افراد ملزم به حفظ سلامتي و مراقبت جسم از تمام بيمار‌ي‌ها هستند. اهميت سلامت در دين اسلام تا جايي است که حتي در مورد نوع تغذيه، زمان آن و تأثير لقمه حلال و نحوه کسب درآمد براي روزي روايات زيادي بيان شده است.

وي درباره رويکرد آموزش و پرورش در حوزه سلامت اظهار کرد: ورزش، تهذيب و قرآن در دوره جديد رياست آموزش و پرورش مورد توجه جدي قرار گرفته و ورزش‌هايي مانند شنا و آموزش آن مورد تأکيد جدي قرار گرفته است.

بنيادي با بيان اينکه زنگ سلامت و هواي پاک در هفته سلامت در آموزش و پرورش به صدا درمي‌آيد، افزود: در حوزه سلامت در شهر تهران طرح نان غني شده در تابستان اجرا شد و از آغاز مهر نيز اين طرح در مدارس سراسر کشور اجرا شده است. اين طرح تأثير بسزايي در ماندگاري، يادگيري، نشاط و جاذبه حرکتي دانش‌آموزان دارد.

وي ادامه داد: در هفته گذشته اردويي مختص سلامت و بهداشت براي 150 دانش‌آموز با حضور کارشناسان بهداشت و سلامت در حوزه آموزش و پرورش برگزار شد و بر اساس پارامترهاي مورد نظر آموزش و پرورش اطلاعاتي در حوزه سلامت و بهداشت به دانش‌آموزان منتقل شد که اين دانش‌آموزان بعد از اتمام دوره به عنوان نماينده در حوزه سلامت به فعاليت در مدارس مي‌پردازند.

بنيادي خاطرنشان کرد: طرح‌هاي خوبي از سوي وزارت آموزش و پرورش در حوزه سلامت ابلاغ مي‌شود که مديريت طرح‌هاي ارايه شده مهم‌ترين نکته در موفقيت طرح‌هاي ابلاغ شده در حوزه سلامت است.

بنابر اين گزارش، وزارت آموزش و پرورش از 24 تا 30 مهر را به عنوان هفته بهداشت روان نام‌گذاري کرده است که 24 مهر روز "سلامت روان دانش‌آموز و تغذيه سالم"، 25 مهر روز "سلامت روان و مدرسه بانشاط"، 26 مهر روز "سلامت روان و پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي و رفتارهاي پرخطر"، 27 مهر روز "سلامت روان و خانواده"، 28 مهر روز "سلامت روان و مشاوره"، 29 مهر روز "سلامت روان و معلم و کارکنان مدرسه" و 30 مهر روز "سلامت روان و ارتقاي ارزش‌ها و باورهاي ديني" نام‌گذاري شده است.

پايان پيام/

کد خبر 83

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha