حمله اسراييل به قدس ملموس ترين علامت ظهور امام زمان (عج) است

قرآن و معارف: حجت‌الاسلام دعوتي گفت: حمله اسراييل به بيت‌المقدس مهم‌ترين و ملموس‌ترين نشانه آخرالزمان و ظهور منجي است.

حجت‌الاسلام ابوالفتح دعوتي، محقق و مدرس حوزه علميه به خبرنگار شبستان گفت: تاکنون مباحث مختلفي درباره ظهور امام زمان (عج)،‌ علائم آن، وضعيت حکومت حضرت و ... توسط علما مطرح شده است. در زمينه علائم ظهور حضرت مهدي (عج) علائمي چون ظهور سفياني، قيام يماني، صحيفه آسماني مطرح مي‌شود که ملموس نيستند.

وي به تطبيق علائم ظهور با وقايع امروز جهان پرداخت و گفت:: در اين نگاه متوجه مي‌شويم که ظهور رنسانس و روگرداني بشر از خدا و پيروي از مکاتب اومانيستي جزء علائم ظهور امام زمان (عج) هستند و از همه مهم‌تر حمله اسراييل به بيت‌المقدس است که مهم‌ترين و ملموس‌ترين علامت نزديکي ظهور حضرت مهدي (عج) است.

اين محقق حوزه و دين تصريح کرد: همان‌طور که مي‌دانيم قرآن کريم تصريح دارد که تبيان کل شيء است و همه چيز در آن يافت مي‌شود. حال نمي‌توان موضوعي مانند آخرالزمان (عج) را که مستقيما با سرنوشت انسان‌ها در ارتباط است در نظر گرفت اما نظر قرآن را در اين مورد جستجو نکرد.

وي به آياتي از قرآن در زمينه مهدويت اشاره کرد و گفت: آياتي مانند "ان الارض يرئها عبادي الصالحون" بندگان صالح خدا وارث زمين مي‌شوند و يا آيه "و نمن علي الذين استضعفوا في الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثين" بر مستضعفين در زمين منت مي‌نهيم و آنها را امامان و وارثان زمين قرار مي‌دهيم. اين آيات و آيات نظير آنها آيات معروفي هستند که خوشبختانه علما به طور جامع و کامل به آنها پرداخته‌اند.

حجت‌الاسلام دعوتي با اشاره به آياتي از سوره اسراء گفت: در سوره اسراء ابتدا از حرکت و سير شبانه پيامبر (ص) از مسجدالحرام که مرکز عبوديت و بندگي است، به سمت بيت‌المقدس و ارض موعود صحبت مي‌ شود.

وي در بيان معناي ارض موعود گفت: ارض موعود يعني مکاني که خداوند به بندگان و پيامبران وعده داده است تا در آن مکان مملکت رب و احکام الهي پياده شود و به عبارت ديگر مي‌توان گفت ارض موعود جايي است که حال که پيامبران نتوانستند در آنجا اقامه حکومت ديني کنند، پيامبر اسلام در آن شب به آنجا رفت و به سفارش جبرييل به اقامه نماز وحدت با پيامبران ديگر پرداخت.

اين مدرس حوزه علميه تأکيد کرد: ارض موعود ابتدا به حضرت موسي (ع) وعده داده شد و سپس حتي به داود و سليمان (عليهالسلام) اما بني‌اسراييل به جاي شکرگزاري و استفاده از اين موهبت الهي به فساد و روگرداني از پيامبران پرداختند.

وي با اشاره به اينکه در قرآن در مورد قوم بني اسرائل که دو بار در زمين فساد کردند ادامه داد: فساد اول روگرداني از داود (ع) و سليمان (ع) به اين صورت که به بت‌پرستي روي آورند. در واقع روشنفکرهايشان به کشورهايي مثل مصر، کلده، بابل، آشور، لبنان و ... رفتند و بت‌پرستي را براي بني‌اسراييل سوغات آوردند. دقيقا مثل روزگار ما که روشنفکران به کشورهاي غربي و شرقي مي‌‌روند و مکاتبي را سوغات مي‌آورند.

حجت‌الاسلام دعوتي اظهار کرد: در اين دوره به تعبير قرآن به نژادپرستي روي آوردند، دقيقا مثل همين الان. بعد از اينکه فساد اول رخ داد به اين صورت که بني‌اسراييل 70 سال در زندان‌‌هاي بابل در اسارت بخت النصر بودند.

اين محقق و مدرس حوزه علميه بيان کرد: به تعبير قرآن "ثم رددنا لکم الکره عليهم" سپس دوباره قدرت را به شما برگردانديم. اين بازگشت قدرت هم باعث نشد يهود به خداپرستي واقعي روي آورد بلکه دوباره طغيان و عيسي (ع) را انکار کردند.

وي ادامه داد: همين طغيان دوباره و فساد باعث شد روم بر آنها مسلط شود. بعد از اين خداوند مي‌فرمايد "إن عدتم عدنا" يعني اگر بازگرديد ما هم باز مي‌گرديم.

وي افزود: الان مقارن همين بازگشت يهود است. يهود بعد از سال 70 ميلادي که توسط روم از قدس بيرون رانده شد تا سال 1948 يعني قريب به 19 قرن آواره بوده و در اين مدت هيچ‌گاه بر بيت‌المقدس مسلط نبوده است. حال با همان صفات نژادپرستي، ظلم، فساد، علو في‌الارض و ... بازگشته است.

اين محقق حوزه دين، انقلاب اسلامي را نيز همان بازگشت وعده داده شده دانست و گفت: اگر يهود با تشکيلات و مکتب خاصي آمده، ما هم با تشکيلات و مکتب خاصي آمده‌ايم. اين اولين بار است در طول تاريخ که اين‌گونه مکتب اسلام به صورت مکتبي و تشکيلاتي در مقابل مکتب صهيونيسم و مکتب اومانيستي غرب قرار گرفته است.

وي تأکيد کرد: اسراييلي‌ها خود را زمينه‌ساز ظهور مسيح مي‌دانند و با اين ديد وارد فلسطين شده‌اند تا زمينه ظهور مسيح را ايجاد کنند.

پايان پيام/
 

کد خبر 91

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha