مشیری: جشنواره «سینماحقیقت» باید توقع مستندسازان را برآورده کند

فرهنگی: پیشکسوت سینمای مستند ایران اعتقاد دارد که جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» می بایست توقع مستندسازان را برآورده کند.<BR> <BR> <BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان، «منوچهر مشیری» ضمن اظهار این مطلب گفت: در تاریخ مستندسازی این کشور، نام پیشکسوت‏هایی به چشم می خورد، اما ضمن احترام به همه آنها باید بگویم که هم اکنون، جوان های علاقه‏مند و بااستعدادی در این زمینه کار می کنند که فیلم های درخشانی می سازند و ضروری است که از آنها حمایت شود.

وی افزود: سینمای مستند برخلاف سینمای داستانی، رنگ اقتصادی به خود نگرفته است. به همین دلیل این سینما از نظر جنبه های فرهنگی بسیار غنی تر از سینمای داستانی است. اما از سوی دیگر، همین مسئله موجب شده است که مستندسازان کمتر بتوانند از این راه ارتزاق کنند.

مشیری پیرامون برگزاری چهارمین جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» نیز گفت: پیش از اینکه «سینماحقیقت» برگزار شود، آرزوی مستندسازان برگزاری جشنواره ای بود که به سینمای مستند بپردازد، چرا که «فیلم مستند» در جشنواره های دیگر، میان ستاره های سینمای بلند گم شده بود. به همین دلیل برگزاری این جشنواره علاوه بر اینکه به مستندسازان روحیه بخشید، در دوره‏های نخستین با استقبال بسیار خوب آنها نیز روبه‏رو شد.

وی تصریح کرد: این مسئله که برگزاری این جشنواره تا به حال متوقف نشده است، بسیار خوشحال‏کننده است، اما مستندسازان انتظار دارند دستاوردهای جشنواره امسال نیز توقع آنها را برآورده کند. بنابراین انتظار زیادی از «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» در مقام متولی جشنواره وجود دارد و به اعتقاد من، این «مرکز» در جایگاه حساسی قرار گرفته است. چرا که سینمای مستند در جامعه امروزی ما توانسته جایگاه خودش را پیدا کند و با مخاطب های بسیار جدی ای روبه‏روست که تحت هر شرایطی، آن را دنبال می کنند.

براساس گزارش روابط عمومی جشنواره بین المللی سینماحقیقت، منوچهر مشیری با مستند «جوانی من در خیابان انقلاب جا مانده»، در بخش مستند «انقلاب اسلامی» چهارمین جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» حضور دارد. وی در این فیلم، خاطرات مشترک خود و مرحوم «محمود بهادری» از فیلمبرداریِ وقایع انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 را روایت می کند.

از عوامل اصلی تولید این فیلم مستند می توان به مجید جعفری (پژوهشگر)، مسعود قندی (تصویربردار)، محمود نجفی (صدابردار)، مجید عاشقی (صداگذار و تدوینگر) و محمد داودی (تهیه کننده) اشاره کرد.

پایان پیام/

کد خبر 917

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha