انتقال پنج میلیون نفر از استان تهران لازمه اجرای طرح دورکاری است

اجتماعی: رییس جمهور انتقال پنج میلیون نفر از استان تهران و سه میلیون نفر از پایتخت را لازمه اجرای طرح دورکاری عنوان کرد.<BR> <BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان، دکتر احمدی‌نژاد، رییس جمهور در این دیدار مدیران اجرایی استان تهران که در چارچوب سفر سوم استانی دولت به استان تهران برگزار شد، بر لزوم کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در وزارتخانه‌ها تأکید کرد و گفت: با وجود اینکه هزینه‌های مصرفی در دولت نهم و دهم نسبت به کل بودجه کاهش بسیاری یافته است اما می‌توان بیش از این بر بهینه‌سازی هزینه‌ها تأکید و صرفه‌جویی کرد.

دولت الکترونیک و اجرای طرح دورکاری از جمله موضوعاتی بود که رییس‌جمهور امروز در دیدار مدیران اجرایی استان تهران درباره آن سخن گفت و تاکید کرد: باید بسیاری از کارهای اداری بدون نیاز به رفت و آمد صورت گیرد.

رییس‌جمهور یکی از راهکارهای حل مشکلات پنهان استان تهران را کاهش تمرکز جمعیت در پایتخت دانست و گفت: هر چند در نگاه اول تحقق طرح انتقال از تهران سخت و ناشدنی است اما این طرح شدنی است و باید به صورت جدی پیگیری شود.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به وجود بیشترین سرانه کارمند در تهران از مدیران، دستگاه‌های اجرایی خواست با پیگیری طرح کاهش کارکنان دولت موجب شکل‌گیری حرکتی شوند که مردم تأثیر آن را به نحو آشکار مشاهده کنند.

رییس‌جمهور انتقال پنج میلیون نفر از استان تهران و سه میلیون نفر از پایتخت را لازمه اجرای این طرح خواند و تأکید کرد: انتقال از تهران باید از دستگاه‌های اجرایی آغاز شود.

دکتر احمدی نژاد آلودگی هوا ، ترافیک ،‌اتلاف وقت و فشارهای عصبی را از جمله عوارض جمعیت بالای استان تهران خواند و گفت : برغم همه اقدامات صورت گرفته نظیر ساخت بزرگراهها و ایجاد تاسیسات حمل و نقل در تهران ، هنوز شرایط رضایت بخشی برای زندگی در تهران وجود ندارد ، از این رو باید با تغییر نگاه به گونه ای دیگر برای پایتخت برنامه ریزی کرد.

دکتر احمدی نژاد گفت : تجربه نشان داده است که همواره سرعت افزایش جمعیت و تقاضا برای جابجایی و رشد بیش از ساخت و ساز هایی است که انجام می شود بنابراین باید اقداماتی برای کاهش جابجایی و سفرهای شهری انجام داد.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، استفاده از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و بهره برداری از ظرفیت هایی همچون شبکه داخلی دولت و امکان امضای الکترونیک را در قالب طرح دورکاری ضروری خواند و تصریح کرد: باید حداقل 40 درصد از کارکنان دستگاهها در قالب این طرح در خانه بکار گرفته شوند.

دکتر احمدی نژاد تقویت خانواده و آرامش تهران را از مزیت های اجرای طرح دورکاری برشمرد و افزود: باید از همه امکانات و طرحها برای کاهش مشکلات شهر تهران استفاده کرد ، زیرا تهران مرکز کشوری است که باید الهام بخش و پرچمدار همه ملتهای جهان باشد.

پایان پیام/

کد خبر 920

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha