800 کتابخانه همزمان با هفته کتاب در مساجد سراسر کشور افتتاح مي شود

مسجد و کانون‌هاي مساجد: مدير کل کتابخانه‌هاي مساجد ستاد عالي کانون هاي مساجد از افتتاح 300 کتابخانه بسته و 500 کتابخانه باز در مساجد کشور خبر داد.

سيدابوالفضل هاشمي، مدير کل کتابخانه‌هاي مساجد ستاد عالي کانون‌هاي مساجد کشور از تدارک برنامه‌هاي گسترده از سوي ستاد عالي در هفته کتاب خبر داد و به خبرنگار شبستان گفت: بيش از 29 برنامه از سوي اداره کتابخانه‌هاي مساجد ستاد عالي براي برگزاري به دبيرخانه‌هاي استاني طراحي و اعلام شده است البته پيش‌بيني مي‌شود امسال بيش از 50 برنامه از سوي دبيرخانه‌هاي استاني و کانون‌ها همزمان با هفته برگزار ‌شود.

وي به خريد 10 ميليارد ريال تجهيزات کتابخانه‌اي براي کتابخانه‌هاي مساجد اشاره کرد و افزود: در حال حاضر نيمي از استان‌ها اين تجهيزات را دريافت کرده‌اند و مابقي استان‌ها در روزهاي آينده و قبل از هفته کتاب اين تجهيزات را دريافت مي‌کنند. تجهيزات ارسال شده در هفته کتاب در سطح کتابخانه‌هاي مساجد تحت پوشش و جديدالتأسيس استفاده مي شود.

هاشمي همچنين از افتتاح بيش از 300 کتابخانه بسته و 500 کتابخانه باز در مساجد همزمان با هفته کتاب خبر داد.

مدير کتابخانه‌هاي مساجد ستاد عالي کانون‌هاي مساجد کشور عضويت رايگان در کتابخانه‌هاي مساجد، برگزاري مسابقات کتابخواني، برپايي نمايشگاه کتاب، غبارروبي از کتابخانه‌هاي مساجد، تقدير از فعالان فرهنگي مرتبط با مسجد از جمله ائمه جماعات، کتابداران و مديران کانون‌هاي فرهنگي هنري و اعزام کاروان‌هاي کتاب به استان‌ها را بخش ديگري از برنامه‌هايي دانست که در هفته کتاب برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به اينکه 28 آبان روز "کتاب و مسجد" نام‌گذاري شده است، خاطرنشان کرد: شرکت کتابداران در مراسم نماز جمعه، تقدير از کتابداران کتابخانه‌هاي مساجد، ديدار کتابداران کتابخانه‌هاي مساجد با ائمه جمعه و جماعات و بازديد مسئولان از اين کتابخانه‌ها از جمله برنامه‌هاي اين روز است.

مدير کل کتابخانه‌هاي مساجد ستاد عالي کانون‌هاي مساجد کشور ارسال 200 نرم‌افزار کتابخانه‌اي به کتابخانه‌هاي مساجد، اجراي طرح مجموعه‌سازي کتابخانه‌هاي مساجد و فهرست‌گان پيامبر اعظم (ص)، رونمايي از کتاب "آنچه که يک کتابدار مسجد بايد بداند" را از ديگر برنامه‌هاي هفته کتاب عنوان کرد.

وي از برگزاري بيش از 49 برنامه در قالب 427 فعاليت در هفته کتاب سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: بسياري از برنامه‌هاي برگزار شده در سال گذشته به صورت خودجوش و مردمي از سوي کانون‌ها و کتابخانه‌ها برگزار شده که اميد است برنامه‌هاي هفته کتاب امسال با رنگ و بوي تازه و با کيفيت بهتري ارايه شود.

هاشمي خاطر نشان کرد: تقدير از يک هزار و 600 کتابدار مسجد، برپايي 150 نمايشگاه کتاب و توليد 600 خبر در حوزه کتابخانه‌هاي مساجد در سطح کشور بخشي از برنامه‌هايي بوده است که در سال گذشته صورت گرفته است.

پايان پيام/
 

کد خبر 925

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha