ائمه جماعات باید در راستای دور کردن قرآن از مهجوریت بکوشند

مسجد و کانون های مساجد: رییس ستاد اقامه نماز کشور بر لزوم بهره مندی ائمه جماعات از تفسیر قرآن و تلاش برای خارج شدن قرآن از مهجوریت در مساجد تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور در مراسم اختتامیه سومین مرحله از اولین دوره فرهنگی آموزشی ائمه جماعات مساجد کشور که در مجتمع یاوران مهدی‌(عج) قم برگزار شد، گفت: ائمه جماعات باید یک دوره تفسیر قرآن را مباحثه کنند و از فرصت‌های خود بهترین استفاده برای بهره گیری از معارف قرآن ببرند.

وی اظهار کرد: چهار هزار مسئله در توضیح المسایل وجود دارد که ائمه جماعات باید از میان آنها 50 مسئله مهم را انتخاب و آن تعداد که جنبه کاربردی دارد را برای نمازگزاران بیان کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از قرآن، روایات و اخلاق خوش می‌تواند روحانیون را در زمینه تبلیغ موفق کند، افزود: خداوند نعمت‌های فراوانی را به انسان داده است که روحانیون می‌توانند از راه شمارش این نعمت‌ها و تفسیر آنها در جذب جوانان موفق باشند.

حجت الاسلام قرائتی به فرموده امام رضا‌(ع) استناد کرد و افزود: امام رضا‌(ع) می فرمایند: نماز برای آن واجب شد تا قرآن از مهجوریت درآید و امروز باید تلاش شود تا قرآن در مساجد مهجور نباشد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور عنوان کرد: در آمارهای ذکر شده در قرآن رازهایی نهفته است و مطالبی در قرآن موجود است که هر کدام می‌تواند به عنوان موضوعی برای رساله‌های دکترا و یا تحقیق محققان باشد.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه باید با برخی از جوانان چهره به چهره رابطه برقرار کرد که این راه برای جذب جوانان به مسجد موثرتر است، اظهار کرد: امروز فعالیت‌های رسانه‌های دشمن در زمینه‌های مختلف گسترده است و اگر در این زمینه‌های فرهنگی کم کاری شود و تلاشی صورت نگیرد مخاطبان مسجد از دست می روند.

وی با بیان اینکه باید بر اساس زمان و مکان و کارشناسی شده سخن گفت، اذعان کرد: این موضوع در مفاهیم دینی نیز به‌کار رفته است. به عنوان مثال دعای وقت افطار کمتر از یک خط است چرا که در این زمان گرسنگی مانع از توجه به دعا شود اما بعد از افطار تاکید شده است، دعای افتتاح و در سحر نیز دعای ابوحمزه ثمالی خوانده شود.

رییس ستاد اقامه نمازکشور خطاب به ائمه جماعات مساجد افزود: نباید بین نماز سخنرانی کرد و به نوعی مردم را معطل کرد چرا که ممکن است عده‌ای بخواهند تنها نماز بخوانند و عجله دارند همچنین در مطالب ارایه شده در منبر باید قرآن اولویت داشته باشد.

پایان پیام/

کد خبر 930

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha