آغاز زندگی مشترک پنج هزار زوج جوان در روز" ازدواج و خانواده "

اجتماعی: مدیر امور ایتام، زنان سرپرست خانوار و سالمندان کمیته امداد از آغاز زندگی مشترک پنج هزار زوج همزمان با روز" ازدواج و خانواده" خبرداد.<BR> <BR>

علیرضا چگینی، مدیرکل امور ایتام، زنان سرپرست خانوار و سالمندان کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در شش ماهه اول سال جاری بالغ بر 20 هزار نوعروس با اعتبار 200 میلیارد ریال از خدمات جهیزیه کمیته امداد امام خمینی(ره) بهره مند شدند.

وی افزود: پنج هزار زوج جوان در سطح کشور به مناسبت سالروز ازدواج پر برکت حضرت امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) روز " ازدواج و خانواده " با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال به خانه بخت می روند و زندگی مشترک خود را آغاز می کنند.

چگینی تصریح کرد: یکی از برنامه های آینده این نهاد در حوزه حمایت از خانواده تدوین بسته حمایتی ازدواج است که از طریق آن مبانی زندگی زوج های جوان استحکام بیشتری می یابد که در این بسته علاوه بر مسایل مربوط به آموزش ، اهدای جهیزیه و مشاوره به مسایل اساسی زوج های جوان مانند مسکن ، اشتغال و بیمه نیز توجه شده است .

بنا بر گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره)، وی خاطر نشان کرد: تمامی نوعروسان تحت حمایت این نهاد علاوه بر دریافت جهیزیه از خدمات مشاوره ای و آموزشی در زمینه بهداشت خانواده ، مباحث دینی و اخلاقی و سایر نکات مورد نیاز زوج های جوان توسط اساتید مجرب بهره مند می شوند.

مدیرکل امور ایتام، زنان سرپرست خانوار و سالمندان کمیته امداد امام خمینی(ره) ابراز داشت: در سال 1388 تعداد 112 هزار زوج از تسهیلات ازدواج کمیته امداد امام خمینی (ره) اعم از جهیزیه ، هدیه ازدواج و غیره بهره مند شده اند که در این راستا مبلغ 500 میلیارد ریال هزینه شده است.

پایان پیام/

 

 

کد خبر 935

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha