مناظرات علمی، حقانیت امام جواد(ع) را در جامعه اسلامی تثبیت کرد

استان ها: مسئول کانون مطالعات دانشگاه های شمالغرب کشور، توطئه های مامون در برگزاری مناظرات علمی را منجر به اثبات حقانیت امام جواد عنوان کرد.<BR> <BR>

حجت الاسلام دکتر علی اکبر رحمانپرست، مسئول کانون مطالعات دانشگاه های شمالغرب کشور درگفت و گو با خبرنگار شبستان که در سالروز شهادت امام جواد (ع) صورت گرفت؛ به بیان سیره و روش مبارزاتی آن حضرت در دستگاه جور عباسی پرداخت.

مسئول کانون مطالعات دانشگاه های شمالغرب کشور با بیان اینکه امام نهم شیعیان یکی از سخترین دوران امامت را در میان حضرات معصومین گذرانده است؛ گفت: آن حضرت در درون و بیرون خانه مورد آزار و اذیت قرار گرفت و مامون عباسی با تزویج دختر خود به آن حضرت توانست آیشان را در هر حال کنترل کند.

حجت الاسلام رحمانپرست خاطرنشان کرد: این اقدام در حالی صورت گرفت که مامون از آزار و اذیت امام هشتم تجارب زیادی آموخته بود و این تجارب را در مورد فرزند بزرگوار ایشان اعمال می کرد و به همین جهت حیات دنیوی کوتاه مدت آن امام همام با تحمل مصائب فراوان همراه بود.

مسئول کانون مطالعات دانشگاه های شمالغرب کشور با اشاره به تاریخ مبارزات سیاسی امام با مامون و جانشین وی، تصریح کرد: امام جواد (ع) در حالی که بسیار خردسال بودند؛ آماج حملات عقیدتی و شبهات فراوان از سوی معاندان قرار گرفتند ولی با این وجود و بنا به نص صریح تاریخ در برابر تمام این معاندان با شجاعت تمام ایستادند و آنان را محکوم کردند.

وی به اسناد تاریخی وارده از اهل سنت اشاره کرد و یادآور شد: مامون از تمام ظرفیت دانشمندان اسلامی دیگر ادیان استفاده کرد و با گردآوردن علما و اهل کلام به خصوص از معتزله، که اهل جدل و موشکافى مسایل بودند؛ تلاش داشت تا آنان امام را محاصره کنند و در گفتگوها و مباحثاتشان آن حضرت را در خصوص بزرگ ترین مدعای خود و پدرانش که داشتن علم خاص به علوم و آثار پیامبر اکرم بود؛ شکست بدهند.

حجت الاسلام رحمانپرست تاکید کرد: امام جواد (ع) در زمان امامت خود با موجی از اظهار تردیدها در مورد امامت خود و پدرانشان مواجه بود و خصوصا سن کم ایشان در قبول امامت برخی افراد حتی بعضی از شیعیان را به تردید انداخت.

مسئول کانون مطالعات دانشگاه های شمالغرب کشور، افزود: توطئه های مامون در برگزاری جلسات علمی برای تخریب چهره امام به مقبولیت بیشتر امام انجامید چرا که امام در این جلسات با نشان دادن توان خارج از قدرت بشری خود و برخی کرامات، حقانیت خود را ثابت کرد.

وی گفت: مامون در طول مدت عمر جهنمی خود نتوانست ایشان را به شهادت برساند اما خلف وی معتصم عباسی با جام زهر آن حضرت را به شهادت رساند.

پایان پیام/
 

کد خبر 957

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha