مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم در کرمانشاه آغاز شد

استان ها: مرحله شهرستانی سی و سومین دوره مسابقات قرآن کریم 15 و 16 آبان در دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه برگزار شد.<BR> <BR>

محمد رسول واحدی کارشناس قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، به خبرنگار شبستان گفت: مرحله شهرستانی سی و سومین دوره مسابقات قرآنی استان کرمانشاه شنبه و یکشنبه(15 و 16 آبان) ویژه برادران در دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری این مسابقات در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال، افزود: مسابقات شهرستانی با حضور 495 شرکت کننده از سراسر استان کرمانشاه و به تفکیک در شهرستان های کرمانشاه، سنقر، سرپل ذهاب، اسلام آباد غرب، کنگاور و پاوه برگزار خواهد شد.

واحدی، خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در این مسابقات برای احراز رتبه های برتر در رشته های رشته های مفاهیم، حفظ ( 2 و نیم جزء، 5 جزء، 10 جزء و 20 جزء پیوسته و حفظ کل)، قرائت و ترتیل قرآن کریم با هم به رقابت می پردازند.

وی با بیان اینکه مسابقات خواهران ویژه شهرستان کرمانشاه طی روزهای 17 و 18 آبان در دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه برگزار می شود، افزود: مرحله شهرستانی مسابقات به طور همزمان طی 4 روز در شهرستان های تابعه استان نیز در حال اجرا است.

کارشناس قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، در ادامه از حذف مسابقات منطقه ای این دوره از مابقات خبر داد و گفت: برگزیدگان اول تا سوم مرحله استانی هریک از رشته ها مستقیما به رقابت های کشوری راه خواهند یافت.

وی خاطرنشان کرد: شرکت الزامی علاقه مندان به رشته های ترتیل، قرائت و حفظ قرآن کریم در آزمون مفاهیم به عنوان شرط ورود به این مسابقات یکی دیگر از تفاوت های مسابقات قرآن کریم امسال بود.

پایان پیام/


 

کد خبر 958

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha