سرانه بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار از سوی دولت تأمین می‌شود

سیاسی: نمایندگان مجلس مصوب کردند دولت با استفاده از بودجه عمومی تأمین حق سرانه بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار نیازمند را انجام دهد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی بعدازظهر امروز یکشنبه 16 آبان و در بررسی جزییات لایحه برنامه پنجم توسعه و فصل اجتماعی به منظور توانمندسازی افراد و گروه‌های نیازمند به ویژه زنان سرپرست خانوار و معلولان نیازمند مصوب کردند دولت با استفاده از منابع بودجه عمومی و کمک‌های مردمی طراحی نظام سطح‌بندی خدمات حمایتی را انجام دهد.

 

 

بر اساس رأی مجلس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مکلف شد به منظور ارتقای ظرفیت‌های انسانی و زیرساخت‌های لازم برای بهبود وضعیت ایمنی در کشور، تقویت ،توسعه و آمادگی شبکه امداد و نجات کشور را از طریق نیازسنجی، تهیه، تأمین و نگهداری اقلام امدادی مورد نیاز آسیب‌دیدگان، تجهیزات ارتباطی و مخابراتی و تجهیزات امداد و نجات اعم از زمینی، هوایی، دریایی به میزان استانداردهای تعیین شده از سوی مراجع ذی‌صلاح کشور را با همکاری دستگاه‌های اجرایی انجام دهد.

 

همچنین با رأی مجلس، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مکلف شد آموزش‌های همگانی و عمومی امداد و نجات را در سراسر کشور افزایش و گسترش دهد.

 

نمایندگان در بررسی بخش حمایتی و توانمندسازی ماده 43 این بخش را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

 

بر اساس این ماده به منظور تحقق عدالت در تخصیص منابع و امکانات مادی کشور، کاهش فقر و نابرابری درآمدی، دولت در چارچوب قانون هدفمندکردن یارانه‌ها نسبت به تدوین سیاست‌ها و سازوکارهای اجرایی مورد نیاز، اصلاح ساختاری نهادهای حمایتی و صندوق‌های بیمه‌ای از طریق ادغام یا تجمیع ساختاری یا مدیریتی یا واگذاری وظایف و منابع و انحلال آنها اقدام قانونی انجام دهد.

 

بر اساس تبصره این ماده، اجرای این حکم در مورد کمیته امداد امام خمینی (ره) و نهادهای حمایتی زیر نظر مستقیم مقام معظم رهبری منوط به اذن ایشان است.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 962

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha