توافق‌نامه نهایی برگزاری همایش بین‌المللی روز جهانی فلسفه امضا شد

اندیشه: توافق نامه نهایی برگزاری همایش بین المللی روز جهانی فلسفه بین موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و سازمان یونسکو امضا شد.<BR>


به گزارش خبرگزاری شبستان، درپی برگزاری نشست‌های مدیران همایش بین‌المللی روز جهانی فلسفه و نمایندگان سازمان یونسکو در تهران و پاریس موافقت‌نامه‌ نهایی برگزاری این همایش به امضای پیلار آلوارز، معاون اجتماعی و علوم انسانی یونسکو و دکتر غلامرضا اعوانی، رئیس مؤسسه‌ پژوهشی حکمت و فلسفه ایران رسید.


 بر مبنای این توافق‌نامه سازمان یونسکو متعهد شد در زمینه ارائه اطلاعات تخصصی و موارد منتشره در زمینه سوابق همایش و برنامه روز جهانی فلسفه، و نیز حمایت‌های تخصصی و اعزام هیئت عالیه به همایش همه گونه همکاری کند. همچنین از سوی ایران نیز برگزاری نشست‌های تخصصی در موضوعات مصوب، حضور فعال استادان و دانشجویان از کشورهای مختلف و ارائه امکانات لازم علمی و اجرایی برای برگزاری هرچه بهتر همایش تعهد شده است.


بنابر گزارش روابط عمومی همایش روز جهانی فلسفه، پس از موافقت اولیه یونسکو با پیشنهاد برگزاری همایش روز جهانی فلسفه 2010 در ایران در دو سال قبل، دبیرخانه همایش تشکیل و با تدوین برنامه کامل و ارائه آن به یونسکو و انجام هماهنگی‌های لازم، این موافقت‌نامه شکل‌ نهایی به خود گرفت و به امضای طرفین رسید.


گفتنی است، همایش بین‌المللی روز جهانی فلسفه روزهای سی‌ام آبان تا دوم آذر ماه سال جاری در کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

پایان پیام/

کد خبر 1006

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha