تفسير روز، تفسير کاربردي قرآن با توجه به مسايل روز است

فرهنگي: جلد چهارم "تفسير روز" دکتر سيد يحيي يثربي، تفسير کاربردي قرآن با توجه به مسايل روز است که به زودي روانه بازار کتاب مي شود.

سيديحيي يثربي، استاد دانشگاه و مترجم و مفسر قرآن، با اعلام اين خبر به خبرنگار شبستان، گفت: کار تحقيق و پژوهش چهارمين جلد اين مجموعه به پايان رسيده و در حال حاضر مشغول نوشتن جلد پنجم تفسير روز هستم که اميدوارم تا نوروز سال آينده جلد پنجم آن نيز روانه بازار کتاب شود.

وي افزود: اين مجموعه که در نمايشگاه کتاب امسال عنوان رتبه نخست پژوهش را به خود اختصاص داد، داراي ويژگي هايي چون اختصار و موجز بودن تفاسير آيات و عدم تکرار است، به گونه اي که مخاطب با خواندن اثر به صورت مستقيم با متن قرآن روبه رو و درک مطلب برايش آسان تر مي شود.

يثربي اظهار کرد: در تفاسير متعدد قرآن، متن اصلي در انبوه تفاسير متعدد گم شده و مخاطب نمي تواند با خواندن اين همه مطالب ارايه شده، به پيام اصلي قرآن دست پيدا کند، حال آنکه مخاطب اصلي و روي سخن قرآن، مردم و مومنان هستند.

وي همچنين از ترجمه قرآن توسط خودش خبر داد و يادآور شد: ترجمه اي که من از روي آيات مبارکه قرآن انجام داده ام، ساده و موجز است و در آن از هيچ گونه پرانتز و يا گيومه اي براي توضيح استفاده نشده است.

يثربي تصريح کرد: در غرب تلاش شده است، تا فلسفه با زبان ساده وارد زندگي مردم شود و من نيز در اين اثر تلاش مي کنم تا کلام وحي را وارد زندگي مردم کنم و اين سادگي و ساده نويسي را در ارايه اين تفسير، شيوه کار خود قرار دادم.

وي خاطرنشان کرد: همانطور که از نام اين تفسير (تفسير روز) مشخص است، در آن به مسايل روز اهميت بيشتري داده شده، به عنوان مثال در اين تفسير هر جا که در قرآن صحبت از حقوق بشر (که مهم ترين دغدغه روز ماست)، عدالت اجتماعي و ... شده، پررنگ تر جلوه داده و درباره آن توضيح و تفسير بيشتري داده ام.

گفتني است، جلد چهارم تقسير روز به زودي توسط انتشارات اميرکبير راهي بازار نشر مي کند.

پايان پيام/

کد خبر 164

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha