با حضور مدیریت زائرین غیرایرانی حرم مطهر رضوی، مراسم اعطای نشان خادمیاران خانم در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مراسم اعطای نشان خادمیاران خانم روز دوشنبه (ششم شهریور ماه) توسط مدیریت زائرین غیر ایرانی حرم مطهر رضوی برگزار شد.

مجری این مراسم مرادیان مقدم بود و احمدی، قرآن کریم را قرائت کرد و عظیمی نیز به ذکر مداحی پرداخت و صلوات خاصه را قرائت کرد.

مراسم اعطای نشان خادمیاران خانم در حرم مطهر رضوی+عکس

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین دکتر ذوالفقاری، مدیر زائرین غیرایرانی آستان قدس رضوی سخنرانی کرد که متن سخنرانی به شرح زیر است:

امام صادق در جواب خدمتکار پیرشان که می‌خواست خدمتش را با مال دنیا عوض کند فرمودند: روز قیامت روز وانفسا است کسی به کسی فکر نمی‌کند و همه به دنبال این هستند که خودشان را نجات دهند.

در آخرت همین دوستی و خدمت به اهل بیت است که به درد ما می‌خورد.

در جوار امام رضا خدمت کردن و شروع روز کاری را با بوسیدن درگاه آستان و حرم امام رضا، باعث افتخار است و باید حفظ شود.

مراسم اعطای نشان خادمیاران خانم در حرم مطهر رضوی+عکس

ما در این مجموعه به اداره زائرین غیر ایرانی یا شخص خاصی خدمت نمی‌کنیم، ما برای خدمت به امام رضا (ع) و بارگاه ایشان و زائرین علی بن موسی الرضا آمده‌ایم و باید روحیه روز اول را حفظ کنیم.

اگر شیطان تا دیروز ده درصد به ما کار داشت از امروز که خادم امام رضا هستیم صد درصد ما را وسوسه خواهد کرد.

شیطان برای جدا کردن ما از آغوش امام رضا تمام تلاشش را خواهد کرد پس باید بیش از پیش مراقب وسوسه‌های شیطان بود و قبل از شروع خدمت به زیارت برویم و با توجه زیارت کنیم.

برای خدمت به زائرین به لهجه و زبان توجه نکنیم، بلکه به این توجه کنیم که زائران و مهمانان علی بن موسی الرضا هستند و اگر لبخندی به لبشان بیاوریم، امام رضا به ما و زندگی ما لبخند می‌زنند و اگر لبخند رضایت امام رضا شامل ما شود، دغدغه‌ها و ناراحتی‌ها از زندگی ما خواهند رفت.

از این به بعد اطرافیان و دوستان و آشنایان ما نگاه دیگری به ما خواهند داشت و با دیدن ما در لباس خدمت، حساب دیگری روی ما باز خواهند کرد، لذا به تربیت خود و بچه‌ها و اطرافیانمان دقت بیشتری کنیم.

همه ما در هر شغل و حرفه ای که هستیم در این لباس خادم امام رضاییم، لذا با رعایت قوانین و ضوابط بهتر و مؤثرتر در خدمت امام رضا و زائرین باشیم.

خادمین با امام رضا معامله کردند برای آخرت و بهشت به‌همین منظور از خانواده و تفریح می گذرنند تا در خدمت امام رضا و زائرینش باشند.

همانطور که امام رضا فرمودند: هرکس در این دنیا در غربت من به زیارت من بیاید، من در بهشت به زیارتش می‌روم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha