از ابتدای ماه صفر تا کنون افزون بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر حسینی برای حضور در راهپیمایی عظیم پیاده روی اربعین از مرز بین المللی شلمچه وارد خاک عراق شدند و تعدای از آنها در حال بازگشت به کشور هستند.

خبرگزاری شبستان خوزستان: پایانه مرزی شلمچه در منطقه آزاد اروند از ابتدای ماه صفر تاکنون، پذیرای خیل عظیم عاشقان اباعبدالله و دلداگان مسیر حسینی بود و همچنان نیز این میزبانی ادامه دارد.

مرز بین المللی شلمچه به عنوان دومین شاهراه‌ ارتباطی با کشور عراق در غرب کشور به شمار می رود و از ابتدای‌ ماه صفر و آغاز حرکت پیاده روی زائران حسینی تا پایان روز گذشته (یکشنبه ۱۲ شهریور ماه)، بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار تردد را  به ثبت رسانده است.

در طول روز گذشته نیز ۳۴ هزار و ۲۰۲ زائر از این گذرگاه مرزی خارج شده‌اند و بالغ بر ۹۰ هزار و ۲۳۴ زائر به کشور بازگشتند. در مجموع روز گذشته تعداد ۱۲۴ هزار و ۴۳۶ تردد در این پایانه مرزی به ثبت رسیده است.

بر اساس آمار نیز تعداد ۷۹۸ هزار ۲۵۷ نفر تا کنون از مرز شلمچه کشور را به منظور شرکت در کنگره عظیم راهپیمایی اربعین حسینی ترک کرده‌اند و وارد خاک عراق شدند، ضمن اینکه تعداد ۳۹۲ هزار و ۱۰۵ نفر نیز از این تعداد به کشور بازگشته‌اند.

همچنین بالغ بر ۵۱ هزار ۲۵۰ زائر اتباع خارجی  مقیم کشورمان از مرز شلمچه برای حضور در این پیاده روی عظیم حسینی به عتبات عالیات اعزام شدند و از این تعداد حدود ۱۶ هزار و ۹۰۰ نفر از این مرز به خاک جمهوری اسلامی ایران بازگشته‌اند.

مواکب حسینی و زیرساخت‌های مورد نیاز نیز در این گذرگاه مرزی برای بازگشت زائران از این سفر معنوی از سوی ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند ایجاد شده است.

۵۰ موکب در مسیر بازگشت زائران به کشور به امر خدمت‌رسانی تداوم خواهند بخشید، ضمن اینکه در محوطه بارانداز تجاری مرز شلمچه، پایانه‌ مسافربری اتوبوس های برون استانی برای بازگشت مسافران به شهرهای مبدأ ایجاد شده است که زائران می‌توانند بدون نیاز به تهیه بلیط و مراجعه به پایانه‌های شهری، مرز را به مقصد شهرهای خود ترک کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha