حجت الاسلام اکبر افشارمنش با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب با رئیس جمهوری در هفته دولت، اظهار کرد: یکی از مهم ترین درسها از بیانات رهبر معظم انقلاب این است که در مواجهه با افراد و جریان ها، دفاع واقع بینانه و نقد منصفانه داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۱۷ شهریورماه) حجت الاسلام اکبر افشارمنش در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: حضرت علی (ع) در خصوص جایگاه و نقش تقوی می فرمایند؛ شما به گردآوری و جمع آوری توشه های تقوی نیازمندتر هستید تا جمع آوری توشه و زاد برای دنیای تان.

امام جمعه رودبار جنوب افزود: آن چه ما برای دنیا جمع آوری می کنیم با مرگ آدمی  پایان می پذیرد اما اگر توشه و سرمایه ای از رهگذر تقوی برای آخرت ذخیره کنیم مطمئن باشید که هم می تواند برای دنیا و هم آخرت ما نقش آفرین باشد.

وی با اشاره به در پیش بودن رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) و تسلیت این ایام، ابراز کرد: اگر چه ائمه اطهار (ع) نور واحد هستند اما بنا بر مقتضیات زمان هر کدام از امامان عظیم الشان متناسب با زمان خودشان مواضعی اتخاذ می کردند.

حجت الاسلام افشارمنش با بیان اینکه از دو جهت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) احوال و مواضع شان شبیه هم بودند، اظهار کرد:امام حسن مجتبی (ع)  با صلح مدبرانه توانست اسلام ناب را حفظ و رهبری کند.

خطیب جمعه رودبار جنوب افزود: امام رضا (ع) با ورود اجباری به دستگاه خلافت توانست مومنین را رهبری کند و اجازه نداد شیرازه اسلام از هم بپاشد و با رفتار علوی خود به همه فهماند که رفتار امام متفاوت از رفتار سلاطین است.

وی بیان کرد: سرنوشت هر دو امام در کیفیت شهادت است که هر دو را با زهر جفا به شهادت رساندند.

حجت الاسلام افشارمنش ضمن تشکر از مهمان نوازی ملت و دولت عراق در مراسم اربعین حسینی، عنوان کرد:  اقدامات دولتمردان در جهت تسهیل حضور مردم در مراسم پیاده روی اربعین که بیش از ۴ میلیون نفر از مردم در این مراسم معنوی شرکت کردند، جای تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه رودبار جنوب با اشاره به حضور ۲۲ میلیون نفری زائرین از سراسر جهان در راهپیمایی اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: این راهپیمایی بی نظیر بزرگترین راهپیمایی جهان بیانگر عشق و ارادت مردم به ساحت مقدس سیدالشهداء (ع) است.

وی ادامه داد: علاوه بر حضور ۴ میلیون نفر ایرانی در کربلای معلی، راهپیمایی میلیون ها ایرانی عاشق در قالب کاروان های موسوم به جاماندگان، عزاداری هیئت ها و دسته های عزاداری تکرار عاشورای دیگر است.

حجت الاسلام افشارمنش ضمن تشکر از نیروهای امنیتی، انتظامی، بسیج و ارتش، تصریح کرد: مهم ترین رسالت و ماموریت دولت و دستگاه های حاکمیتی در همه  سطوح مختلف تلاش برای مردمی بودن و مردمی ماندن راهپیمائی اربعین است.

خطیب جمعه رودبار جنوب با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب با رئیس جمهوری در هفته دولت، اظهار کرد:یکی از مهم ترین درسها از بیانات رهبر معظم انقلاب این است که در مواجهه با افراد و جریان ها، دفاع واقع بینانه و نقد منصفانه داشت.

وی به علت تمجید رهبر معظم انقلاب از دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: نگاه آرمانی  و جهت گیری انقلابی دولت، حرکت در مسیر اصول و تلاش جهادی برای تحقق برنامه ها و رفع مشکلات مردم از شاخصه های این دولت است که باعث شد تا رهبر معظم انقلاب از این دولت تمجید کند.

حجت الاسلام افشارمنش با بیان این که تذکرات رهبری معظم انقلاب به دولتمردان دارای دو جنبه است، ابراز کرد: این تذکرات به منظور تقویت فعالیت های انجام شده و توسعه آن و همچنین برای رفع مشکلات موجود و نقص هایی که وجود دارد، می باشد.

امام جمعه رودبار جنوب با اشاره به این که دولت ویژگی های برجسته ای همچون آرمان خواهی، روحیه انقلابی و جهادی دارد اما نقدهایی هم به چشم می خورد، عنوان کرد: توجه به معیشت و سفره مردم و برنامه ریزی خاص در این عرصه، فعالیت های اطلاع رسانی هنرمندانه از جمله این نقدها است که امیدوارم حل شود.

وی به جنایت جدید آمریکا برای شعله ورتر کردن جنگ اوکراین اشاره کرد و گفت: آمریکا به عنوان سردمدارا غرب و ناتو حداکثر تلاش خود را برای تداوم و گسترش دامنه جنگ در اوکراین با هدف تضعیف هر چه بیشتر روسیه، وارد کردن تلفات انسانی و خسارت تجهیزاتی به روس ها انجام می دهد.

حجت الاسلام افشارمنش تازه ترین اقدام  آمریکا ارسال مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین برشمرد و اضافه کرد: اورانیوم ضعیف شده یکی از محصولات فرعی اورانیوم غنی شده است.

خطیب جمعه رودبار جنوب ادامه داد: استفاده از آن در مهمات باعث نفوذ انسان در خودروهای زرهی  و انهدام سریع آنها و نیز ایجاد ابری از غبار فلز اورانیوم می شود که تاثیر مخربی بر انسان ها و دیگر موجودات و محیط زیست دارد که جنایات بزرگی علیه نظامیان، غیر نظامیان و محیط زیست است. 

وی با اشاره به ۲۷ صفر هفته وقف، ابراز کرد: وقف یک معامله جاوید با خدای تعالی است و انسان واقف یک معامله ابدی با خداوند می کند که اثر ماندگار از خود باقی می گذارد که تا پایان عالم بر میزان اعمال او می افزاید.

حجت الاسلام افشارمنش خاطرنشان کرد: فرهنگ وقف اگر به درستی اجرا شود می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل و فصل کند، انسان تا زنده است می تواند  کار خیر انجام دهد.

امام جمعه رودبار جنوب با بیان اینکه وقتی از دنیا رفت رابطه او با نامه اعمالش قطع می شود مگر در سه مورد، عنوان کرد: اول پدر و مادری که فرزند صالح تربیت کرده باشند تا این فرزند کار نیکو انجام می دهد ثواب نصیب پدر و مادرش می شود، دوم عالمی که علمی از خودش باقی گذاشته باشد و سوم صدقه جاریه که مصداق آن ساخت مسجد و مدرسه و انجام امورات خیر می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha