حجت الاسلام کاظم صادقی گفت: بحران سازی و بحران آفرینی ماهیت لاینفک آمریکایی های جهان خوار است و اصلا بقای آمریکا به بحران سازی است اما انقلاب اسلامی طراحی های آمریکا و اسرائیل برای آینده جهان را بر هم زد و تبدیل به میدان مقابله با توطئه های دشمن شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۲۴ شهریورماه) حجت الاسلام کاظم صادقی در خطبه های نماز جمعه جازموریان، با اشاره ای به اندیشه اقتصادی امام رضا (ع)، گفت: یکی از قوانین کلی الهی برای تحقق جامعه پویا و شکوفایی اهداف بلند، اهمیت به فرهنگ کار و تلاش است.

امام جمعه جازموریان افزود: امام رضا (ع) به خوبی به قانون کار و تلاش آگاه بودند و سامان بخشیدن به دنیای انسان ها را پایبندی به این قانون دانستند و انسان را به کار و تلاش فراخواندند.

وی بیان کرد: از دیدگاه امام رضا (ع) ارزش معنوی کار و تلاش آنچنان بالاست که مقام کارگر را فراتر از مجاهدین فی سبیل الله دانستند.

حجت الاسلام صادقی هجرت پیامبر اکرم (ص) از مکه به مدینه را نقطه عطفی در تاریخ اسلام خواند و خاطرنشان کرد: همان طور که بعثت طلیعه نشر توحید بود هجرت هم نوید بخش پیروزی اسلام شد و بررسی این واقعه از اهمیت فراوانی برخوردار است چرا که تشکیل حکومت اسلامی در امتداد آن، تمدن اسلامی جهانی است.

خطیب جمعه جازموریان ادامه داد: رخدادهای مسیر هجرت مانند ساختن نخستین مسجد در اسلام و برپایی نماز جمعه توسط شخص پیامبر اکرم (ص) دارای ابعادی است که ضرورت این هجرت را می رساند.

وی با اشاره به دیدار مردم استان سیستان و بلوچستان با مقام معظم رهبری، اظهار کرد: برای همه کسانی که مسائل حوزه شیعه و سنی، بحث قومیت ها و حوادث یک سال اخیر در سیستان و بلوچستان را دنبال می کنند
سخنان  رهبر انقلاب یک چارچوب به روز شده و یا حداقل یادآوری نوع نگاه ایشان به همه این موضوعات در شرایط فعلی محسوب می شود.

حجت الاسلام صادقی عنوان کرد: این دیدار از اهمیت ویژه ای برخوردار بود چرا که نشان از شناخت و جنس ارتباط رهبری با علمای شیعه و سنی و موضوعات منطقه جنوب شرق داشت.

امام جمعه جازموریان اضافه کرد: مهمتر اینکه این دیدار در واقع دفاع رهبری از مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در برابر دشمن و باطل کردن تصویر غلط از این منطقه در افکار عمومی بود.

وی با اشاره به اهداف این روزهای آمریکا و رژیم صهیونیستی، ابراز کرد: از نظر آنها تفاوت ها و اختلافات قومی و مذهبی و مسئله جنسیت و زن جزء نقاط بحران ساز در ایران است که می خواهند با تحریک به کشور عزیز ما ضربه وارد کنند اما شتر در خواب بیند پنه دانه.

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: بحران سازی و بحران آفرینی ماهیت لاینفک آمریکایی های جهان خوار است و اصلا بقای آمریکا به بحران سازی است اما انقلاب اسلامی طراحی های آمریکا و اسرائیل برای آینده جهان را بر هم زد و تبدیل به میدان مقابله با توطئه های دشمن شد.

خطیب جمعه جازموریان ابراز کرد: آمریکا در این چهار دهه از هیچ تلاشی برای براندازی نظام اسلامی فروگذار نکرده و احداث ایستگاه های امنیتی اطلاعاتی آمریکا و موساد در شمال عراق و جمهوری آذربایجان با هدف پایش و خرابکاری و همچنین هجوم مهاجرین و سیل پناهندگان افغانستانی است.

وی با اشاره به سالگرد آغاز اغتشاشات سال گذشته عنوان کرد: آنها می خواستند سر اختاپوس را در تهران بزنند اما حالا در بدترین شرایط سیاسی قرار گرفته اند.

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: اضلاع شش گانه اغتشاشات سال گذشته با محوریت آمریکا و رژیم صهیونیستی و اروپا در وضعیت متفاوتی قرار گرفته است.

امام جمعه جازموریان اظهار کرد: ضلع اول این اغتشاشات رسانه های معاند با محوریت اینتر نشنال بودند که مجبور شدند از شدت فشار انگلیس به آمریکا فرار کنند در حالی که عابر بانک آنها با ایران وارد توافق های جدیدی شده است.

وی ادامه داد: ضلع دوم، اغتشاشگران با منافقین بودند و جدا از دستگیری گسترده آنها توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) کیس های رایانه آنها به ایران رسید.

حجت الاسلام صادقی گفت: باقی مانده اضلاع آنها هم به سرنوشتی مبتلا شد که امروزه نشانی از آنها وجود ندارد و پریشانی آنها دست متحد مقاومت را روز به روز قوی تر کرده و رفع شر آنها زندگی را برای مردم ایران شیرین کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha