حجت الاسلام حمید بامری گفت: امروز پروژه اهریمنی استکبار جهانی از طریق ترویج بی‌بندوباری و هجمه به بنیان‌های فکری و اخلاقی جامعه اسلامی با طراحی و هدایت اتاق‌های فکر نظام سلطه و توسط برخی از عناصر پیاده نظام فرهنگی غرب در داخل کشور دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۷ مهرماه) حجت الاسلام حمید بامری در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، گفت: فرزندان ارزشمندترین هدیه و امانت‌ های خداوند متعال به ما هستند که خداوند  ما را بر سرنوشت آنها حاکم کرده است‌ و ما وظیفه داریم این بار مسئولیت را به بهترین نحو انجام دهیم.

امام جمعه عنبرآباد افزود: توجه به تربیت فرزندان و رسیدگی به آنها در حوزه‌های مختلف نیازهای آنها، از وظایف مهم والدین است که خداوند متعال در قرآن و پیشوایان دینی ما همیشه به آن تاکید کردند.

وی ابراز کرد: امام سجاد (ع) در رساله حقوق صحیفه سجادیه فصلی به عنوان حق الولد دارند که می‌فرماید؛ «حق فرزندت این است که بدانی او از تو است و خوب و بدش در دنیا منتسب به تو می‌باشد و تو در باره آن چه که بر عهده‌ ات هست در خوب تربیت کردن او به سوی خدا راهنمایی کردن و به فرمانبرداری از خدا یاری کردن مسئول هستی ای پدر و مادر».

حجت الاسلام بامری ادامه داد: این بیانات و تاکیدات حاکی از اهمیت تربیت فرزند و اهمیت وظیفه والدین و حقوقی که والدین نسبت به فرزندان دارند، می باشد.

خطیب جمعه عنبرآباد اظهار کرد: شهدای ما با معیار قرار دادن آموزه‌های قرآن، توصیه‌ها و سیره عملی معصومین (ع) به تربیت و حقوق فرزندان توجه جدی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: الگوگیری از سیره و سلوک شهدا در تربیت فرزندان مسیر والدین جامعه امروز را در کمک به فرزندان برای رسیدن به سعادت و موفقیت هموار می‌کند.

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه شهدا در تربیت فرزندان اصول و روش‌ های مورد نظر اسلام را مورد توجه قرار داده‌اند، عنوان کرد: نزدیک بودن زمان زندگی شهدا به زندگی‌ های امروزی زمینه‌ های الگوگیری و تاثیر آنها را بیشتر می‌کند.

امام جمعه عنبرآباد تصریح کرد: مطالعه سیره عملی شهدا و الگو گیری والدین در تربیت فرزندانشان، یکی از عوامل مصونیت فرزندان ما از تهدیدات و فتنه های جنگ نرم دشمن است و تمسک به این الگوهای زوال ناپذیر سعادت و تکامل جامعه را تضمین می‌کند.

وی ضمن تبریک میلاد با سعادت نبی مکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، بیان کرد: رویکرد راهبردی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی امام صادق (ع) در دوران با برکت امامت  34 ساله ایشان، راهبرد جهاد تبیین بود.

حجت الاسلام بامری اضافه کرد: آن حضرت در میدان مبارزه با همه جریانات فکری به مخالفت برخاست تا عقاید باطل را بکوبد و اندیشه‌های منحرف را اصلاح کند.

خطیب جمعه عنبرآباد ابراز کرد: با اندک تأملی در اقتضائات این عصر و زمان، صدور فتوای رهبر معظم انقلاب درباره فرضیه قطعی و فوری جهاد تبیین در می‌یابیم که دوران ما با زمان ولایت امام صادق (ع) شباهت های زیادی دارد.

وی اظهار کرد: هر جنگی مبارزان خاص و ویژه خود را می‌طلبد همان‌طوری که عرصه جنگ سخت و جهاد نظامی رزمنده ای می خواهد که بتواند با سلاح، توپ و خمپاره بجنگد سایر عرصه های جنگ همین ویژگی را دارد.

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه از اقتضائات مهم همسانی زمانه ما با زمانه ولایت امام صادق (ع) در ضرورت جهاد تبیین است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات آن حضرت تربیت مجاهدان عرصه جهاد تبیین بود.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به این که اگر مجاهدی نباشد جهاد شکل نخواهد گرفت، عنوان کرد: طبق روایات، امام صادق (ع) ۴ هزار شاگرد تربیت کرده است، شخصی مثل هشام که از شاگردان آن حضرت است شمشیر و پول ندارد اما با روشنگری مبانی فکری جامعه را اصلاح می‌کند.

وی با بیان اینکه طاغوت ها از روشنگری، تبیین حقایق و اصلاح انحرافات فکری جامعه هراس دارند، ابراز کرد: امروز دشمن از تبیین حقایق و روشنگری می‌ترسد و با تمام امکانات رسانه‌ای و روایت سازی دروغین به دنبال این است که جلوی رشد، اصلاح و آگاهی بخشی جامعه را بگیرد.

حجت الاسلام بامری ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، تاکید کرد: اهمیت نیروی انتظامی ناشی از اهمیت ماموریت و رسالت خطیری است که بر عهده دارند و آن هم ماموریت و رسالت خطیر ایجاد، حفظ و ارتقای امنیت جامعه است.

خطیب جمعه عنبرآباد امنیت را اساسی‌ترین نیاز یک جامعه برشمرد و گفت: تمام تلاش‌ها در همه عرصه‌های علمی، اقتصادی و نشاط در جامعه در زیر سایه امنیت محقق می شود و نیروی انتظامی حلقه وصل حاکمیت با مردم است و رسالت این سازمان حفظ و ایجاد امنیت برای کشور و جامعه می باشد.

وی اظهار کرد: امروز پروژه اهریمنی استکبار جهانی از طریق ترویج بی‌بندوباری و هجمه به بنیان‌های فکری و اخلاقی جامعه اسلامی با طراحی و هدایت اتاق‌های فکر نظام سلطه و توسط برخی از عناصر پیاده نظام فرهنگی غرب در داخل کشور دنبال می شود.

حجت الاسلام بامری اضافه کرد: در چنین شرایطی حضور هوشمندانه، با بصیرت و صلابت، به کارگیری عزم و مدیریت جدی و جهادی با اجرای قانونمند طرح های امنیت اجتماعی و سالم سازی محیط، حجاب و عفاف و همکاری های اقشار مردمی و نهادهای مرتبط، نقطه عطفی در کارنامه نیروی انتظامی است.

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: هفته نیروی انتظامی فرصت مغتنمی برای تجلیل از بزرگمردان جان بر کفی است که بدون تردید کار و تلاش‌های خستگی ناپذیر و مجاهدت‌های بی‌وقفه آنها زمینه ساز استقرار سلامت اجتماعی و تامین امنیت جامعه اسلامی می باشد.

وی عنوان کرد: کمیت و کیفیت اقدامات دقیق و سریع دستگاه‌های اطلاعاتی و مجاهدان گمنام این عرصه در یک سال اخیر و همچنین ضربات سهمگین سربازان گمنام امام زمان (عج) به دشمنان تحسین برانگیز است.


حجت الاسلام بامری گفت: ما مدیون جهاد مقدس این عزیزان و خون‌های پاکی هستیم که برای امنیت، اقتدار، عزت و صلابت این نظام و کشور و انقلاب اسلامی ریخته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha