اولین میزگرد مجازی با عنوان «آخرین تحولات فلسطین؛ طوفان الاقصی و انزوای رژیم منحوس صیونیستی» به میزبانی خبرگزاری شبستان در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، اولین میزگرد مجازی آخرین تحولات فلسطین با عنوان "طوفان‌الاقصی و انزوای رژیم منحوس صیهونیستی" چهارشنبه ۲۶ مهرماه به میزبانی دفتر خبرگزاری شبستان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

این جلسه با حضور جواد آرین منش، نماینده ادوار مشهد در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه و سردار علی مولوی به بررسی آخرین تحولات فلسطین پرداخت. دبیر این نشست نیز حجت الاسلام محسن اسدی موحد از کارشناسان حوزه بین الملل مشهد بود. 

میزگرد

اسرائیل چنین ضربه ای را در خواب هم نمی‌دید 

حجت‌الاسلام سیدمحمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در این نشست اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمود: اگر مسلمانی ندای مظلومی را بشنود که مدد بخواهد و پاسخ مثبت ندهد، مسلمان نیست. بنابر این سخن پیامبر(ص)، مرز بین کفر و ملسمانی کمک به مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم است.

وی بیان کرد: اتفاقی که در مسئله طوفان الاقصی افتاد و ضربه غیرقابل جبرانی که اسرائیل از حماس دریافت کرد، در خواب شب هم نمی‌دیدند. در طول این ۷۵ سال عملیات‌های مختلفی انجام شده است، اما هیچ عملیاتی مانند طوفان الاقصی اسرائیل را معترف به بازندگی نکرد.

سلطانی با اشاره به تعداد زیاد اسراء و کشتگان اسرائیلی، ادامه داد: در خلال این عملیات بسیاری از زنان، کودکان و غیرنظامیان فلسطینی به شهادت رسیدند و مجروح شدند، از طرف دیگر با توجه به آمار کشتگان و اسرای اسرائیلی همه حامیان اسرائیل تلاش دارند تا روحیه آنان را حفظ کنند و اقدامات زیادی در این راستا انجام دادند که هیچ یک موثر نبوده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: مقام معظم رهبری فرمود بعد از ۱۵ مهرماه اسرائیل دیگر اسرائیل سابق نیست و این عملیات یعنی طوفان الاقصی اسرائیل را اقرار به شکست کرد، ضمن اینکه در این قضیه حماس و جبهه مقاومت پیروزی عظیم نائل و دفتر افسانه شکست‌ناپذیری اسرائیل بسته شد.

وی اظهار کرد: از ابتدای انقلاب، براساس رهنمودهای امام(ره) و مقام معظم رهبری، با هر ستم و ظلمی برخورد داشتیم و نابود شد. سرنوشت صدام، حسنی مبارک، داعش و شوروی سابق مشخص کرد که همه این ستمگران نابودشدنی هستند.

سلطانی تصریح کرد: باید به سخن امام(ره) که فرمود: «اسرائیل نابودشدنی است، امیدوار باشیم» و باید امیدوار باشیم که زمینه نابودی این رژیم کودک‌کش فراهم شده است. با توجه به اینکه گروه‌های مقاومت در غزه، لبنان، یمن و... گروه‌های خوبی هستند، لذا براساس آنچه که امام(ره) فرمود، اگر هر مسلمانانی یک سطل آب روی اسرائیل می ریخت، اسرائیل را آب می‌برد این اتحاد، انسجام و امیدی که در کشورهای اسلامی ایجاد شده و با حمایت‌های ایران، رهنمودهای مقام معظم رهبری و مقاومت نیروهای مقاومت شاهد نابودی رژیم منحوس صهیونیستی خواهیم بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: این اقدام فاجعه بار اسرائیل نشان داد که اسرائیل عجله دارد تا قبل از ۲۵ سال خود را نابود کند. امروز باید به داد مظلومان فلسطین رسید و آنان را از چنگ رژیم صهیونیستی نجات داد.

میزگرد

هیمنه اسراییل با عملیات طوفان الاقاصی شکست

حمیدرضا ترقی نیز در این نشست گفت: این عملیات نشان دادن که حماس در این سالها توانست به چنان قدرتی دست یابد که بتواند این چنین ضربه مهلکی را به اسرائیل وارد کرده و هیمه این رزیم را در هم بشکند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه افزود: این حمله باعث شد آن قدرت پوشالی برای همه مشخص شود و اعراب نیز که از این رژیم و قدرت او یک غول بی شاخ ودم ساخته بودند فهمیدند که دیگر نیازی نیست ترسی از آنها داشته باشند.

وی ادامه داد: چهره ای که این رژیم از ابتدا برای خود ساخته بود یک چهره مظلوم بود. از زمان هلوکاست تا اکنون، و هرکاری که برای نشان دادن ددمنشی و ظلم آنها را انجام می شد اثرگذار نبود و نمیشد جنایات آنها را اثبات کرد، تا اینکه ماجرای حمله به بیمارستان اتفاق افتاد و با اقدامات رسانه ای که انجام شد دیگر نمی تواند منکر این جنایات شود.

ترقی یادآور شد: امیداوریم مقاومت با ورود جدی به این مساله برای همیشه مشکل اسرائیل را حل کند.

وی تصریح کرد: بخشی از افراد و جریان ها در کشور ما که موافق و همسو با اسراییل هستند به نوعی می تواند گفت منافع آنها از طریق این رژیم چه به صورت مادی و چه معنوی تامین می شود، حمایت بخش دیگری هم ناشی اشتباه محاسباتی  آنهاست، مثلا ترس از قدرت امریکا و اسراییل و بخشی هم تحت تاثیر جوسازی رسانه های معاند هستند.

  طوفان الاقصی سرنوشت دو جریان حق و باطل را مشخص می کند

سردار علی مولوی نیز در این جلسه اظهار کرد: نباید از این موضوع غفلت کنیم که شعار مرگ بر شاه، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل 3 شعار راهبردی ملت ایران و انقلاب اسلامی از شروع نهضت بوده و خواهد بود. 

این فرمانده پیشکسوت سپاه عنوان کرد: عملیات طوفان الاقصی به اعتقاد من عملیات سرنوشت دو جریان حق و باطل است.

وی تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند اسراییل دست از پا خطا کند حیفا و تلاویو را با خاک یکسان می کنیم این لزوما با حمله نظامی نیست، بلکه امروز در این منطقه، تنها سلاح نظامی تعیین کننده نیست، بلکه اراده ملت هاست که تعیین کننده است و دشمن نیز از همین اراده جبهه مقاومت هراسان است.

مولوی گفت: اتفاقات اخیر در غزه ما را به این دیدگاه نزدیک می کند که پیروزی جبهه حق نزدیک و قطعی است. راه حق مشکلاتی دارد و ملت مظلوم فلسطین سختی می کشند ولی اراده آنها جدی است. این مرحله دیگر مرحله مذاکره و توقف نیست. 

وی حمله به بیمارستان المعمدانی را عامل خشم مردم جهان و منطقه علیه صهیونیست ها دانست و افزود: امروزه دیگر مردم دنیا می دانند که مساله فلسطین مساله اسلام یا شیعه یا سنی نیست، مساله آزادگی و آزادیخواهی است.

وی یادآور شد:  به اعتقاد من عملیات زمینی منتفی است، دشمن امکانات حمله هوایی و زمینی را دارد ولی اگر با اشتباه محاسباتی وارد عرصه نبرد زمینی شود بی شک شکست سختی خواهد شد.

میزگرد

حمله به بیمارستان المعمدانی نقطه عطف مبارزات مردم فلسطین می شود

جواد آرین منش نیز در این نشست تصریح کرد: ابعاد این فاجعه دهشتناک باید مورد توجه افکار عمومی قرار بگیرد. ددمنشی این رژیم ظالم اثبات شده است و بارها شاهد جنایات این رژیم بودیم، در صبرا وشتیلا و در همین غزه بارها شاهد ظلم اسراییل بودیم ولی فاجعه بیمارستان المعمدانی دیگر هیچ توجیهی شرعی و قانونی و بین المللی ندارد و باعث شد تبدیل به نقطه عطفی در مبارزات مردم غزه شده و حتی موضع طرفداران اسراییل را نیز تغییر داده است.

این نماینده ادوار مختلف مجلس با اشاره به شرایط بحرانی و نبود امکانات در نوار غزه ادامه داد: عملیات طوفان الاقصی در این شرایط تعجب جهانیان را برانگیخت که چگونه با این همه سال محاصره و کمبودها توانسته چنین عملیات گسترده آبی، خاکی، هوایی را برنامه ریزی و اجرا کند. این عملیات قدرت باردارندگی اسراییل را زیر سوال برد. 

وی با اشاره به تبعات اقتصادی و سیاسی این عملیات عنوان کرد: سرویس های جاسوسی که خودشان را قوی ترین سرویس اطلاعاتی دنیا می دانستند حالا دیگر حرفی برای گفتن ندارند. به اعتقاد من یک آرایش نظامی جدید در دنیا در حال شکل گیری است. 

آرین منش تصریح کرد: موضع نماینده های مردم در مجلس باید موضع گیری منطبق با توده های مردم باشد و آنچه مشخص این است که دولت و مجلس نیز همسو با هم منویات نظام را تحقق می بخشند. 

وی با اشاره به جریانات جهانی درباره فلسطین و اسراییل یادآور شد: آمریکایی ها معتقد به حفظ صلح و وجود دو کشور فلسطین و اسراییل هستند ولی داخل اسراییل وجریان حاکم بر این رژیم خواهان نابودی کامل فلسطینی ها هستند، در کشورهای حوزه مقاومت مانند ایران نیز تفکر بر نابودی اسراییل و احقاق حق مردم مظلوم غزه و فلسطین است.

پایان پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha