حجت الاسلام حمید بامری با اشاره به این که امروز در بین جبهه مقاومت اتحاد و همبستگی بی‌ نظیری وجود دارد، خاطرنشان کرد: اسرائیل برای اینکه از آسیب حیاتی این اتحاد در امان باشد، به دنبال تزریق ترس، تردید و تزلزل بر پیکره جبهه مقاومت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۲۷ شهریور ماه) حجت الاسلام حمید بامری در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، گفت: یکی از وظایف والدین نسبت مهرورزی و محبت به کودکان است.

امام جمعه عنبرآباد محبت را یکی از نیازهای اساسی کودکان دانست و افزود: یکی از روش های موثر در تعلیم و تربیت فرزندان صالح، مهربانی و محبت به فرزندان است.

وی بیان کرد: حضرت زهرا (س) رسیدگی و محبت به فرزندانش را بر هر کاری مقدم می‌ کرد زیرا بیشترین تاثیر در ثبات و سلامت شخصیت کودکان را مادران بر عهده دارند.

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه هیچ چیز جای محبت و مهربانی را برای فرزند پر نمی‌کند، اظهار کرد: فرزندان نیازمند آغوش پدر و مادر هستند بنابراین در محبت کردن به فرزندان وقت بگذاریم.

خطیب جمعه عنبرآباد اضافه کرد: کودکانی که در خانه از محبت والدین محروم هستند همیشه در خانه احساس ناامنی می‌کنند و از زندگی ناراضی‌ اند و خطر افسرده و پژمرده  شدن آنها را تهدید می کند بنابراین توجه به این موضوع از سمت والدین ضروری و لازم است.

وی ضمن گرامیداشت هفته تربیت بدنی، خاطرنشان کرد: ورزش آن عملی است که جسم و روح را سالم می‌کند و جامعه را در برابر بسیاری از خطرات، معضلات و آسیب‌ها ایمن می‌ کند.

حجت الاسلام بامری ابراز کرد: وضعیت شهرستان عنبرآباد به لحاظ کسب رتبه ورزشکاران در سطح استان، در سایه وحدت، هم افزایی و همکاری مسئولان، متولیان، حامیان و پشتیبانان ورزش روبه رشد و امیدوار کننده است.

امام جمعه عنبرآباد تصریح کرد: متاسفانه این شهرستان به لحاظ سرانه فضای ورزشی، امکانات و زیرساخت‌های ورزشی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و این زیرساخت های موجود جوابگوی نیاز ورزشکاران نیست.

وی اظهار کرد: از متولیان ورزش در استان می‌خواهیم نگاه جامع‌تر و عادلانه‌ تری در توزیع امکانات و منابع مالی در جنوب کرمان به ویژه شهرستان عنبرآباد داشته باشند.

حجت الاسلام بامری تاکید کرد: می‌طلبد بنگاه‌های اقتصادی، بخش خصوصی، ادارات، نهادهای اجرایی، خیرین و معادن به کمک حوزه ورزش بیایند و با حمایت های خود در ارتقای ورزش، رشد استعدادهای ورزشی نوجوانان و جوانان سهیم باشند و ایجاد انگیزه و امید آفرینی کنند.

خطیب جمعه عنبرآباد با اشاره به وضعیت فعلی فلسطین، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، آنچه که امروز در مقابل چشم دنیاست، جنایت نسل کشی رژیم غاصب اسرائیل به کارگردانی و مدیریت آمریکایی‌ ها است.

وی تاکید کرد: حمله به بیمارستان، مدارس، مناطق مسکونی و غیر نظامی، به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان مظلوم از مصادیق مسلم جنایت جنگی است
که با مدیریت و کارگردانی مستقیم آمریکا در غزه توسط فرزند نامشروعش اسرائیل غاصب در حال انجام است.

حجت الاسلام بامری اضافه کرد: جنایات رژیم صهیونسیتی آن هم در این سطح بدون تردید نشانه شکست راهبردی و عمیق این رژیم غاصب است که با هیچ چیزی قابل جبران نیست.

امام جمعه عنبرآباد ابراز کرد: هدف اسرائیل از ارتکاب این جنایت‌های بزرگ، مخفی کردن و پوشاندن شکست مفتضحانه‌ ای است که در عملیات طوفان الاقصی متحمل شده است اما بداند که این شکست با هیچ چیزی قابل ترمیم، جبران و مخفی کردن نیست.

وی با بیان اینکه اسرائیل امروز چیزی برای از دست دادن ندارد، اظهار کرد: این رژیم کودک کش برای حفظ هیمنه ظاهری خودش دست به چنین جنایاتی می‌زند.

حجت الاسلام بامری یادآور شد: مقام معظم رهبری قریب ۸ سال قبل فرمودند؛ اسرائیل ۲۵ سال آینده را نمی‌بیند بنابراین اسرائیل به خوبی می‌داند که این سخن اساسی و دقیقی است.

خطیب جمعه عنبرآباد تصریح کرد: یکی از اهداف اسرائیل از ارتکاب چنین جنایات ددمنشانه‌ ای، ایجاد رعب و وحشت و تزلزل در میان فلسطینیان و جبهه مقاومت است.

وی با اشاره به این که امروز در بین جبهه مقاومت اتحاد و همبستگی بی‌ نظیری وجود دارد، خاطرنشان کرد: اسرائیل برای اینکه از آسیب حیاتی این اتحاد در امان باشد، به دنبال تزریق ترس، تردید و تزلزل بر پیکره جبهه مقاومت است.

حجت الاسلام بامری حمله رژیم صهیونسیتی به بیمارستان معمدانی را به هولوکاست تشبیه کرد و گفت: این حمله نشانه استیصال این رژیم جعلی است و خون شهدای این بیمارستان، کودکان و زنان بی پناه بیانگر مظلومیت مردم فلسطین و هار بودن سگ‌های اسرائیلی است.

امام جمعه عنبرآباد منطق اسلام را منطق پیروزی خون بر شمشیر دانست و افزود: قطعا این خون‌ها هدر نخواهد رفت و اسراییل را به سمت فروپاشی نزدیکتر می کند.

وی عنوان کرد: تمام رسانه‌های اسرائیلی بعد از عملیات طوفان الاقصی تلاش کردند تا این رژیم کودک کش را مظلوم جلوه دهند اما تمام این تلاش ها و شگردهای رسانه ای بی ثمر ماند.

حجت الاسلام بامری ضمن تسلیت پیشاپیش وفات حضرت معصومه (س)، خاطرنشان کرد: در مقام، منزلت و جایگاه این بانوی بزرگوار نزد اهل بیت (ع) همین بس که امام صادق (ع)؛فرمودند؛ «آگاه باشید بهشت هشت در دارد که سه در آن به سوی قم است و بانویی از فرزندان من در آنجا وفات می‌کند که نامش فاطمه دختر موسی بن جعفر است و همه شیعیان ما به شفاعت او وارد بهشت می‌شوند».

خطیب جمعه عنبرآباد عنوان کرد: مقام معنوی او در مرحله‌ای است که در زیارت نامه معروفش می‌خوانیم؛ یا فاطمه در بهشت ما را شفاعت کن چون در پیشگاه خدا عظمت و مقام دارید بنابراین شفاعت در بهشت مقامی است که فاطمه معصومه (س) دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha