دکتر مهتدی با بیان اینکه بوی اسراییلی در سازمان ملل به مشام می رسد، گفت: اسراییل با بمباران بیمارستان المعمدانی خواست حزب الله و ایران را دچار رعب و وحشت کند تا مبادا دست به اقدامی بزنند، بنابراین این اتفاق پیامی جز برای حزب الله و ایران ندارد.

دکتر «محمود مهتدی»، پژوهشگر ارشد مطالعات استراتژیک منطقه و دیپلمات بازنشسته وزارت خارجه در گفت و گو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان با اشاره به علت بمباران بیمارستان المعمدانی غزه گفت: شخصیت تاریخی اسراییل، ایجاد رعب و وحشت در میان مردم است تا از این طریق افرادی را که در اطراف شان زندگی می کنند از ترس، ترک شان کنند، مانند کاری که اکنون در غزه  صروت می گیرد، بنابراین این جزو شخصیت تاریخی اسراییل و شیوه حکومت داری این کشور است ضمن اینکه افکار عمومی عرب و جهان هم به هیچ عنوان برای اسراییل مهم نیست و هر کاری که بخواهد انجام می دهد.

وی اظها کرد: تلویزیون عربی در لندن، آمریکایی و اسراییلی است و تمام این اخبار از طریق این تلویزیون پخش می شود. اما دوربین های شبکه الجزیره همیشه فعال است و الجزیره منبع موثق تمام این اخبار و رویدادهایی است که رخ می دهد، نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل،  بمباران بیمارستان المعمدانی را به دروغ به جبهه مقاومت نسبت داد در حالی  این دروغ از شبکه الجزیره فاش شد، این در حالی است که اسراییل از پخش هیچ کدام از این خبرهای دروغ ناراحت نمی شود اما اگر بخش کوچکی از این خبرها به زبان عربی در تلویزیون های آمریکایی و اروپایی پخش شود، ناراحت می شود.

دکتر مهتدی تصریح کرد: تنها جبهه ای که باید در مورد حادثه غزه وارد عمل شود، جبهه مقاومت است که در راس آن ایران و حزب الله قرار دارد. حزب الله، یک حزب لبنانی محسوب می شود و هدف اسراییل هم از بمباران بیمارستان المعمدانی این بود که نشان دهد هیچ قانونی در جهان وجود ندارد که جلوی  اسرائیل را بگیرد.

این دیپلمات بازنشسته بیان کرد: با توجه به اینکه بیمارستان ها و مراکز درمانی در جنگ ها از حمله دشمن مصون هستند بر همین اساس تعداد زیادی از مردم غزه در بیمارستان المعمدانی پناه گرفته بودند، ضمن اینکه بمباران این بیمارستان پیام خاصی برای حزب الله داشت، اینکه حزب الله اگر قصد دخالت داشته باشی بدتر از این حادثه را بر سر لبنان می آورم و کسی هم جلودار ما نیست، این در حالی است که بایدن فردای این فاجعه به اسراییل سفر کرد و حمایت خود را از آنها اعلام نمود به طوری که انگار هیچ اتفاقی رخ نداده است. این مواضع آمریکایی است که امروز سردمدار نوین جهانی محسوب می شود. لذا اسراییل از این طریق می خواهد حزب الله و ایران را دچار رعب و وحشت کند تا مبادا دست به اقدامی بزنند، بنابراین این اتفاق پیامی جز برای حزب الله و ایران ندارد، چون مردم کشورهای عربی به تنگ آمده و اسیر اهداف رژیم های خودکامه خود هستند و تنها جبهه مقاومت است که مبارزه می کند.

بوی اسراییل در سازمان ملل به مشام می رسد / رژیم صهیونیستی مطالبات خود را به جهان تحمیل می کند

وی ادامه داد: آن طور که شواهد نشان می دهد حزب الله هم می خواهد ورود کند. طبق شنیده ها، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان نیز منطقه را ترک کرده اند و با توجه به اینکه این نیروها، نیروهای سازمان ملل محسوب می شوند لذا پیام ترک این نیروها چیزی جز جنگ نیست. لذا اسراییل این پیام را به حزب الله و حتی ایران می دهد که سازمان ملل نیز از آن ماست و ما هر کاری که بخواهیم، می توانیم انجام دهیم و هیچ قانونی هم نمی تواند جلوی آن را بگیرد، نمونه اش بمباران بیمارستان المعمدانی است.

مهتدی با بیان اینکه در مقابل ایجاد این بهت زدگی اسراییل، تنها "مومنین قرآنی" هستند که دچار بهت زدگی نمی شوند. اظهار کرد: امام زین العابدین (ع) فرمودند: خداوند و پیامبر خداوند قابل وصف نیستند، سپس می فرمایند: ما هم (ائمه اطهار) قابل وصف نیستیم؛ بعد کمی مکث می کنند و می فرمایند: مومن بر ما هم قابل وصف نیست؛ بنابراین از خدای اسلام بگیر تا مومن اسلام قابل وصف نیستند. قابل وصف نبودن یعنی چه؟ امام خمینی قابل وصف نبود. فردی که قابل وصف باشد، به راحتی می توان برایش برنامه ریزی کرد، یعنی وقتی چیزی قابل وصف باشد قابل تسخیر هم است اما مومن قابل وصف نیست به همین دلیل قابل تسخیر هم نیست؛ بنابراین تنها کسانی می توانند در مقابل اسراییل مقاومت کنند که "مومنین قرآنی" باشند یعنی قابل وصف و قابل تسخیر نباشند.

وی گفت: تمام آنهایی هم که با جمهوری اسلامی همراه هستند در منطقه و سرزمین خود مظلوم واقع شده اند و این مظلومیت جزو نهادهای قرآنی ماست. یعنی ما حتما باید مظلوم باشیم. در واقع مظلومیت یک رکن محسوب می شود. بزرگترین و مشهورترین لقبی که به امام حسین (ع) می دهند، مظلوم است. مظلومیت یک اعتبار است، ضمن اینکه در مقابل مظلوم رکن دیگری به نام صبر وجود دارد. صبر از ارکان اسلام به شمار می رود. چیزی که دشمن را از پای در می آورد مقدار صبوری غیر قابل انتظاری است که دشمن از مومنین می بیند؛ بنابراین قرآن به مومنین صبر و بردباری را تعلیم می دهد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دو عامل مهم مانع اقدام نظامی دشمنان علیه کشورمان شده است؛ یکی جنگ هشت سال دفاع مقدس و دیگری رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری.

این دیپلمات بازنشسته  ادامه داد: وظیفه کشورهای اسلامی این است که با تمام قوا برای حمایت از فلسطین و غزه مداخله کنند. همان طوری که وزارت خارجه ایران به کشورهایی که از ایران نفت خریداری می کردند، اعلام کرد که صدور نفت شان را به اسراییل قطع کنند اما ما باید واقعیت را ببینیم. آیا این کشورها، واقعا این کار را انجام خواهند داد؟ وظیفه آنها معلوم است؛ درست است که همه کشورهای اسلامی بیانیه وزارت خارجه ایران را تایید می کنند اما آنها واقعا در عمل این کار را می کنند؟ قطعا این گونه نیست و واقعیت چیز دیگری است.

و ی با اشاره به عدم اقدام قاطع سازمان ملل در برابر اسرائیل تصریح کرد: سازمان ملل زایده جنگ جهانی دوم است. اصلا سازمان ملل برای ایجاد اسراییل تاسیس شده است. در واقع سازمان ملل توسط همان هایی تاسیس شد که اسراییل را به وجود آوردند لذا بوی اسراییلی در سازمان ملل به مشام می رسد. تمام قوانینی که در خصوص آزادی بیان و حقوق بشر (سال ۱۹۴۶) در سازمان ملل تدوین شد، توسط خود اسراییلی ها نوشته شده است. در واقع ارکان ایجاد سازمان ملل صهیونیست ها بودند بر همین اساس تمام قوانین سازمان ملل توسط یهودی ها نوشته شده است. اگر هر کسی غیر از اسراییل بیمارستان المعمدانی را بمباران می کرد، دنیا را بر سرش خراب می کردند در حالی که هیچ کس چیزی به اسراییل نگفت. هزینه های اقتصادی که اسرائیل از سال ۲۰۰۰ به بعد در آمریکا و اروپا سرمایه گذاری کرده بسیار سرسام آور است.

وی با بیان اینکه اسرائیل فقط در خاورمیانه نیست گفت: اسرائیل در تمام جهان است. اسرائیل یک هویت است و این هویت دارای مطالباتی است که این مطالبات را به دنیا تحمیل می کند. اسرائیل از بدو وجودش گیرنده بوده و هیچ وقت چیزی را نداده و این نظام مالی، پولی و جهانی است که اسرائیل را اداره می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha