فرهنگ سازی در عرصه صیانت اجتماعی با آموزه های وحیانی ممکن می شود

قرآن و معارف: استاندار تهران باتاکید بر لزوم قرآن مداری در اداره جامعه، گفت: فرهنگ سازی در عرصه صیانت اجتماعی بدون چارچوب و مسیر قرآنی امکانپذیر نیست.

مرتضی تمدن، استاندار تهران با اشاره به درنظر گرفتن ردیف بودجه جداگانه برای مدارس قرآن در بودجه آینده کشور به خبرنگار شبستان گفت: این مدارس که با تدبیر رییس جمهوری و تلاش وزارت آموزش و پرورش در هیئت دولت به تصویب رسیده است، زمینه جهش دینی در کشور را فراهم می کند.

وی راه اندازی مدارس قرآن را بسترساز خروج فعالیت های قرآنی از چارچوب اداری مدارس دانست و اظهارکرد: مدارس قرآن پایگاه وحی برای حضور عموم از اقشار مختلف جامعه است تا با حضور مربیان و مدرسان زبده از خدمات آموزش مصحف شریف بهره مند شوند.

تمدن با اعلام آمادگی استانداری تهران برای حمایت مادی و معنوی از این مدارس تصریح کرد: هر میزان که آموزش و پرورش برای این مدارس بودجه در نظر گرفته باشد، استانداری تهران نیز در صورت امکان از محل بودجه های فرهنگی به این مدارس کمک می کند.

استاندار تهران درباره راهکارهای نهادینه سازی فرهنگ قرآن در جامعه بیان کرد: ایجاد زیرساخت های لازم از طرقی همچون رونق بخشی به فعالیت های تفسیری کتاب الهی که استانداری تهران زمینه آن را از طریق رایزنی با حجت الاسلام والمسلمین قرائتی فراهم کرده است از مهمترین این راهکارها به شمار می رود.

وی ادامه داد: گسترش آموزه های وحی در بخش های دانشگاهی، صنفی، حوزه های صنعتی، کشاورزی و کارگری متناسب با مسائل مرتبط با زمینه کاری آنها از دیکر برنامه های دردست انجام استانداری برای تحقق هدف مذکور است.

تمدن با بیان این مطلب که پرداخت به قرآن در حاشیه از ضعف های آموزشی آن به ویژه در سنین پایین است، تاکید کرد: فقدان نگاه جدی و حتی فوق برنامه ای به فعالیت های قرآنی زمینه ساز کمرنگی و به حاشیه رفتی آن در جامعه دانش آموزی شده است، که برای رفع این نقص باید کوشید مصحف شریف و آموزه های آن در متن تربیت فرزندان قرار بگیرد.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت کشور بر مدار قرآن عنوان کرد: تنها در این صورت می توان ادعای کشورداری بر مبنای تعالیم وحی را داشت چراکه انقلاب ما براساس قرآن و معارف ناب آن شکل گرفت و به پیروزی رسید و باید با همین ابزار نیرومند نیز مسیر تعالی را پیمود که اینگونه می توان بدون نیازمندی به هیچ مکتب فکری تمامی نیازهای مادی و معنوی جامعه را پاسخ داد.

تمدن درباره برنامه های قرآنی استانداری تهران برای اجرای طرح صیانت اجتماعی ابرازکرد: فرهنگ سازی در عرصه صیانت اجتماعی تنها با آموزه های وحی امکانپذیر است در غیر این صورت نمی توان اجرای صحیح و اثرگذار این طرح را در جامعه انتظار داشت.

وی خاطرنشان کرد: استانداری تهران ماه ها پیش از ابلاغ شورای قرآنی وزارت کشور، فعالیت خود را برای اجرای طرح صیانت اجتماعی همراه با چارچوب و مسیر مشخص قرآنی آغاز کرده است.

پایان پیام/
 

کد خبر 282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha