قرآن نيز همچون فيلم گاهي واقعيت را به تصوير مي کشد

فرهنگي: وزير آموزش و پرورش دولت دهم گفت: معراج پيامبر نشانه بارز نشان دادن آيات الهي به اوست که تحت عنوان مشاهده و به تصوير کشيدن واقعيات است.

به گزارش خبرگزاري شبستان، چهلمين جشنواره فيلم رشد شب گذشته در مراسم اختتاميه اي به کار خود پايان داد. در اين مراسم محمديان رياست سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزش، کفاش دبير جشنواره چهلم و دکتر حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش حصور داشتند.

گفتني است، در اين مراسم از برگزيدگان چهلمين جشنواره فيلم رشد تقدير شد.

حميدرضا حاجي‌بابايي وزير آموزش و پرورش که در مراسم اختتاميه چهلمين جشنواره فيلم رشد حضور داشت، عنوان داشت: تلاش کساني که چهلمين برگ رشد را در امتداد سي نهمين آن ورق زده اند، ارج مي نهيم. فيلم و تصوير در روند آموزشي امروز بر کسي پوشيده نيست، بايد در سرعت گسترش اين شيوه آموزشي تلاش بيشتري انجام دهيم.

حاجي بابايي ادامه داد: قرآن کريم که به بالاترين رتبه تعليم و تربيت رسيده است، زماني که از معرفت خداوند حرف به ميان مي آورد، از زبان بياني و شنيداري فاصله مي گيرد. معراج پيامبر نشانه بارز نشان دادن آيات الهي به ايشان است که تحت عنوان مشاهده و به تصوير کشيدن واقعيات است.

وي افزود: خداوند ميان ديدن و شنيدن فاصله قرار داده است. او به پيامبر خود فيلمي نشان داد که بيانگر حقايق عالم بود.

حاجي بابايي با تاکيد بر تاثير فيلم در آموزش دانش آموزان اظهار داشت: با فيلم و سينما و تصوير است که يقين حاصل مي‌شود و حتي در سخنراني يقين حاصل نمي‌شود.

وزير آموزش و پرورش در ادامه يکي از افتخارات جشنواره فيلم رشد را امکان نمايش بيش از صد فيلم آموزشي در سايت جشنواره عنوان کرد و گفت: بر اساس موافقت‌نامه‌اي که با وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوري منعقد کرده‌ايم، تمامي مدارس کشور به اينترنت ملي وصل خواهند شد و مي‌توانيم تمامي زحمات فيلمسازان را در اختيار دانش آموزان، معلمان و اولياء قرار دهيم.

حاجي بابايي در پايان با اشاره به گسترده شدن جشنواره فيلم رشد بيان کرد: با بين‌المللي‌تر شدن جشنواره، مي توان امکان نمايش فيلم‌ها را در کشورهاي ديگر فراهم کرده و قدرت نظام جمهوري اسلامي را نشان داد.

پايان پيام/

کد خبر 707

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha