آمریکا زیر تیغ شورای حقوق بشر قرار گرفت

بین الملل: اعضای شورای حقوق بشر مجمع سازمان ملل، برای نخستین بار نژاد پرستی و شکنجه را در کارنامه حقوق بشری آمریکا ثبت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برای نخستین بار در تاریخ، اعضای شورای حقوق بشر مجمع سازمان ملل متحد روز گذشته(جمعه 14 آبان) در نشستی در ژنو ایالت متحده آمریکا را به نژادپرستی و نقض حقوق بشر متهم کردند و خواستار تعطیلی زندان گوانتانامو، تحقیق درباره اقدامات سربازان خود در شکنجه در عراق و افغانستان، پایان تبعیض علیه اقلیت ها و مهاجران و لغو مجازات اعدام شدند.

مایکل پوسنر، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور دموکراسی، حقوق بشر و نیروی انسانی درنشست ژنو گفت: درحالی که به دستاوردهایمان افتخار می‌کنیم؛ اما از وضع موجود هم راضی نیستیم و به تلاش برای اطمینان از اجرای منصفانه و عادلانه قوانین‌مان ادامه می‌دهیم.

درهمین حال، رودولفو ری یز رودریگز، سفیر کوبا در این نشست گفت: در ابتدا در واشنگتن می خواهم که به محاصره و تحریم اقتصادی کوبا پایان دهد و به حقوق ملت کوبا احترام بگذارد.

جرمن ماندارین هرناندز، نماینده ونزئلا نیز تاکید کرد: باید گوانتانامو و بازداشتگاه های مخفی در همه جهان تعطیل شوند و شکنجه گران و عاملان اعدام بازداشت شدگان را به مجازات برسانند.

یک هیئت ایرانی از آمریکا خواست تا نقض جدی حقوق بشر و تعدی از قوانین بشر و اجرای عملیات های سری سازمان سیا در خارج از این کشور به بهانه مبارزه با تروریسم را متوقف کند.

هشام بدر، نماینده دایمی مصر در نشست ژنو از واشنگتن خواست تا تدابیر معینی را در تعدادی از زمینه ها مهم مربوط به حقوق بشر و در رأس آن درباره رویارویی با پدیده اسلام هراسی اتخاذ کنند.

بنابر گزارش المسلم، ایالت متحده آمریکا باید اقدام به اصلاح، لغو فعالیت های تبعیضی علیه آمریکایی های عربی تبار، آفریقایی یا مسلمان، لغو تبعیض علیه همه مهاجران کنند.

اعضای این مجمع همچنین از آمریکا خواستند به درخواست کمیساریای حقوق بشر برای اجرای تحقیقات مستقل درباره نقض حقوق بشر در عراق و افغانستان پاسخ بدهند.

پایان پیام/
 

کد خبر 809

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha