عَلَم تفسیر قرآن در مساجد باید در دست ائمه جماعات باشد

مسجد و کانون های مساجد: دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: تفسیر قرآن در مساجد باید برعهده ائمه جماعات باشد وگرنه از مسیر خود خارج می شود

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام حمید رضا سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در اختتامیه سومین مرحله از اولین دوره فرهنگی آموزشی ائمه جماعات مساجد کشور که در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد، با اشاره به اینکه قرآن باید در کنار همه رشته‌های علمی مدنظر باشد، گفت: در حال حاضر طرح تلاوت نور در بیش از 25 هزار مسجد کشور در حال اجرا است و این حرکت با استقبال سازمان‌ها و مراکز دولتی نیز مواجه شده است به طوری که زندان‌ها هم از برکت تلاوت دسته جمعی یک صفحه قرآن بهره می‌برند.

وی با بیان اینکه باید عَلَم تفسیر قرآن در مساجد به دستان ائمه جماعات باشد، اظهار کرد: اگر روحانیت در این مسیر گام برندارد تفسیر از مسیر خود خارج می‌شود و به دست کسانی می‌افتد که شأن آن را حفظ نمی‌کنند.

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور ادامه داد: باید در هر مسجدی به طور رسمی اعلام شود که پس از نماز مغرب و عشا چند دقیقه تفسیر ارایه می‌شود و ائمه جماعات باید به تفسیر قرآن توجه ویژه‌ای داشته باشند و در کنار تلاوت هر صفحه یک آیه از قرآن را نیز تفسیر کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کتب تفسیر در اختیار مساجد کشور قرار گرفته است، افزود: با وجود انجام چنین حمایت‌هایی تا حدودی کار تفسیری در مساجد آغاز شده است، اما جریان جدی در این زمینه مشاهده نشده است.

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور اظهار کرد: روحانیون باید به عنوان رسالت، خودشان را به قرآن نزدیک کنند، چرا که تنها قرآن است که با بیان اهل بیت(ع) می‌تواند مسیر را برای ما نمایان کند و اگر در حال حاضر ما با قرآن به معنای واقعی کلمه خود را مطابقت دهیم در جذب دیگران نیز موفق می شویم.

وی از تهیه و تدوین تفسیر جدیدی با عنوان تفسیر همراه که حاصل 15 تفسیر است، از سوی فارغ التحصیلان رشته تخصصی تفسیر در 15جلد خبر داد و گفت: آیت الله مکارم شیرازی این کتاب تفسیر همراه را حلقه گمشده در تفاسیر عنوان کرده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه و دانشگاهیان تشنه معارف قرآنی‌ هستند، اذعان کرد: خیلی از مباحث و علوم دیگر برای دانشجویان جاذبه ندارد ولی قرآن جاذبه ماندگاری دارد که روحانیت به دلیل مشغله‌ای که برای خود با توجه به تحصیل و جایگاه شغلی در نظام جمهوری اسلامی دارند نباید از فرصت ارتباط مستقیم و صمیمی با نسل جوان دور شوند بلکه باید ارتباط خود را روز به روز با جوانان مستحکمتر کند.

پایان پیام/

کد خبر 926

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha