برنامه هاي هفته گراميداشت قرآن و دانشگاه تشريح شد

قرآن و معارف: دارا تشکيل حلقه هاي تدبر درقرآن وبرپايي کرسي هاي آزادانديشي براي تبيين علوم انساني از منظر وحي را ازبرنامه هاي هفته قرآن و دانشگاه برشمرد.

جليل دارا، مديرکل دفتر امور فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري درباره برنامه هاي اين وزارتخانه ويژه هفته گراميداشت قرآن و دانشگاه به خبرنگار شبستان گفت: بخشي از برنامه هاي مدنظر به صورت سراسري و بخشي ديگر از طريق ابلاغ به دانشگاه هاي مختلف در طول اين هفته اجرا مي شود.

وي برقراري ارتباط با استادان و دانشجويان عازم به حج عمره را از مهمترين برنامه هاي اين هفته برشمرد و اظهارکرد: اين ارتباط از طريق ارسال پيامک به اين افراد برقرار مي شود، از سوي ديگر مرحله مقدماتي بيست و ششمين دوره مسابقات قرآن نيز همزمان با اين هفته در دانشگاه هاي تابعه وزارت علوم در سراسر کشور آغاز مي شود.

دارا با اعلام برگزاري مسابقات کتابخواني قرآني تصريح کرد: برگزاري اين مسابقات همراه با مسابقه فرازهايي از نهج البلاغه ويژه کارکنان، استادان و دانشجويان در کنار برگزاري نشست هاي نقد و بررسي توليدات سينماي قرآني با حضور استادان دانشگاهي از ديگر برنامه هاي وزارت علوم در هفته قرآن و دانشگاه به شمار مي رود.

مديرکل دفتر امور فرهنگي وزارت علوم ادامه داد: برپايي نمايشگاه عرضه محصولات فرهنگي قرآني اعم از کتاب و نرم افزار، برپايي محافل انس با قرآن با حضور قاريان ممتاز در سطح دانشگاه ها و خوابگاه هاي دانشجويي، فضاسازي دانشگاهي با آيات کتاب الهي و ارائه نکات اخلاقي به دانشجويان نيز از ديگر برنامه هاي مدنظر است.

وي برگزاري نشست هاي تخصصي قرآن با حضور استادان ممتاز را از ديگر تلاش هاي وزارت علوم در راستاي گسترش فرهنگ وحي در دانشگاه ها اعلام کرد و افزود: اين نشست ها همسو با سياست تبيين علوم روز با استناد به مصحف شريف برگزار و در کنار آن حلقه هاي تدبر به منظور بررسي مفاهيم و معارف قرآن و نهج البلاغه تشکيل مي شود.

دارا با بيان اين مطلب که ترغيب هرچه بيشتر دانشجويان به تدبر در کتاب الهي از اهداف دفتر امور فرهنگي وزارت علوم است، عنوان کرد: تشکيل حلقه هاي تدبر در قرآن نخستين گام براي تحقق اين هدف است که اجراي آن همراه با طرح تلاوت قرائت روزانه يک صفحه از قرآن مابين نماز ظهر و عصر و تشکيل حلقه هاي تلاوت در خوابگاه هاي دانشجويي، به دانشگاه ها ابلاغ مي شود.

وي با اعلام ارسال بولوتوث هاي قرآني در فضاي دانشگاه ها و خوابگاه هاي دانشجويي همزمان با هفته قرآن و دانشگاه خاطرنشان کرد: برپايي کرسي هاي آزادانديشي با محور قرآن، تبيين مباحث علوم انساني از منظر وحي و پرداخت به نحله هاي انحرافي و مباحث نوظهور در فضاهاي دانشگاهي از ديگر برنامه هايي است که انتظار مي رود اين هفته نقطه عطفي براي آغاز و اهتمام هرچه بيشتر به آنها باشد.

شايان ذکر است، هفته قرآن و دانشگاه از 18 تا 24 آبان همزمان با سالروز رحلت علامه طباطبايي(ره) مفسر بزرگ جهان اسلام برگزار مي شود.


پايان پيام/

کد خبر 996

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha