بزرگترین گلریزان کشور در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به برگزاری بزرگترین گلریزان کشور به مناسبت ایام سالروز آغاز امامت حضرت صاحب‌الزمان(عج)، گفت: این گلریزان در شش ساحت مهم از نیازمندان دستگیری می‌کند و به دنبال فرهنگسازی همدلی در جامعه است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد به نقل از مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام مهدی حسین‌آبادی با اشاره به برگزاری مراسم گلریزان «همدلی برای ظهور» و پویش «هواتو دارم» در مسجد مقدس جمکران، اظهار کرد: نهم ربیع‌الأول مصادف با سالروز آغاز امامت حضرت حجت بن الحسن(عج)، روز تجدید بیعت با آخرین وصی الهی است و تلاش برای جلب رضایت حضرت، از آثار بیعت است.

وی با بیان اینکه از راه های جلب رضایت امام زمان(عج)، دستگیری از مستمندان در جامعه است، ابراز کرد: همدلی مومنان در راستای وفای به عهد با امام زمان(عج) است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه ممکن است دستگیری از نیازمندان به صورت پراکنده و یا در قالب اقدام فردی انجام شود، گفت: اما وقتی این عمل خداپسندانه به عنوان یک پویش اجتماعی شکل بگیرد تاثیرگذارتر است و آثار اجتماعی و معنوی نیز به همراه خواهد داشت.

حسین آبادی ادامه داد: گسترش کمپین «هواتو دارم» در جامعه علاوه بر تامین نیازهای مستضعفان، فرهنگ همدلی را در جامعه نهادینه میکند و این مهم را یادآور می شود که غیر از هوای خودمان، هوای دیگری را داشته باشیم و این محبت‌ها و همدلی‌ها را توسعه بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه در حدیثی از معصوم نقل شده که مؤمن تا زمانی تحت حمایت خدا است که کمک‌کار برادر و خواهر مومنش باشد، گفت: افزایش این همدلی‌ها بین مؤمنین خشنودی امام زمان(عج) را خواهیم داشت.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: کسی که تمکن دارد و خداوند به او امکاناتی داده باید سعی کند این همدلی‌ها را بسط و گسترش بدهد. حمایت از قشر فقیر به خودی خود ثواب دارد ولی اگر این کمک به همنوع به نام امام زمان(عج) باشد ثواب و اثر مضاعف دارد.

حسین آبادی تصریح کرد: طبق منابع شیعی، هزینه کردن در راه امام(ع) چندین برابر کار خیر در راه غیر امام ثواب دارد. اگر کارهای خیریه در جامعه رنگ و بوی امام زمانی بگیرد همدلی در راه امام و به نام امام ایجاد می کند.

بزرگترین گلریزان کشور در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه مراسم بزرگ گلریزان با عنوان «همدلی برای ظهور» در تاریخ سه‌شنبه، ۴ مهرماه برابر با ۱۰ ربیع‌الأول بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود، گفت: در این برنامه از همه دستگاه‌های خدمت‌رسان و خیریه‌ها و همین‌طور خیل عموم مردم دعوت‌ به عمل آمده‌است و هر فردی با هر بضاعت مالی و امکاناتی که دارد می تواند در این همدلی شرکت کند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: عواید این گلریزان و مشارکت مردمی صرف خرید جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، اشتغال زنان سرپرست خانوار، تهیه بسته معیشتی و اطعام نیازمندان، برگزاری جشن تکلیف برای کودکان بی‌بضاعت، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و آبرسانی به مناطق محروم خواهد شد.

وی با بیان اینکه این گلریزان با این رویکرد و تعریف، اولین سال است که برگزار می‌شود و ما تصمیم گرفتیم در روز برگزاری مراسم در مسیر مسجد مقدس جمکران چندین موکب نیز راه‌اندازی کنیم، خاطرنشان کرد: افرادی که نتوانستند به هر طریقی در این برنامه حضور پیدا کنند و قصد کمک و شرکت در این همدلی را داشتند می‌توانند با ارتباط از طریق کد دستوری (*۷۸۰*۳۱۳#) در این اتفاق بزرگ خیرخواهانه مشارکت داشته باشند.

کد خبر 1725459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha