حمایت از کانون‌های مساجد به رشد فرهنگ و هنر متعهد و ارزشی کمک می‌کند

یک کارگردان تئاتر با تاکید بر نقش اثرگذار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تربیت هنرمندان متعهد و ارزشی، گفت: فعالیت تخصصی این کانون‌ها و حمایت‌های ویژه از آنها به ارتقاء و رشد فعالیت‌های فرهنگی هنری مساجد کمک می‌کند.

«مرتضی اسدی مرام»، در گفت و گو  با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مساجد یکی از پایگاه‌های مردمی از گذشته تاکنون محسوب می شوند، اظهار کرد: در دهه های ۶۰ و ۷۰  گروه های سرود و نمایش در مساجد فعالیت داشتند و کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز در سه دهه گذشته در تربیت هنرمندان متعهد و انقلابی نقش‌آفرین بوده اند.

این کارگردان تئاتر بیان کرد: اگرچه در مقطعی کارکرد خانه های خدا کمرنگ شد و مساجد آن جایگاه و اثرگذاری را که باید، در تربیت نسل نوجوان و جوان و در هنر و فرهنگ نداشتند، اما با حضور کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های این عرصه رونق گرفته است.

وی با اشاره به اهتمام به موضوع تئاتر در دوره جدید مدیریت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، تصریح کرد: در حال حاضر در کانون های فرهنگی هنری مساجد در رشته تئاتر دوره های آموزشی، کارگاه ها و جشنواره های مختلفی در حال برگزاری است که ضرورت دارد، در این زمینه برنامه ریزی بیشتری صورت گیرد تا اثرگذاری چنین برنامه هایی که منجر به تربیت نیروی متعهد انقلابی می شود، افزایش بیابد.

 این کارگردان تئاتر همچنین بر لزوم ایجاد کانون های تخصصی در رشته های هنری تاکید و خاطرنشان کرد: فعالیت تخصصی کانون های مساجد و حمایت های ویژه از آنها می تواند منجر به ارتقاء و رشد فعالیت های فرهنگی هنری مساجد شود.

کد خبر 1728842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha