مسیر جدیدی برای رشد و پرورش نیروی هنرمند متعهد انقلابی در کانون های مساجد  فراهم شده است

نجفیان با اشاره به اینکه پایگاه اصلی فعالیت های هنری نوجوانان و جوانان در اوایل انقلاب مساجد بوده است، گفت: در حال حاضر در کانون های مساجد مسیر جدیدی برای رشد و پرورش نیروی هنرمند متعهد انقلابی فراهم شده است.

«سعید نجفیان»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اهتمام کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برای تقویت فعالیت های هنری در مساجد گفت: پایگاه اصلی فعالیت های هنری نوجوانان و جوانان در اوایل انقلاب در رشته تئاتر از مساجد بوده است.

این تهیه کننده و کارگردان تئاتر بیان کرد: در مقطعی فعالیت های هنری در مساجد کمرنگ شد، اما برخی از گروههای تئاتر و نیز هنرمندان همچنان پایگاه اصلی فعالیت هایشان مساجد بوده و هست، به طوری که بسیاری از شاعران، نویسندگان و هنرمندان صاحب نام کشورمان از مساجد فعالیت هایشان را آغاز و از این سنگر رشد و پرورش یافتند.

نجفیان ادامه داد: همان گونه که در دوران دفاع مقدس بسیاری از گروههای هنری که  در مساجد فعالیت داشتند، در جبهه ها حضور می یافتند و برای روحیه دهی به رزمندگان کارهای هنری فاخر ارایه می نمودند، در حال حاضر هم گروههای هنری مساجد در مدارس، دانشگاهها و مراسم های مختلف ملی و مذهبی به اجرای برنامه می پردازند و در مسابقات و جشنواره های مختلف نیز حائز رتبه می شوند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: با تلاش های کانون های مساجد مسیر جدیدی برای فعالیت های هنری در مساجد گشوده شده و امید است که از این طریق گامی در جهت تربیت هنرمند متعهد انقلابی برداشته شود.

کد خبر 1729614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha