مساجد در تأمین امنیت  اجتماعی و فرهنگی جامعه ظرفیت ویژه‌ای دارند

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به نقش اثرگذار مساجد در تأمین امنیت اجتماعی و  فرهنگی در جامعه، گفت: اگرچه بروز ناهنجاری‌های در فضاهای شهری اجتناب‌ناپذیر است اما توجه هر چه بیشتر به مساجد می‌تواند آرامش و آسایش مردم را فراهم کند.

سردار«حسین اشتری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه رونق مساجد امنیت اجتماعی و فرهنگی در جامعه را تأمین می کند، اظهار کرد: اگرچه وقوع ناهنجاری ها در فضاهای شهری امروز اجتناب ناپذیر است اما توجه هر چه بیشتر به مساجد می تواند آرامش و آسایش مردم را فراهم کند.

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور انتظامی و امنیتی با اشاره به نقش اثرگذار مساجد در کاهش آسیب های اجتماعی، بیان کرد: خانه های خدا می توانند در خنثی کردن توطئه های دشمنان نقش اثرگذاری ایفا کنند و مسئولان و کارگزاران هم باید از این فضا برای خدمت رسانی به مردم بهره برداری لازم را داشته باشند.

فرمانده سابق نیروی انتظامی کشور با اشاره به همکاری و تعامل نیروی انتظامی با مساجد برای تأمین و ارتقای امنیت مردم، گفت: لازم است مسئولان و فرماندهان نیروی انتظامی با حضور در مساجد برای رسیدگی و حل مشکلات مردم و کاهش آسیب های اجتماعی محلات کمک کنند.

اشتری خاطرنشان کرد: از گذشته تاکنون مسجد، مهم‌ترین نهاد اجتماعی در جامعه اسلامی محسوب می شود که می‌تواند همه ظرفیت‌های خود را برای نقش‌آفرینی مطلوب در جامعه به کار گیرد.

کد خبر 1729638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha