ظرفیت مساجد برای حضور و نقش‌آفرینی بانوان مهیا است

اصلانی با بیان اینکه کنشگری اجتماعی زنان در انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شد، گفت: ظرفیت مساجد برای حضور و نقش آفرینی بانوان مهیا است و این حضور می‌تواند بسترساز تعالی روحی و معنوی آنها را فراهم کند.

«مینو اصلانی» در گفت  و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش اثرگذار مساجد در شکل گیری شخصیت  والا و ارزشمند زنان، اظهار کرد: تاریخ اسلام گواه است که حضرت فاطمه(س) با رعایت شئونات اسلامی در عرصه اجتماع حاضر می شدند و برای دفاع از ولایت و امامت در مسجدالنبی(ص) خطبه می خوانند. خداوند در قرآن کریم اهل بیت(ع) را به عنوان یک الگوی عملی برای تمام شئون زندگی معرفی می کند، در حال حاضر هم باید سبک و روش این بزرگواران را به عنوان بهترین مرجع برای نسل کنونی در چگونه زندگی کردن قرار داد.

رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین(ع) با گرامیداشت یاد و نام حضرت ام البنین(ع) به عنوان تجلی ادب در گفتار و رفتار بیان کرد: حضرت ام البنین(ع) با معرفتی که نسبت به مقام اهل بیت(ع) داشت، فرزندانی را در دامان خود پرورش داد که به ایثار، وفا و فداکاری معنا بخشید و در حال حاضر که غرب با بیان الگوهای نامناسب و مبتذل می‌کوشد، فرهنگ منحط خود را گسترش دهد، می توانیم با بهره گیری از ظرفیت تمدن ساز و جامعه پرداز مساجد الگوهای سازنده و اسوه همچون  حضرت ام البنین(ع) را به جامعه معرفی نمود.

وی با بیان اینکه مسجد قبا اولین مسجدی بود، که در مدینه و بر اساس تقوا بنا شد، تصریح کرد: این مسجد نقش‌ اساسی در آموزش قرآن کریم و ترویج معارف دینی داشته است، در عصر کنونی نیز مساجد باید مأمن و محیطی ارزشمند برای نشان دادن نقش زنان در جامعه بر اساس سبک و الگوی اسلامی باشند.

اصلانی تأکید کرد: بدون شک پایگاه اثرگذار مساجد در هویت شناسی، کسب مهارت های زندگی مانند بحث خانواده و تاثیر بر تربیت فرزندان نقش مفید و موثری دارد و می تواند خلاءهایی را که در دانشگاه در این زمینه بوده است، جبران کند، تربیت یک امر بسیار مهم و پیچیده و نیازمند دقت و برنامه ریزی و بهره مندی از ظرفیت های موجود است.

رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین(ع) با اشاره به اینکه به طور قطع و یقین مساجد در شرایطی که خانواده ها با انواع ابزارها که به نوعی قصد جایگزینی در مسیر تربیت خانواده ها را دارند، بهترین ظرفیت برای تربیت دینی محسوب می شوند، ابراز کرد: جایگاه اثرگذار، ویژه و چندبعدی مساجد در رفع مشکلات مردم، تصمیم سازی های کلان بسیار مهم است، آنچه که ما در مسجد بر اساس آموزه های قرآنی آموختیم، این بوده است که حکمرانی و تربیت دینی و جمع گرایی در خانه های خدا شکل می گیرد و طبقه بندی اجتماعی به معنای تفاخر در این مکان مقدس وجود ندارد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی کنشگری اجتماعی زنان از مساجد آغاز شد، خاطرنشان کرد: امروز ظرفیت مساجد برای حضور و نقش آفرینی بانوان مهیا است و این حضور می تواند بسترساز تعالی روحی و معنوی آنها را فراهم نماید. درهمین سنگر رزمندگان از جان و مال خود گذشتند به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدند و با عشق به استقبال شهادت رفتند.

کد خبر 1740797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha