تبیین نقش و جایگاه زن در تحقق تمدن نوین اسلامی از اهداف اصلی کانون های تخصصی خواهران است

رییس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: تبیین نقش و جایگاه زن در تحقق تمدن نوین اسلامی از اهداف اصلی کانون های تخصصی خواهران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، محسن رضایی، رییس ستاد کانون های فرهنگی وهنری مساجد آذربایجان غربی، در دومین جلسه توجیهی آموزشی کانون های تخصصی خواهران گفت: تبیین نقش و جایگاه زن در تحقق تمدن نوین اسلامی، احیای گفتمان نظام زن و خانواده از منظر مقام معظم رهبری دربستر مسجد تراز اسلامی، تبیین وظایف برنامه ریزان وفعالان حوزه زن و خانواده به منظور پیشرفت در عرصه های معنوی،فکری، علمی و سبک زندگی فردی و اجتماعی، .الگوسازی، انتقال تجربیات و توانمندسازی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران و تقویت شبکه‌های بانوان دربستر کانون های فرهنگی وهنری مساجد از جمله اهداف  اصلی کانون های تخصصی خواهران است.

وی افزود: کانون های تخصصی خواهران مسئول گفتمان سازی تعریف، هویت، نقش و جایگاه مستقل زن تراز انقلاب اسلامی منطبق بر نگاه امامین انقلاب هستند.

رضایی ادامه داد: همچین کانون های تخصصی خواهران مسئول تجربه نگاری والگوگیری از فعالیت های متناسب با هویت،سلیقه وطبع زنانه با استفاده از ظرفیتهای مسجد و درجهت احیای کارکردهای مسجدتراز و مسئول تربیت دختر تراز انقلاب اسلامی مبتنی برگفتمان زن تراز انقلاب اسلامی و مسئول پیگیری کار ویژه های زنانه واختصاصی در موضوعات«زن»،«خانواده»،«سبک زندگی»و«جمعیت» هستند.

وی گفت: در سطح استان آذربایجان غربی هزار و ۳۰۰ کانون فرهنگی و هنری فعال است که ۶۶ کانون نیز در حوزه تخصصی بانوان فعالیت می کنند.

لطیفه حمیدی، کارشناس امور بانوان ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: ارتقای نقشه همسری و مادری متناسب با حضور اجتماعی هماهنگ با شأن و منزلت زنان، تولید و عرضه آثار و محصولات علمی و فرهنگی تبیین کننده نقش زنان در حرکت انقلابی
جهادی در عرصه های مختلف و معرفی الگوهای زن مبارز مسلمان در زمینه های مربوط را ارتقای نقشه فرهنگی کشور در حوزه بانوان است.

وی گفت: کانون های فرهنگی هنری تخصصی خواهران مساجد به عنوان بهترین و امن ترین پایگاه برای حضور اجتماعی و فعالیت  بانوان است و تربیت دینی کودکان و نوجوانان، بدون حضور فعال بانوان در مساجد محقق نمی شود. 

حمیدی ادامه داد: سه نوع نگاه «الگوی سنتی شرقی»، «الگوی زن غربی» و «الگوی زن مسلمان» که مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) بارها مطرح فرموده اند در رابطه با زن وجود دارد. 

وی افزود:  الگوی سنتی شرق، زن را تنها محصور در کنج خانه و نداشتن اثرگذاری فعال اجتماعی می داند و الگوی غرب که به زن به چشم یک کالا نگاه می کند، اما آنچه نگاه سوم می گوید این است که زن ابتدا نقش همسری و مادری آن پررنگ است و سپس با حفظ حیا، حضور فعال اجتماعی نیز دارد و نمونه کامل آن وجود بابرکت حضرت زهرا(س) و حضرت زینب کبری(س) در صدر اسلام است. 

کد خبر 1740998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha