راه اندازی ۶۰۰ مرکز کارآفرینی در حوزه زنان تا پایان سال

بیابانی از راه اندازی ۶۰۰ مرکز کارافرینی در حوزه زنان تا پایان سال خبر داد و گفت: در حال حاضر صرفاً در بحث جامعه زنان حوزه‌های مقاومت بانوان چیزی قریب به ۷۲۰ مرکز کارآفرینی را برپا کرده است این پایگاه‌ها به دختران و زنانی که تمایل به کسب و کار دارند کمک می‌کند تا به اشتغال پایدار همراه با مهارت اموزی دست یابند.

مینا بیابانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مورد سبک زندگی اسلامی ایرانی و زیست عفیفانه و جشنواره های مد و لباس گفت: جشنواره فردوخت یکی از جشنواره های مد و لباس است که توانسته است ظرفیت‌های مردمی را پای کار بیاورد و اذهان  تولید کنندگان و افرادی که در این زمینه مطالعات علمی دارند را تهیج و تحریک کند و وادار کند که نسبت به موضوع حجاب و عفاف زنان فکر کنند و چاره‌اندیشی کنند تا بتواند پاسخگوی نیاز دختران جوان و نوجوان و بانوان ایرانی باشد .

در جشنواره های مد و لباس به دنبال پاسخ مناسب به حس زیبادوستی بانوان هستیم

مسئول بسیج جامعه زنان افزود: این جشنواره ها می‌تواند آغازی باشد برای اینکه ظرفیت‌های مردمی بیش از پیش پای کار بیایند و هر کاری که با مردم شروع شود و مردم پای کار باشند کاری ماندگار و عمیق خواهد بود و حتماً منتج به نتیجه می‌شود و این از مهم‌ترین دستاوردهایی است که ما در این جشنواره و کار پر ارزش شاهد آن هستیم.

اهدافی که در جشنواره های مد و لباس از جمله فردوخت ما دنبال می‌کنیم این است که ما بتوانیم پاسخ مناسبی به نیازهای بانوان در جامعه بدهیم حس زیبا دوستی آنها را اغنا کنیم و آنها را ترغیب کنیم تا از لباس‌های مناسب و لباس‌هایی که در خور و شأن بانوان ایران اسلامی است استفاده کنند.

وی ادامه داد: اما اهدافی که در جشنواره های مد و لباس از جمله فردوخت ما دنبال می‌کنیم این است که ما بتوانیم پاسخ مناسبی به نیازهای بانوان در جامعه بدهیم حس زیبا دوستی آنها را اغنا کنیم و آنها را ترغیب کنیم تا از لباس‌های مناسب و لباس‌هایی که در خور و شأن بانوان ایران اسلامی است استفاده کنند.

لباس مردم ایران در گذشته از مولفه های ایرانی و باورهای اسلامی برخودار بوده است

 وی یادآور شد: مردم ایران ،مردمی متمدن هستند که در گذشته‌های دورتاریخ، این مردم اهل هنر و هنردوست و از عمق اندیشه برخوردار هستند زیرا لباس‌هایی که در گذشته مشاهده می‌کنیم می‌بینیم که لباس‌هایی هستند که همه جانبه به آن فکر شده است و از جنس پارچه و الیاف آن متناسب با سلامت جسم و روان انتخاب شده است در زمینه زیبایی و طراحی‌های آن مشاهده می‌کنیم که مردم ما در گذشته نسبت به زیبایی حساس بوده و از رنگ‌های الوان و زیبا در پارچه‌ها و طراحی لباس‌ها استفاده می‌شد و این رنگ‌ها بسیار چشم نواز بودند و روح را آرامش داده و به انسان احساس امنیت و آرامش را منتقل می‌کرد است این گذشته و پیشینه نشان دهنده عمق فکر مردم ایران و عمق توجه آنها نسبت به هنر و زیبایی و سلامت در زمینه پوشاک دارد.

ضرورت بازگشت به مولفه های ایرانی و اسلامی بودن در پوشاک

ما می‌خواهیم بازگشتی داشته باشیم به پوشاک و نمودهایی که مولفه‌های بارزی از ایرانی بودن و باورهای اسلامی دارد و ما با افتخار می‌گوییم که لباس‌های ما در ضمن اینکه هویت ملی را حفظ و نشاط می‌دهد ضرورت دارد که به نیازهای اعتقادی پاسخ دهد

 وی گفت: ما می‌خواهیم بازگشتی داشته باشیم به پوشاک و نمودهایی که مولفه‌های بارزی از ایرانی بودن و باورهای اسلامی دارد و ما با افتخار می‌گوییم که لباس‌های ما در ضمن اینکه هویت ملی را حفظ و نشاط می‌دهد ضرورت دارد که به نیازهای اعتقادی پاسخ دهد و توأم با زیبایی و گرفته شده از هویت اسلامی و ایرانی نسبت به شاخصه مهم اسلامی بودن که توأمان با زیست عفیفانه است نیز توجه داشته باشد.

 بیابانی یادآور شد: تمایل داریم بیش ازپیش این ظرفیت‌های مردمی را پای کار بیاوریم تا خود مردم این اقدام مردمی را همین گونه که آغاز کردند ادامه دهند و سیر تحولی و ارتقای خود را پیش ببرند.

 بیابانی در مورد اشتغال و کارآفرینی بانوان گفت: در حوزه اشتغال آفرینی و کارآفرینی باید محصولی را در کف جامعه مشاهده کنیم تا مسائل مردم را حل کند، بحث پوشاک دو وجه دارد یک وجهه اقتصادی و یک وجهه فرهنگی و برای آنکه ما بتوانیم این اشتغال را استمرار بخشیده و منتج به درنتیجه در جامعه شود ضرورت دارد حمایت‌هایی در جامعه صورت بگیرد.

وی ادامه داد: این جشنواره از اهدافی که داشت این بود که بتواند ظرفیت‌ها و زنجیره تولید پوشاک و البسه را مخصوصاً در زمینه پوشاکی که توام با زیست عفیفانه است پای کار بیاوریم و به یکدیگر متصل کنیم و به حمایت‌هایی که از تولیدات صورت می‌گیرد اعم از طراحان تولید کنندگان کارگاه‌ها و کارخانه نساجی و تولید پارچه و کارگاه‌های خیاطی که به همت بسیج برپا شده است، این ظرفیت‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهیم و حل مسائل را داشته باشیم.

برگزیدگان جشنواره مد و لباس می تواند از تسهیلات بسیج جامعه زنان استفاده کنند

طرح‌های مد و لباس باید از مولفه‌های نیازمندی جامعه به آن و همچنین میزان توانمندی که در آنها ارزیابی می‌شود برخوردار باشند تا بتوانند از تسهیلات مالی بسیج استفاده کنند.

وی گفت: در حال حاضر ما در زمینه اشتغال زایی و کمک به اشتغال بانوان تسهیلاتی را اعطا می‌کنیم که شرایطی دارد طرح‌های این جشنواره (فردوخت) نیز می‌توانند از تسهیلات بسیج با توجه به شرایطی که برای آن در نظر گرفته شده است استفاده کنند این طرح‌ها باید از مولفه‌های نیازمندی جامعه به آن و همچنین میزان توانمندی که در آنها ارزیابی می‌شود برخوردار باشند تا بتوانند از تسهیلات مالی بسیج استفاده کنند.

۶۰۰مرکز کارآفرینی در حوزه زنان تا پایان سال راه اندازی می شود

در حال حاضر صرفاً در بحث جامعه زنان حوزه‌های مقاومت بانوان چیزی قریب به ۷۲۰ مرکز کارآفرینی را برپا کرده است که غریب به ۶۰۰ پایگاه کارآفرینی دیگر نیز تا پایان سال تاسیس می‌شود. این پایگاه‌ها به دختران و زنانی که تمایل به کسب و کار دارند کمک می‌کند تا به اشتغال پایدار همراه با مهارت اموزی دست یابند.

بیابانی تصریح کرد: این طرح‌ها توسط کارشناسان متخصصان این امر ارزیابی می‌شود، در حال حاضر صرفاً در بحث جامعه زنان حوزه‌های مقاومت بانوان چیزی قریب به ۷۲۰ مرکز کارآفرینی را برپا کرده است که غریب به ۶۰۰ پایگاه کارآفرینی دیگر نیز تا پایان سال تاسیس می‌شود. این پایگاه‌ها به دختران و زنانی که تمایل به کسب و کار دارند کمک می‌کند تا به اشتغال پایدار همراه با مهارت اموزی دست یابند.

رییس بسیج جامعه زنان خاطر نشان کرد: این پایگاه‌ها بسته به فضای استان و نیازسنجی‌های لازم و بومی هر استان در رشته‌های مختلف به آموزش و توانمندسازی بانوان می‌پردازند ما در استان‌ها قطب‌هایی را شناسایی کردیم که این قطب‌ها می‌توانند یک مرکزی برای سمت و سوی کارآفرینی در استان را هدایت کنند زیرا بر اساس منابع نیروی انسانی و مهارت نیاز هر استان اقدامات کارآفرینی و اشتغال در حوزه زنان شکل می‌گیرد.

زیست و زندگی عفیفانه نیاز هر جامعه ای است

 وی یادآور شد: اعتقاد داریم زیست و زندگی عفیفانه نیاز هر جامعه‌ای است به این جهت که بانوان مردان و بانوان هر جامعه مستحق امنیت روحی و روانی هستند و هر انسانی حق دارد فارغ از جنسیت به استعدادها خود دست یابد و به کمال مطلوب خود در هر زمینه‌ای که مایل است در حوزه اشتغال مسائل اقتصادی فرهنگی علمی اجتماعی دست یابد و این حق هر بانو و مرد ایرانی است به همین دلیل یکی از مسائلی که مانع رشد انسان می‌شود بی توجهی به زیست عفیفانه است و ما سعی می‌کنیم کمک کنیم به جامعه تا بتوانیم در در شرایط مطلوب قرار گرفته و مردان و زنان جامعه ما بتوانند به ارزش‌های وجودی خود دست یابند.

کد خبر 1741479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha