گرامیداشت روز مادر به سبک بچه‌های مسجد

کانون فرهنگی هنری آفرینش گندمان به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) و چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها ویژه برنامه‌های تکریم از مادران شهدا، طرح سفره نذری و جلسات و محافل قرآنی را برگزار می کند.

«عذرا زمانی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان از تدارک ویژه برنامه های متعدد به همت کانون فرهنگی هنری آفرینش مسجدالرضا(ع) (واقع در گندمان بروجن استان چهارمحال و بختیاری) برای ایام ولادت حضرت زهرا(س) خبر داد و گفت: در آستانه چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، محافل انس با قرآن کریم در این مسجد برگزار می شود که اولین محفل انس با قرآن کریم نهم دی‌ماه با تلاوت صالح غیاثی، از قاریان ممتاز شهرستان به همراه تفسیر قرآن کریم برگزار شد و علاوه بر حضور مسئولان کانون‌های مساجد، با استقبال خوب نوجوانان و جوانان و اهالی مسجد همراه بود.

مدیر کانون فرهنگی هنری آفرینش مسجد الرضا(ع) با اشاره به تکریم از مادران شهدا گفت: در این مراسم از سه مادر شهید که فرزندانشان مسجدی بودند، تقدیر به عمل آمد و پس از آن سفره نذری نیز برپا شد.

گرامیداشت روز مادر به سبک بچه‌های مسجد

وی همچنین به برگزاری مراسم جشن سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) در مسجد اشاره کرد و گفت: تکریم از بانوان اهل مسجد و پخت و توزیع کیک میان اهالی مسجد نیز از دیگر برنامه های تدارک دیده شده است.

 مدیر کانون فرهنگی هنری آفرینش مسجد الرضا(ع) اجرای طرح تدبر در قرآن ویژه بانوان، برگزاری طرح قرآنی خانه‌های نور، ارائه مباحث مذهبی و عقیدتی برگرفته از آیات قرآن کریم و برپایی محافل قرآنی با دعوت از حافظان و قاریان برتر استان ویژه بانوان را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده توسط این کانون مسجدی برای این ایام باسعادت برشمرد.

گرامیداشت روز مادر به سبک بچه‌های مسجد

گرامیداشت روز مادر به سبک بچه‌های مسجد

وی به دیگر برنامه های کانون آفرینش اشاره کرد و افزود: رویکرد کانون ترویج و فرهنگ سازی نماز است که در این راستا برگزاری باشکوه مراسم جشن تکلیف برای دانش آموزان دختر همراه با مداحی، قرائت قرآن، شعرخوانی و اجرای تواشیح توسط دانش آموزان انجام می شود.

 مدیر کانون فرهنگی هنری آفرینش ابراز کرد: همچنین در برنامه‌ای ابتکاری به کودکانی که ۱۰ شب متوالی در نمازهای جماعت مسجد حضور داشته باشند، هدیه ای از سوی امام جماعت اهدا می شود و امام مسجد نیز پس از پایان نماز مباحث فرهنگی و اخلاقی بیان می کند و از صحبت های وی نیز مسابقه ای برگزار و جوایزی به شرکت کنندگان اهدا می شود. این برنامه مورد توجه بسیاری از خانواده ها قرار گرفته و بسیاری از آنها در تأمین هدایا هم شریک شده اند.

گرامیداشت روز مادر به سبک بچه‌های مسجد

گرامیداشت روز مادر به سبک بچه‌های مسجد

کانون فرهنگی هنری «آفرینش» در جوار مسجدالرضا(‌ع) واقع در گندمان بروجن از توابع استان چهار محال و بختیاری در سال ۱۳۸۹ با هدف اجرای برنامه های فرهنگی، مذهبی، هنری، قرآنی و فراهم کردن زمینه حضور نوجوانان و جوانان در مسجد با مجوز ستاد فهمای استان تاسیس شده است.

کد خبر 1742059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha