تحکیم خانواده و محرومیت‌زدایی به برکت همنامی مساجد با امام هادی(ع)

مساجد همنام با امام هادی(ع) با الهام از سیره آن امام بزرگوار، منشأ آثار و برکات بسیاری بوده است که می‌توان به برنامه‌های قرآنی و دستگیری از اقشار محروم و کم‌برخوردار ذیل آنها اشاره کرد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، در سلسله گزارش‌های «همنامان نور» مساجدی که همنام حضرات معصومین (ع) و بزرگان دین هستند، معرفی می شوند، تا از این طریق دریابیم آن مساجد در پرتوی ارتباط با آن معصوم (ع) در طول سال چه فعالیت هایی را انجام می دهند و منشأ چه برکاتی می شوند. از این رو، به مناسبت فرا رسیدن سومین روز از ماه رجب، سالروز ولادت امام هادی(ع) به معرفی دو مسجد و کانون همنام حضرت امام هادی(ع) در تهران پرداختیم:

مسجدالهادی(ع) یکی از مساجد فعال در پیشوای ورامین است که این کانون با مشارکت کانون فرهنگی هنری شهید چمران در راستای منویات رهبری مبنی بر مقابله با تهاجم فرهنگی و  رونق مسجد فعالیت های گسترده ای برگزار می کند. تلاش برای تحکیم بنیان خانواده،جذب نوجوانان به مسجد با اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه بخشی از فعالیت های این مسجد است.

«سعید کریمی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون فرهنگی هنری «شهید چمران» در جوار مسجد امام هادی(ع)، اظهار کرد: با توجه به اینکه دشمن بنیان خانواده را هدف قرار داده است، به همین جهت یکی از رویکردهای کانون برپایی نشست هایی با محوریت خانواده و جلسات مشاوره با هدف تحکیم بنیان خانواده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید چمران مسجد امام هادی(ع) بیان کرد: کانون برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در رشته های طراحی، خوشنویسی، کاراته، زبان انگلیسی، چرتکه ، رباتیک و دروس تقویتی کلاس برگزار می کند و با توجه به اینکه یکی از رویکردهای کانون قرآن محوری بوده است، به همین جهت ترتیل خوانی، برگزاری جلسات قرآنی بخش دیگری از فعالیت های این کانون است، تا  از این طریق بستری مناسب برای کشف و پرورش استعدادهای قرآنی نوجوانان فراهم شود.

وی همکاری و تعاون میان مسجد و مدرسه را یکی از ویژگی های بارز این کانون مسجدی برشمرد و گفت: تمام تلاش ما در این راستا بوده که در کنار تحصیل، دانش آموزان را با حال و هوای مسجد و فعالیت در مسجد آشنا کنیم، از طرفی کانون در مجاور مسجد فضایی را فراهم نموده است که دانش آموزان برای کنکور مطالعه نمایند و کتاب های تست زنی نیز در کتابخانه مسجد در دسترس دانش آموزان قرار داده شده است.

تحکیم خانواده و محرومیت‌زدایی به برکت همنامی مساجد با امام هادی(ع)

کریمی بخش دیگری از برنامه های این کانون را دستگیری از اقشار محروم و بی بضاعت دانست و افزود: اجرای طرح همدلی و توزیع بسته های معیشتی میان اقشار محروم، کمک رسانی به زلزله دگان و سیل زدگان  از دیگر برنامه های این کانون مسجدی است.

تحکیم خانواده و محرومیت‌زدایی به برکت همنامی مساجد با امام هادی(ع)

تحکیم خانواده و محرومیت‌زدایی به برکت همنامی مساجد با امام هادی(ع)

وی برگزاری مسابقه کتابخوانی «مکتب خونه»، تشکیل میز سلامت مسجد با خدمات کنترل اکسیژن خون، درجه حرارت و کنترل فشار و امکان ارتباط تصویری آنلاین با پزشک متخصص را بخش دیگری برنامه های این کانون برشمرد.

مسجد الهادی(ع)؛ مجیدیه شمالی تهران

مسجد الهادی(ع) واقع در محله مجیدیه شمالی، بزرگراه استاد حسن بنا شمالی، میدان ملت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی تحقق آرمان‌ها و اهداف انقلاب مورد مراجعه تعداد زیادی از جوانان انقلابی تهران بود.

بعد از جنگ تحمیلی رژیم بعث و حامیانش علیه ایران، این مسجد یکی از فعال‌ترین مساجد تهران در اعزام نیرو و رزمندگان به مناطق جنگی به شمار می رفت به گونه ای که در دهه شصت این مسجد مأمن جوانانی بود که دل را به پیشوا و مریدشان امام خمینی (ره) سپرده و از این مسجد به جبهه‌های حق علیه باطل رهسپار می‌شدند.

تحکیم خانواده و محرومیت‌زدایی به برکت همنامی مساجد با امام هادی(ع)

این مسجد در حال حاضر با همکاری هیئت ثارالله (ع) به یکی از مساجد پیشگام در برگزاری باشکوه مراسم های مذهبی بویژه در ایام فاطمیه و محرم حسینی(ع) تبدیل شده و در سال‌های اخیر نیز بازسازی شده و وسعت پیدا کرده است.

ایجاد پایگاه بسیج از جمله اقداماتی بود که در این مسجد مورد توجه قرار گرفت تا سبب شد، نسل امروز در مسجد گرد هم آیند و مسجد رونق یابد، علاوه بر آن در مسجد هیئتی با نام چهارده معصوم (ع) بنا نهاده شد که هدف آن آموزش روخوانی کلام الله مجید و تفسیر آن، توسل به ائمه اطهار(ع) و زنده نگه داشتن یاد شهدا است.

 یکی از بخش های مهم این مسجد کانون فرهنگی هنری مسجد الهادی(ع) است که در رشته های متنوع قرآنی همچون روانخوانی، صوت و لحن و تجوید، رشته های ورزشی همچون شنا و فوتبال، مکالمه زبان در رشته های انگلیسی و عربی، فرهنگی در رشته های اعتقادی، اخلاق، سواد رسانه ای دوره های آموزشی را برگزار می کند.

بنابراین گزارش، همچنین دوره های طراحی سایت، تدوین صدا و فیلم، اکران فیلم های سینمایی و انیمیشن و برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی هم این کانون فعال است.

کد خبر 1744325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha