کادرسازی مسجدی از دهه هشتادی‌ها و دهه‌نودی‌ها

در جریان برگزاری پنل صبحگاهی نشست مدیران ستادی و استانی کانون‌های مساجد سراسر کشور، علاوه بر تاکید نسبت به کادرسازی از نوجوانان عضو در کانون‌ها، بر تقویت فعالیت‌های تشکیلاتی تاکید شد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، گردهمایی دو روزه مدیران ستادی و استانی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از صبح امروز (سه شنبه، سوم بهمن ماه) در اردوگاه بین المللی شهید باهنر آغاز شد و هم اکنون در حال برگزاری است.

در پنل صبحگاهی این نشست، مدیران ستاد برخی استان‌ها به بیان نظرات و پیشنهادات خود در عرصه فعالیت های کانون‌ها پرداختند. 

جذب دهه هشتادی ها

حجت الاسلام حیدری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قم اظهار کرد: ما در سطح استان تلاش کردیم تا ۴۴۰ باب کانون فرهنگی هنری را توانمند کنیم که اتفاق مبارکی است به ویژه با تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر کادرسازی در سطح نوجوانان که خوشبختانه در این عرصه توانستیم دهه هشتادی ها را جذب کنیم. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قم گفت: توجه به دهه هشتادی ها و کادرسازی به عنوان یک راهبرد در سطح کانون‌های مساجد استان قم مورد توجه واقع شده است، از سوی دیگر دوره های مختلف از جمله دوره‌های فنی حرفه ای، تشکیل هسته های پژوهشی، برگزاری دوره های بصیرت افزایی و تشکیل هیات را نیز مورد توجه قرار دادیم و هویت بخشی را بر اساس تاکیدات رهبری در سطح کانون‌ها مورد اهتمام ویژه قرار دادیم. 

کادرسازی مسجدی از دهه هشتادی‌ها و دهه‌نودی‌ها

وی با بیان اینکه از ظرفیت ۳۰۰ تن از مبلغان با تعامل با نهادها و دستگاه‌های سطح استان قم بهره مند شدیم، افزود: تلاش ما این است که از ظرفیت حلقه های میانی در محافل و مجامع استفاده کنیم و از سوی دیگر کتابخانه مساجد را رونق ببخشیم. 

در ادامه مصطفی آمون، در مورد افزایش تعداد کانون‌های مساجد در استان‌ها و ضرورت هماهنگی با سایر سازمان‌ها و نهادها در راستای فعالیت‌های کانون‌ها، گفت: اختصاص تسهیلات به اعضای کانون‌ها، از دیگر اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان اردبیل، ادامه داد: ما در سطح استان بحث آموزش مدیران کانون‌ها در سامانه بچه‌های مسجد را به صورت فرد به فرد آغاز کرده ایم. 


در ادامه محمدابراهیم اخوت، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد جنوب فارس، نیز طی سخنانی ضمن تاکید نسبت به حمایت از کانون‌های فعال، اظهار کرد: حمایت از کانون‌های رابط و معین انگیزه فعالیت موثرتر را در آنها ایجاد می کند.

در ادامه حجت‌الاسلام علی عزیزی، با اشاره به استقبال نوجوانان و جوانان از فعالیت‌های کانون‌های مساجد استان همدان گفت: با توجه به این مساله باید بیش از پیش شرایط را برای حمایت از بچه‌های مسجد فراهم آوریم. 

بخش دیگری از پنل صبحگاهی اختصاص به سخنرانی بهزاد کیامهر، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کردستان داشت. 

کادرسازی مسجدی از دهه هشتادی‌ها و دهه‌نودی‌ها

وی در مورد تعداد کانون‌های مساجد فعال در  کردستان و فعالیت‌های بچه‌های مسجد در این استان اظهار کرد: تلاش ما این است که بتوانیم انسجام مناسب را در سطح اقدامات کانون‌ها برقرار کنیم و در این راستا نگاهمان به کارکرد و فعالیت‌های کانون ها است. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کردستان تصریح کرد: در مواجهه با نیروی فرهنگی مردمی بعضا برخی دلسردی ها را می‌بینیم، چراکه گاهی فرد نتیجه نمی‌گیرد، که ضرورت دارد حمایت شوند.

همچنین حجت‌الاسلام علی محقی، با بیان اینکه ۱۲۰۰ مسجد در خراسان جنوبی داریم، افزود: از این میان ۷۰۴ کانون فرهنگی هنری عمومی و ۴۰ کانون تخصصی خواهران در سطح استان فعالیت دارند که با توجه به بافت ترکیبی و قومیت‌های مختلفی که در استان حضور دارند نوعی قرارگاه مردم پایه محسوب می شوند. 

تقویت کانون‌های مناطق محروم و مرزی

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان خراسان جنوبی افزود: همچنین برای تحت پوشش قرار دادن کانون‌های مساجد در مناطق مرزی و محلات کم برخوردار نیز اهتمام ویژه ای داشته ایم و تلاش کرده‌ایم تا این کانون‌ها را تقویت کنیم. 

وی تدارک برنامه‌های اوقات فراغت در سطح کانون‌های مساجد استان خراسان جنوبی را هدف دیگر این ستاد خواند و تصریح کرد : جشنواره قرآنی مدهامتان از جشنواره‌های ارزشمندی است که به تناسب استقبال بچه های مسجد، ضرورت دارد مورد حمایت های ویژه قرار بگیرد. 

حجت الاسلام محقی تلاش برای تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی و تشکیل گروه های سرود را از دیگر فعالیت‌های تاثیرگذار مسجدی دانست و گفت: این گروه‌های سرود آثار ملی و فاخری را تولید کردند لذا توجه و حمایت از آنها از اهمیت بسزایی برخوردار است. 
وی به لزوم حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کانون‌های مساجد تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد اعضای کانون‌های مساجد از امکانات و مکان‌های تفریحی وزارت ارشاد بهره مند شود و امیدواریم در این عرصه اهتمام شود. 

کد خبر 1745878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha