مساجد در دعوت مردم و جریان‌سازی انتخاباتی پیشتاز باشند/ ظرفیت‌های مسجدی به کمک انتخاب اصلح بیاید

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها، مشاور وزیر آموزش و پرورش،رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در استان قم در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران بر لزوم فراهم کردن زمینه حضور مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از سوی مساجد تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، همزمان با آغاز فعالیت تبلیغاتی نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و در گفتگو با برخی از چهره های فرهنگی سیاسی ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد و مسجدی ها در برگزاری انتخابات پرشور را جویا شده ایم که در ادامه مرور می شود.

«یاسر احمدوند»، در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان اظهار کرد: رسانه ای همانند مسجد در فراهم کردن حضور حداکثری مردم در انتخابات نقش اثرگذاری دارند، چراکه مساجد مرجع مردم هستند و می توانند با جریان سازی اجتماعی مشارکت عمومی را افزایش دهند.

مساجد در دعوت مردم و جریان‌سازی انتخاباتی پیشتاز باشند/ ظرفیت‌های مسجدی به کمک انتخاب اصلح بیاید

کانون های مساجد از پایگاه‌های مهم کشور در ابعاد مختلف هستند

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری و مساجد از پایگاه های مهم مردمی در کشور محسوب می شوند، تأکید کرد: انتظار است رسانه ها از جمله مساجد و منابر با در نظر گرفتن منافع ملی برای فراهم کردن حضور پرشور مردم در انتخابات تلاش و زمینه سازی کنند.

بنابراین گزارش، حجت الاسلام «مصطفی رستمی»، نیز در در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه اهل مسجد، مدافع آرمان های انقلاب هستند، گفت: مساجد پایگاه انقلاب و مبدا حرکت های انقلابی و پشتیبانی از جبهه های جنگ بوده اند و همواره شاهد بوده ایم که در تحریم های اقتصادی و عرصه های مختلف مساجد نقش کلیدی ایفا نموده اند. به طور قطع در حال حاضر هم که یکی اتفاقات مهم را پیشرو داریم، مساجد، در بحث افزایش مشارکت عمومی می توانند اثرگذار عمل کنند.

مساجد در دعوت مردم و جریان‌سازی انتخاباتی پیشتاز باشند/ ظرفیت‌های مسجدی به کمک انتخاب اصلح بیاید

مساجد در دعوت مردم و نیز جریان سازی انتخاباتی پیشتاز باشند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها بیان کرد: ضرورت دارد که مساجد در دعوت مردم و نیز جریان سازی انتخاباتی پیشتاز باشند.

وی خاطرنشان کرد: همه دانشگاهها این ظرفیت و امکانات را در اختیار دارند که با همکاری مساجد اقدام به برپایی کرسی های آزاد اندیشی نمایند.

همه ظرفیت های مساجد برای حضور روشن بینانه مردم در انتخابات فعال شوند

بنابراین گزارش، حجت الاسلام «حمید نیکزاد»، هم با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان اظهار کرد: همه ظرفیت ها برای حضور حداکثری و با بصیرت و روشن بینانه مردم باید فعال شوند و یکی از موثرترین و بصیرت بخش ترین رسانه ها، که می تواند در این زمینه اثرگذار باشد، مسجد است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: متاسفانه برخی از مساجد در سالهای گذشته در جذب حداکثری آن گونه که باید فعال نبوده اند، اما در عین حال برخی از مساجد، با حضور طیف جدیدی از جوانان که کار مساجد را به دست گرفته اند، حضور جوانان و اقشار مختلف در مسجد را رونق بخشیده اند.

مساجد در دعوت مردم و جریان‌سازی انتخاباتی پیشتاز باشند/ ظرفیت‌های مسجدی به کمک انتخاب اصلح بیاید

وی ادامه داد: مساجد می توانند از ظرفیت برگزاری مناسبت های مختلف و نماز جماعت و هم برگزاری اجلاس های مختلف نقش موثری در بصیرت بخشی بر اساس اسلام ناب داشته باشد که در حال حاضر کانون های فرهنگی هنری مساجد، بسیج، فعال هستند و تاکنون در این زمینه خوب عمل نموده اند.

وی با تاکید بر لزوم پیوند میان مسجد و مدرسه  گفت: با بهره گیری از ظرفیت مدرسه در کنار، مسجد می توان مسجد را به کانون بصیرت بخشی تبدیل نمود.

مساجد، اساسی ترین ظرفیت انقلاب اسلامی بوده و است

«حسن شمشادی»، نیز در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان اظهار کرد: مساجد، اساسی ترین ظرفیت انقلاب اسلامی بوده و است و به طور قطع بعد از ۴۵ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مسجد می تواند پایگاه اصلی برای کسانی که دل در گرو انقلاب اسلامی و این سرزمین دارند، باشند.

مساجد در دعوت مردم و جریان‌سازی انتخاباتی پیشتاز باشند/ ظرفیت‌های مسجدی به کمک انتخاب اصلح بیاید

این فعال رسانه ای بیان کرد: با توجه به ظرفیت خوب مساجد،ائمه جماعات می توانند از این ظرفیت برای حضور حداکثری مردم استفاده نمایند، اما لازم است که آنها به اخبار و تحلیل های روز مطلع باشند و خودشان را در معرض پرسش های مخاطبان قرار دهند و از آمدن کودکان، نوجوانان و جوانان در مسجد نهراسند و اجازه بدهند، که مسجد مرکزی برای حضور همگان باشد، تا این پایگاه همچنان برای انقلاب اسلامی حفظ شود.

کارکردهای مساجد احیا و به روز شود

حجت الاسلام «یحیی جهانگیری سهروردی»، نیز در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان ابراز کرد: مساجد در طول تاریخ نقش چندگانه داشته اند، اگرچه در مقطعی متاسفانه مساجد تنها پایگاه عبادی محسوب می شدند.

مساجد در دعوت مردم و جریان‌سازی انتخاباتی پیشتاز باشند/ ظرفیت‌های مسجدی به کمک انتخاب اصلح بیاید

رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در استان قم بیان کرد: مساجد کارکرد چند وجهی دارند،و اگر امروز هم می خواهیم مساجد در حوزه حضور مشارکت عمومی در انتخابات نقششان را به خوبی ایفا نمایند، باید به تمام کارکردهای مسجد توجه کرد.

وی ادامه داد: اگر ما مسجد را تنها مکانی برای اقامه نماز قرار دهیم، به طور قطع در حوزه سیاسی نمی تواند نقش آفرین باشند، بسیاری می گویند چرا سیاست را به درون مساجد می آورید، اگر به کارکردهای مساجد واقف شویم، می توانیم بگوییم که مسجد کارکرد سیاسی نیز دارد و می تواند در انتخابات نقش خود را به خوبی ایفا نمایند.

حجت الاسلام جهانگیری سهروردی گفت:  افرادی که در مساجد حضور می یابند، افراد مومن و متعهد به انقلاب اسلامی هستند، بنابراین باید اهل مسجد را افراد جریان ساز بدانیم که می توانند در مشارکت های مردمی نیز تاثیرگذار عمل نمایند.

کد خبر 1751102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha