امام جماعتی که محرومیت‌زدایی را رسمِ رمضان مسجدی‌ها کرده است

حجت‌الاسلام خدادادی در کنار مراسم‌های مناجات و دعا و قرآن و ... رسیدگی به محرومان و رونق سفره آنها را رسم رمضانی اهالی محله کرده است، رسمی که مخاطبان بسیار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان احسان و نیکوکاری امری پسندیده است که از جایگاه بالایی در نزد خداوند و اهل بیت علیهم السلام برخوردار است، خداوند در آیات زیادی از قرآن کریم به این امر مهم اشاره کرده و آثار و برکات فراوان دنیوی و اخروی برای آن برشمرده و فرموده خدا نیکوکاران را دوست دارد.

حاج آقای خدادادی از جمله کسانی است که با کمک های مؤمنانه خود به افراد کم برخوردار و نیازمندان، این احسان را در ابتدای ماه میهمانی خدا به یک سُنّت حسنه تبدیل کرده که هر ساله ماندگار و پابرجا مانده است. حجت‌الاسلام والمسلمین نور محمد خدادادی متولد سال ۱۳۶۳، امام جماعت مسجد جامع محله کلاوه، شهرستان شازند از توابع استان مرکزی است.

امام جماعتی که محرومیت‌زدایی را رسمِ رمضان مسجدی‌ها کرده است

او از آغازین روزهای رسالت طلبگی اش که سال ۸۸ بود در این منطقه مشغول فعالیت‌های تبلیغی است، مسجد محل فعالیتش در حاشیه شهر قرار دارد که به سبب حضور ارامنه که تا چند سال گذشته ساکن این منطقه بودند، با کلیسا نیز همجوار است.

این روحانی پر تلاش، حدود ۱۴ سال قبل که به این منطقه آمد، علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در مسجد محل فعالیتش، کمک های مؤمنانه و دستگیری از نیازمندان را هم در برنامه خود قرار داد، او با الگوگیری از اقدامات افراد هیأتی که آنجا به مساعدت و دستگیری از نیازمندان می‌پرداختند، علاوه بر کمک هایی که در چندین مرحله و مناسبت های مختلف انجام می‌شد، در آغاز ماه مبارک رمضان به طور ویژه، بسته های معیشتی را آماده سازی و توزیع می‌کرد که هم اکنون این مورد به یک سُنّت زیبا و حسنه تبدیل شده و هر ساله در ابتدای ماه میهمانی خدا این کمک ها بدست خانواده‌ های نیازمند می‌رسد.

در سال ۹۷ هم توسط این روحانی دغدغه مند، مرکز خیریه ای به نام مرکز خیریه خادم الرضا(ع) تشکیل شد که در آن ۳۰۰ خانواده نیازمند تحت پوشش قرار گرفتند، پس  از کرونا که زندگی مردم کمی رونق گرفت و شرایط بهتر شد، تعدادی از آنها کم شده و هم اکنون حدود ۱۰۰ خانواده تحت پوشش این مرکز قرار دارند که در موارد مختلف درمانی، فرهنگی، توزیع بسته های معیشتی، اردوهای زیارتی کربلا و مشهد مقدس به آنها کمک می شود که آخرین کمک مربوط به شب یلدا بوده و امسال هم که ماه مبارک رمضان در آستانه عید نوروز قرار گرفته، به کمک خیرین ان شاءالله این سنت حسنه انجام خواهد شد.

هر کار خیر و خدا پسندانه ای آثار و برکات فراوانی برای شخص انجام دهنده آن دارد که برکت آن را به وضوح در زندگی می‌شود احساس کرد.
حاج آقای خدادادی به کمک همسر خود (شریکة الامام) این کارهای خیرخواهانه را انجام می‌دهد، این روحانی دغدغه مند هدف از انجام این فعالیت‌های خیرخواهانه را اینگونه بیان می‌کند: در سیره اهل بیت علیهم السلام به احسان و نیکوکاری اهمیت فراوان داده شده و خود این بزرگواران از خود حضرت امیرالمؤمنین(ع) تا امام حسن عسکری (ع) که در اسارت بود این کار را انجام می‌دادند، ما نیز با تبعیت از سیره معصومین علیهم السلام این فعالیت‌ها را ذیل مرکز خیریه و با کمک خیرین در محل انجام می‌دهیم و در جهت رونق اقتصادی محله و حمایت از کسب و کار خانگی و ایجاد اشتغال، زیرزمین مسجد را که مخروبه بود به کمک خیرین برای کار اقتصادی آماده کردیم که ان شاءالله خانواده ها را در بحث اقتصادی بتوانیم غنی کنیم.

امام جماعتی که محرومیت‌زدایی را رسمِ رمضان مسجدی‌ها کرده است

امام جماعتی که محرومیت‌زدایی را رسمِ رمضان مسجدی‌ها کرده است

امام جماعتی که محرومیت‌زدایی را رسمِ رمضان مسجدی‌ها کرده است

کد خبر 1753390

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha