مسجد خاستگاه هنر دینی/ افق تئاتر مسجدی روشن است

اسماعیلی با بیان اینکه خاستگاه هنر دینی مسجد است، گفت: حضور پرشور و نشاط بچه های مسجد در جشنواره ملی تئاتر شبستان امیدآفرین و نویدبخش آینده ای روشن در عرصه نمایش است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان عصر امروز (جمعه، ۱۸ اسفندماه) در تئاتر شهر برگزار شد.

بنابراین گزارش، در این مراسم دکتر محمدمهدی اسماعیلی  ضمن تشکر از دست اندرکاران جشنواره ملی تئاتر شبستان  و مدیران ستادهماهنگی کانون های مساجد برای به سامان رساندن این کار مهم، گفت: حضور داوران این جشنواره به عنوان چهره های سرشناس عرصه نمایش در مساجد امیدبخش است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به  هیات داوران جشنواره تئاتر شبستان، گفت: در کاری که شروع کرده اید،همت کنید و به صورت کمی و کیفی کارتان را گسترش دهید.

وی با بیان اینکه در قالب جشنواره تئاتر شبستان مساجد نمایش بچه های مسجد اجرا شد، افزود: یکی از موفقیت های مساجد در دهه های ۴۰ و ۵۰  باز کردن پای نوجوانان و جوانان به مسجد از طریق ابزارهای هنری بود و حجت الاسلام مروجی یکی از چهره هایی بود که در دوران  قبل انقلاب اقدام به راه اندازی و اجرای نمایش در مساجد نمود و امروز لازم است که فعالان مسجد از طریق هنر زمینه آشنایی فررندانمان با مفاهیم دینی و انقلابی را فراهم کنند.

اسماعیلی خاستگاه هنر دینی را مسجد دانست و ابراز کرد: باید به تئاتر، سرود، سینما، موسیقی، هنرهای تجسمی به عنوان وسیله ای برای تعالی روح انسان و معنویت در جامعه نگاه کرد.

وی خطاب به فعالان مسجدی گفت: از مسیر فعالیت در عرصه هنر  که موجب  کسب اخلاق و تزکیه می شود، غافل نشوید، برخی افراد هستند که فعالیت هنری انجام می دهند اما چون به اخلاق توجه ندارند، با اقبال مخاطبان مواجه نشده اند.

وی همچنین حضور پرشور و نشاط بچه های مسجد در جشنواره ملی تئاتر شبستان را امیدآفرین و نویدبخش آینده ای روشن در عرصه نمایش دانست.

کد خبر 1753934

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha