کانون‌های فرهنگی هنری مستعد راه‌اندازی پایگاه قرآن در مساجد هستند

حجت‌الاسلام لیمویی بر لزوم تعامل و همکاری ارکان مسجد برای تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی تأکید کرد و گفت: کانون‌های فرهنگی هنری ظرفیت بالایی در تحقق این مهم دارند.

حجت الاسلام «حمیدرضا لیمویی»، در گفتگو با خبرنگارگروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به جایگاه اثرگذار کانون های فرهنگی هنری مساجد در تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری به دلیل همجواری با مساجد به عنوان تجلیگاه فعالیت های دینی مذهبی مردمی شناخته می شوند، لذا می توانند مسجد را تبدیل به محل فعالیت های قرآنی کنند.

رئیس دارالقرآن الکریم سازمان بسیج با اشاره به نقش اثرگذار ارکان مساجد در تبدیل خانه های خدا به پایگاه قرآنی، بیان کرد: امام جماعت، هیأت امنا، بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد در تقویت برنامه های قرآنی مسجد نقش اثرگذاری دارند و اتحاد و انسجام میان این ارکان می تواند موجب رونق برنامه های قرآنی در مسجد شود. خانه های خدا برای انجام فعالیت های قرآنی نیازمند امکانات حداکثری اعم از جمیعت، مخاطب، فضای مورد نیاز و امکانات سخت افزاری هستند که با همکاری میان ارکان مسجد این مهم محقق می شود.

حجت الاسلام لیمویی با اشاره به اینکه مساجد، مستعدترین فضا برای تبدیل به پایگاه قرآنی هستند، گفت: تجربه ثابت کرده جلسات قرآنی مساجد با برکت تر هستند و بدون تبلیغ می توان مخاطب گسترده ای را به این محافل نورانی جذب کرد، در حالی که جلسات قرآنی در دیگر فضاها نیازمند تبلیغ برای جذب است تا مردم مطلع و در این محافل حضور یابند.

رئیس دارالقرآن الکریم سازمان بسیج با اشاره به اهمیت تبدیل  مساجد به یک پایگاه قرآنی به عنوان مطالبه مقام معظم رهبری، گفت: ضرورت دارد که مساجد با همکاری کانون های فرهنگی هنری برنامه ثابت و مستمر آموزش قرآن داشته باشند و با برپایی منظم کرسی های تلاوت با حضور قاریان ممتاز و نیز برگزاری جلسات تفسیر به برنامه های قرآنی مسجد رونق ببخشند. زیرا که همان گونه که با انجام فعالیت های هنری  زمینه جذب قشر نوجوان و جوان را به مسجد فراهم می شود، با محور قرار دادن برنامه های قرآنی نیز می توان مسجد را جاذبه مند نمود.

وی بر لزوم تعامل و همکاری میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ائمه جماعات مساجد در اطلاع رسانی اجرای طرح «هر مسجد یک پایگاه قرآنی»، تاکید کرد.

حجت الاسلام لیمویی با بیان اینکه مسجد خاستگاه اسلام و اولین پایگاه مسلمین در عصر پیامبر(ص) بوده و در آن اتفاقات مبارکی رخ می داده است، گفت: قضاوت، پاسخ به سوالات شرعی و تمهید جهاد، رسیدگی به مشکلات مردم در مساجد انجام می شد. بنابراین اهتمام به جایگاه مساجد آثار و نورانیت ویژه ای را در جامعه رقم می زند و موجب  ارتقای معنویت در جامعه می شود.

کد خبر 1754377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha