یک کارشناس قرآنی تأکید کرد

زیرساخت فعالیت‌های قرآنی در مساجد فراهم شود

به بچه‌ها نشان دهیم قرائت قرآن برای مجالس ختم نیست
زیرساخت فعالیت‌های قرآنی در مساجد فراهم شود

انجام، مساجد را بهترین فضا و بستر برای انجام فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: ضرورت دارد که زیرساخت این فعالیت‌ها در مساجد برای لبیک به مطالبات رهبری فراهم شود.

«سیدعباس انجام»، در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان بر لزوم رونق فعالیت های قرآنی در مساجد تاکید و بیان کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید: «اِنّما نُصِبَتِ المَساجِدُ لِلقُرآن؛مساجد را برای قرآن بنا کرده‌اند». مساجد بهترین فضا و بستر برای انجام فعالیت های قرآنی است، بنابراین ضرورت دارد از این مکان مقدس برای انس بیشتر مردم بویژه جوانان بهره برد.

این استاد قرآنی با اشاره به اینکه زیرساخت های فعالیت های قرآنی در مساجد مهیا است، تصریح کرد: همان گونه که مساجد مبدأ شکل گیری انقلاب اسلامی بودند، امروز نیز همه دستگاه ها و نهادها باید با روحیه وحدت، همگرایی و هم‌افزایی از ظرفیت مساجد برای گسترش فعالیت های قرآنی بهره ببرند، تا گامی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری بردارند.

وی ادامه داد: به طور قطع حضور در جلسات و برنامه های قرآنی می تواند در مخاطب تأثیر فراوان داشته باشد، در این زمینه حدیثی از امام جعفرصادق(ع) است که می فرمایند: «مَنْ قَرَاَ الْقُرآنَ وَ هُوَ شابٌّ مُؤمِنٌ اِخْتَلَطَ الْقُرآنُ بِلَحْمِهِ وَ دَمِهِ وَ جَعَلَهُ اللّه ُ عَزَّوَجَلَّ مَعَ الْسَّفَرَةِ الْکِرامِ الْبَرَرَةِ وَ کانَ الْقُرآنُ حَجیزا عَنْهُ یَوْمَ الْقیامَةِ، هر جوان مؤمنی که در جوانی قرآن تلاوت کند، قرآن با گوشت و خونش می آمیزد و خداوند عزّوجلّ او را با فرشتگان بزرگوار و نیک قرار می دهد و قرآن نگهبان او در روز قیامت، خواهد بود.»

این داور مسابقات بین المللی قرآن کریم ترویج فعالیت های قرآنی را بهترین راهکارهای برای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن دانست و خاطرنشان کرد: متولیان فرهنگی باید با بسترها و شیوه های مأنوس کردن نوجوانان و جوانان با کلام الهی آشنا باشند و برای ترویج معارف قرآنی همت کنند.

انجام تأکید کرد: از طرفی خانواده ها فرزندانشان را علاقه مند به حضور در برنامه های قرآنی مساجد کنند و آنها را به همراه خودشان به این جلسات ببرند و حلاوت انس با قرآن کریم را به آنها بچشانند. بچه ها باید بدانند قرائت قرآن تنها برای مجالس ختم نیست.

کد خبر 1758005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha