تحقق وعده‌های قرآن با «وعده صادق» ایران

رئیس موسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه دفاع از میهن، نظام و اسلام دستور دین است و در آیات قرآن کریم نیز بر آن تاکید شده، گفت: قرآن کریم از ما می‌خواهد برای محرومان و مستضعفان قیام کنیم و ملتی که در برابر دفاع از محرومان اقدام نکند در تعبیر قرآن ملتی بیمار و آسیب‌دیده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در شامگاه شنبه، ۲۵ فروردین ماه به اسم عملیات «وعده صادق» و در قالب تنبیه اسرائیل برای تجاوز به خاک ایران در حمله به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق، انجام شد در عین اینکه حرکتی سیاسی نظامی است پشتوانه قرآنی نیز دارد؛ موضوعی که در گفتگو با آیت‌الله محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) به بررسی گذاشته ایم و در ادامه مرور می شود:

عملیات «وعده صادق» و حمله پهپادی به رژیم صهیونیستی از نظر مبارزه با ظلم و نمایش قدرت در مقابل ظالمان تجلی چه آموزه‌های قرآنی است؟

این حمله نشان داد جمهوری اسلامی هرگاه بخواهد و تصمیم بگیرد می تواند در عمق خاک سرزمین های اشغالی دشمن را به سزای اعمالش برساند و این شکست دیگری برای رژیم صهیونیستی در ابعاد مختلف اطلاعاتی، نظامی و امنیتی است و خدا را شاکریم که نیروهای مسلح ما با این عملیات، توان و اقتدار خود به جهان نشان دادند که دیگر دوران بزن در رو تمام شده و هر کس بخواهد چشم تعرضی به جمهوری اسلامی و محرومان جهان داشته باشد، نظام جمهوری اسلامی در پشتیبانی محرومان عالم و جبهه مقاومت حاضر و آماده است و می تواند منافع صهیونیزم بین الملل را در معرض خطر قرار دهد. این اقدام بخشی از تنبیهی است که نظام جمهوری اسلامی انجام داد و هنوز هم حق انتقام برای نظام جمهوری اسلامی باقی است و استکبار جهانی هم فهمید که در اینجا نمی تواند به مصاف جمهوری اسلامی برود.

قرآن کریم می فرماید هر کس به حقوق، منافع، کشور و نظام شما تعدی کرد به همان میزان او را مورد تهدید قرار دهید. نظام جمهوری اسلامی بر اساس موازین دینی خود اقدام کرد و همچون صهیونیست های جنایتکار که افراد بی گناه و بی پناه را مورد هجوم قرار دادند و این همه کودک و جوان و مردم عادی را به شهادت رساندند، اقدام نکرد. جمهوری اسلامی تنها مراکز نظامی آنها را مورد هدف قرار داد و این نشان داد که دین در زندگی اجتماعی کارساز است و دین هست که می تواند جلوی اقدامات ضد بشری را بگیرد. سازمان های بین المللی به هیچ وجه نمی توانند و نمی خواهند کاری انجام دهند و مشاهده کردیم که در حمله به کنسولگری ایران هم عکس العمل خاصی انجام ندادند.

دفاع مشروع از خاک وطن و تنبیه متجاوزان چه جایی در گفتمان قرآن دارد و وعده صادق چقدر عمل به این آموزه قرآنی محسوب می‌شود؟

دفاع از میهن، دفاع از نظام و اسلام دستور دین است و در آیات قرآن کریم نیز بر آن تاکید شده است. در قرآن هم دفاع از محرومان و مظلومان تاکید شده و هم بر مقابله به مثل با دشمنانی که در برابر حقوق نظام اسلامی می کنند، تاکید شده است. آغازکننده تجاوز رژیم صهیونیستی بوده و باید به سزای عملش می رسید و مجامع بین المللی و کشورها اگر پایبند به حقوق بشر و حقوق انسان ها هستند، باید در اینجا باز هم رژیم صهیونیستی را محکم کنند و از جمهوری اسلامی که در برابر خوی تجاوزگری مقابله به مثل کرده باید تقدیر کنند تا ظالمان و ستمگران جهان به خودشان جرات ندهند به حقوق ملت ها، حقوق انسان ها، حقوق زنان و کودکان تجاوز کنند.

این حمله چقدر در بحث قیام لله خود را نشان می دهد و با توجه به آموزه های قران چقدر باید در مقابل آموزه های ظلم به پا بخیزیم؟

قرآن کریم از ما می خواهد برای محرومان و مستضعفان قیام کنیم و ملتی که در برابر دفاع از محرومان اقدام نکند در تعبیر قرآن ملتی بیمار و دچار آسیب است لذا می فرماید چه شده که در راه مردمی که مورد ستم قرار نگرفتند، نمی جنگید؛ بنابراین اقتضای مسلمان بودن و اقتضای فرهنگ دینی این است که هر ملتی که دچار آسیب نیست، بیمار نیست و دچار مشکل نیست در هر جای جهان باشد، در مقابله با ظلم قیام و به محرومان کمک کند؛ منظور از قیام جنگیدن است و باید مرحله به مرحله با دشمنان بشریت و دشمنان انسانیت و دشمنان دین جنگید و این وظیفه دینی ما است. در خصوص اقدام صورت گرفته قرآن کریم می فرماید دشمنان جز اذیتی نمی توانند برای شما چیز دیگری داشته باشند، اگر با اینها بجنگید فرار خواهند کرد یعنی صهیونیست ها علی رغم کارهای تبلیغاتی که می کنند در همین ۱۰ روز همواره در هراس بودند، در درون نظام شان دچار آشفتگی شد و قطعا اگر احساس کنند و بنا باشد نظام جمهوری اسلامی به طور جدی با آنها برخورد کند قطعا این رژیم از درون فرو خواهد پاشید و نابود خواهد شد و اربابان هم کمکی به آنها نخواهند کرد. الان ارباب شان به امید آنکه از این رژیم غاصب و دیکتاتور سوء استفاده می کند و به اهداف خود می رسد پشت این رژیم ایستاده ولی اگر بدانند این رژیم رفتنی است و انشاءالله هم چنین خواهد بود، آنها هم دیگر از این رژیم منحوس حمایت نمی کنند.

چقدر آنچه را که در «وعده صادق» ایران رخ داد می توان مصداق و تجلی آیه شریفه «وَمَکَرُوا وَمَکَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ» دانست؟

رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق، دچار اشتباه محاسباتی شد و گمان می کرد با این اقدام می تواند از اعتراضات داخلی خود بکاهد اما خداوند تدبیری فوق تدبیر آنها داشت و به این طریق زمینه زوال و بحران بیشتر آنها را فراهم و ثابت کرد لشکریان او پیروز میدان هستند.

در آیات متعدد قرآن تصریح شده وقتی برای خدا قیام کنید حتی اگر تعدادتان معدود و کم باشد، خدا شما را پیروز می گرداند: «کَم مِّن فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثِیرَةً بِإذْنِ اللَّهِ»! امروز که نظام جمهوری اسلامی قدرتمند است اما حتی اگر این نظام از چنین قدرتی برخوردار نبود ولی وقتی برای خدا قیام کند، خداوند امداد خود را می فرستاد و پیروز شد. در تاریخ نیز نمونه های فراوانی از پیروزی لشکریان حق در برابر دشمنانی با امکانات فراوان مشاهده شده است البته نظام جمهوری اسلامی از لحاظ تسلیحاتی نیز دست برتر را دارد، بنابراین این عملیات مصداق آیات متعددی از قرآن است. انشاءالله فتح نهایی هم با نابودی صهیونیست ها رقم خواهد خورد.

کد خبر 1759006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha