سفیران طرح «مسجد پایگاه قرآن» به مساجد اعزام می‌شوند

مولوی از اعزام سفیران طرح مسجد پایگاه قرآن و برگزاری نشست‌های تبیین این طرح برای ارکان محوری مسجد خبر داد و گفت: منظور از ارکان محوری مسجد در اجرای این طرح امام جماعت، هیئت امنای مسجد، مسئول کانون فرهنگی هنری و معتمدین محل است.

«احسان مولوی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان از ابلاغ «شیوه نامه نشست های تبیینی طرح مسجد پایگاه قرآن ویژه ارکان مساجد» خبر داد و بیان کرد: باتوجه به تاکید مجدد رهبر معظم انقلاب مبنی بر برگزاری جلسات تلاوت مجلسی در مساجد و همچنین اهمیت نقش تبیین و توجیه در اقناع افکار عمومی و پیشرفت کمّی و کیفی طرح مسجد پایگاه قرآن این شیوه نامه به ستادهای استانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای اجرا، ابلاغ شد.

مدیر فرهنگی و تولید محتوای ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور درباره اجرای این شیوه‌نامه، تصریح کرد: ائمه جماعات استان، قاریان، مسئولان و چهره های قرآنی و نماینده ستاد، مخاطبان اصلی این شیوه نامه هستند که باید با مسئولان محوری مساجد جلساتی را برگزار و آنها را نسبت به چگونگی اجرای طرح «مسجد پایگاه قرآن» و همچنین آثار و برکات اجرای آن در مساجد توجیه کنند.

وی درباره روند اجرای طرح ابراز کرد: در هر تیم یک نفر از ائمه جمعه یا جماعات به همراه یک نفر از قاریان مطرح استان و مسئولان قرآنی استان به همراه نماینده ستاد استانی کانون های مساجد معرفی و از افراد خوش سابقه، دارای فن بیان و نفوذ کلام و دغدغه مند نسبت به مسائل قرآنی به عنوان سفیران طرح استفاده می شود.

مولوی ادامه داد: منظور از ارکان محوری مسجد در این طرح امام جماعت، هیئت امنای مسجد، مسئول کانون فرهنگی هنری و معتمدین محل است همچنین مقرر شده قبل از اعزام سفیران به مساجد نسبت به برگزاری جلسه توجیهی با آنها اقدام شود.

وی درباره موضوع و مفاد موردتأکید برای پرداخت در این جلسات توجیهی تأکید کرد: توجه به تأکیدات ۴۰ ساله رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری جلسات تلاوت مجلسی قرآن کریم در مساجد، تأکید بر اجرای ساده طرح متناسب با ظرفیت های بومی مسجد، شرح خدمات ستاد به کانون های مجری طرح اعم از تأمین قاری، تأمین کرسی تلاوت برای مساجد برتر، دعوت از دست اندرکاران طرح در همایش ملی و تقدیر از ایشان ازجمله مفاد این جلسات است.

مدیر فرهنگی و تولید محتوای ستاد کانون های مساجد اضافه کرد: علاوه بر این، شرح فرآیند تأمین قاری از طریق سامانه بچه های مسجد و حمایت ستاد کانون های مساجد در خصوص تأمین قاری و ثبت گزارش جلسات در سامانه بچه های مسجد هدفگذاری برای شش ماهه اول سال اجرای طرح حداقل در ۲۵ درصد کانون های مساجد نیز باید در این جلسات مشترک توجیهی بیان شود.

مولوی در پایان یادآور شد: ستادهای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان ها باید برنامه زمانبندی حضور در مساجد را تکمیل و جهت رصد و بازخوردگیری به معاونت فرهنگی هنری ارسال کنند.

کد خبر 1759665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha