مهرورزی اجتماعی، مشارکت مردمی و زنان و دختران اولویت بزرگداشت دهه کرامت باشد

تولیت آستان عبدالعظیم‌حسنی(ع) بر ضرورت زدن حرف‌های جدید و کاربردی در منابر و برنامه‌های دهه کرامت تأکید کرد و گفت: مهرورزی اجتماعی، جهاد تبیین، مشارکت مردمی و گسترش شادی و نشاط و مظلومیت زنان و دختران فلسطین و غزه باید در ایام دهه کرامت مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت صبح امروز (سه شنبه، ۴ اردیبهشت ماه) به میزبانی آستان حضرت عبدالعظیم (ع) در دفتر تولیت این آستان و با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسگر با بیان اینکه تدارک برنامه های مختلف از سوی دستگاه ها در ایام دهه کرامت کار ارزشمندی است، گفت: وقتی از برنامه های مختلف دستگاه ها برای ایام دهه کرامت مطلع می شویم، حقیقتا می توان گفت این برنامه ها برای اجرایی شدن بیش از یک سال طول می کشد.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع) با اشاره به استقبال گسترده مردم از جلسات مذهبی بیان کرد: اینکه برخی می گویند مردم از جلسات دینی گریزان هستند، واقعیت ندارد چرا که در آستان حضرت عبدالعظیم (ع) ما شاهد حضور گسترده مردم از جلسات صحیفه سجادیه، تفسیر قرآن، سبک زندگی و اخلاق و مباحث فقهی هستیم و استقبال مردم در این جلسات محسوس است همچنان که در ایام لیالی قدر و در شب ۲۱ رمضان بیش از ۴۰ هزار نفر در برنامه شب قدر این آستان حضور داشتند و این جمعیت در آستان امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) میلیونی بوده است که این نشان می دهد مردم طالب این گونه جلسات هستند و لازم است مباحثی که به آنها ارائه می شود را تقویت کنیم تا در مخاطب تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به هجمه تبلیغاتی دشمنان در کشور و برنامه های آنها برای نوجوانان و جوان، گفت: مساجد، ائمه جمعه، صدا و سیما و بقاع متبرکه ظرفیت خوبی برای تولید محتوا هستند و لازم است محتواهایی که از سوی این دستگاه ها و نهادها تولید می شود، موجب تقویت باورهای دینی مردم شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اهتمام به موضوع امیدآفرینی در جامعه به ویژه در میان نسل جوان، ابراز کرد: ضرورت دارد در برنامه هایی که ویژه مناسبت ها تدارک دیده می شود، اهل منبر حرفی برای گفتن داشته باشند؛ به عنوان مثال در سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر از ظرفیت بانوان چهره و فاضله برای معرفی الگوهای فاخر جهان اسلام استفاده کنیم و همچنین جلسات مذهبی برای مخاطب پیام داشته باشد.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع) بر لزوم ارتباط و همدلی اجتماعی در ایام دهه کرامت تاکید و بیان کرد: مهرورزی اجتماعی، جهاد تبیین، مشارکت مردمی و گسترش شادی و نشاط باید در برنامه های دهه کرامت مورد توجه قرار گیرد. همچنین با توجه به جنایت های رژیم اشغالگر صهیونیسم در حق بانوان و دختران فلسطین و غزه اهتمام به این موضوع نیز باید در ایام دهه کرامت مورد توجه قرار گیرد.

وی تکریم ایتام و دختران معلول را از دیگر برنامه هایی دانست که باید در روز دختر و ایام دهه کرامت مورد توجه قرار گیرد و گفت: دستگاه ها و نهادهای فرهنگی که برای ایام دهه کرامت برنامه ریزی دارند، جمع قدرتمندی است؛ بنابراین لازم است که این جمع در برابر دشمنان و معاندین کارهای ماندگار انجام دهند و با همکاری یکدیگر کارهای فاخر تولید کنند تا فضای کشور در اختیار متدینین قرار گیرد.

حجت الاسلام قاضی عسکر همچنین بر لزوم سرمایه گذاری در فضای مجازی تاکید و اضافه کرد: در فضای مجازی می توان محتوای غنی و ارزشمند برای مخاطب تولید کرد.

وی همچنین بر لزوم ارائه احادیث و روایات ائمه اطهار در موضوعات مختلف اقتصادی، فرهنگی، صنعت و کشاورزی و حکمرانی دینی به مردم تاکید و خاطرنشان کرد: بیان این احادیث به مردم می تواند این آگاهی را به مردم دهد که اسلام و ائمه اطهار (ع) در مباحث مختلف حرفی برای گفتن دارند.

کد خبر 1760086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha